Barbie Skrevet 22. mars 2004 #1 Skrevet 22. mars 2004 Hva slags redigerings-program bruker dere? Jeg har Photoshop, men synes den er vrien. Vet dere om andre programmer som er enklere? Takk.
Gjest Anonymous Skrevet 22. mars 2004 #2 Skrevet 22. mars 2004 Jeg synes Photoshop er glimrende. Hvis du skal redigere bilder, trenger du jo en del funksjoner som enkle programmer ikke kan gjøre. Hva er det du synes er vanskelig? Bare spør. Jeg er på ingen måte noen ekspert, men en del kan jeg da.
Barbie Skrevet 22. mars 2004 Forfatter #3 Skrevet 22. mars 2004 Jeg plundrer med å få forstørret bilder.. :evil: Vil gjerne forstørre, og legge bildene i albumet mitt på Foto Knudsen, men jeg står bom-fast. Jeg klarer og klippe de til, men altså ikke forstørre. Takk hvis du orker å forklare meg...
Mrs. B Skrevet 22. mars 2004 #4 Skrevet 22. mars 2004 Man bør ikke forstørre bilder. Da blir kvaliteten dårligere fordi pikslene skaleres opp.
Crazee Skrevet 22. mars 2004 #5 Skrevet 22. mars 2004 Bør ikkje skalere opp, men av og til er det ikkje andre valg... Gå til Image -> Image Size og skriv inn ny storleik. Du kan skalere opp ein del utan at det blir for dårleg - vanlegvis er det "bicubic" som er beste metoden. Oppløysing bør ikkje vera dårlegare enn 250 dpi. (Sjekk òg forskjellane i storleiken når du har "resample" avkryssa eller ikkje.) Det finst elles plugins som gjer ein del betre jobb med å forstørra, om du treng forstørra mykje. Kostar ein del, men eg kan finna ut kva dei heiter, om du er interessert.
Barbie Skrevet 22. mars 2004 Forfatter #6 Skrevet 22. mars 2004 Tusen takk, Crazee. Da ble ting litt enklere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå