Gå til innhold

Hjelp! Borebiller!


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Benta

Vi har funnet noen små svarte biller her og der som jeg har funnet ut er borebiller. Er det noen som har opplevd det samme? Betyr dette at vi har et skadedyrproblem? Eller kan de forekomme i hus uten at de gjør stor skade?

Jeg vurderer å ringe skadedyrfirma for å få en vurdering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville helt klart ringt et skadedyr firma for en vurdering. Jeg kan ikke fordra slike små kryp innendørs, og dessuten kan det jo være de skader hjemmet ditt, tekstiler eller går i maten ( vet ikke helt hva borbiller er, men jeg er rimlig sikker på at jeg hadde gjor hva jeg kunne for å bli kvitt dem om de var hjemme hos meg.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Tror borebiller er det vi kaller mott. Man ser spor etter dem som små hull i treverket. larvene lever av å gnage i dødt treverk og de kan gjøre stor skade på reisverket i et hus.

borebiller

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mott er bare et problem i områder av landet med høy luftfuktighet... de tåler nemlig ikke å ha det tørt. (Visstnok)

Ring et skadedyrfirma og hør hva de sier (evt ta med et eksemplar til dem og la dem si helt sikkert hva det er) Det er nok ikke noe stort problem å bli kvitt dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...