Gå til innhold

Islandsreise

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei :)

Jeg og mannen min vurderer å reise til Island for en uke, og lurer på hvilke pakkereiser som er lurest å bestille. Eventuelt hvilke hoteller som er bra.

Hvilke aktiviteter kan vi gjøre på Island i aprilmåndeden (regner med det fremdeles er snø der da).

Jeg er gravid og bør vel helst stå over ridning, humpete bil/scooterturer ved tanke på ristinger..

Vi skal hovedsakelig besøke den Blå Lagune, og ta noe spa, men så har jeg jo en vilter samboer som sikkert ønsker litt action og morro :)

Er det andre ting vi kan finne på der som par?

Vet vi kan kjøre rundt i leiebil for å få med oss historiske bygninger, steder osv..

Har de kjøpesentre hvor en kan kose seg med shopping?

Er meget interessert i å høre om deres reiseerfaringer på dette stedet, og eventuelt hva dere synes er bra eller dårlig :)

På forhånd mange tusen takk!

Anonym poster: 07ba75208b20e48e53c89772f84fe0b0

Skrevet

Veiene på Island er dårlige og humpete og fulle av lava, bortsett fra veiene akkurat rundt Reykjavik. Jeg hadde heller tatt turen når jeg ikke var gravid så jeg fikke komme meg rundt og sett litt. En uke i turistefellene rundt Reykjavik er ikke så veldig spennende.

Anonym poster: a9773bd791bbfa1ed68b0162678321f0

• Liker 2
Skrevet

Jeg ville bodd på hotell Borg. Har fått den anbefalt av mange og sett der selv og det er en råflott plass. Ikke bo på radisson blu 1919, der fikk vi skittens sengtøy og skitne glass, og maten var ikke bra der. Mye bråk om nettene.

På Hotell borg så har de all info om alle aktiviteter dere kan gjøre der, de har golden cirkle som er geysir, gullfoss og thingvellir.

Men jeg ville absolutt anbefalt på det sterkeste, at dere leier en bil, en 4 hjulstrekker, så kjører dere rundt landet og tar inn på gjestehus og hoteller langs veien. Da vil dere oppleve så utrolig mye!! De har skilt langs veien og turisttips på hva du burde se i hvert område. Og de har jo kart. Det er veldig enkelt å kjøre rundt island og det tar kun 4-5 dager å kjøre rundt, inkludert alle områdene dere vil se og pauser og overnatting. Dere vil ikke angre på det!Gjestehus og hotell ligger også langs veien eller skiltet så det er veldig enkelt, de har alltid ledige senger. Og du vil oppleve nordlys hver natt, nesten garantert!

Anonym poster: f97da5c03ddeda6b70032a43141c1ffb

• Liker 1
Skrevet

Det er flere fine svømmeanlegg sentralt i Reykjavik som er verdt et besøk. Varme bad med ulik temperatur, sklier, badstuer, etc. Koster et par-tre tiere å komme inn, sist jeg sjekket.

Shopping: Byens handlegate er Laugarvegurinn. Der er det en hel del butikker. Du har to sentre, Kringlan og Smáralind (muligens galt skrevet) hvor Kringlan er i gåavstand fra "downtown" om du er sprek.

Jeg har ikke reist dit med pakkereise, men du kan se på priser sammenlignet med å bestille biletter etc selv.

Billigste bilutleie som jeg vet om: http://www.cheapjeep.is

Tror det koster fra ca 200,- dagen å leie en personbil. Personbil holder lenge.

Hoteller finnes det mye av, om du skriver til en del og ber om tilbud på X mange dagers overnatting i et bestemt tidsrom kan det være du får en god pris. April er ikke turistsesong, og hotellene er billigere enn i mai. Kan komme med noen hoteller til deg om du vil ha.

Jeg ville tatt buss eller bilutleiebil til Reykjavik. Tatt dagsturer derfra til ulike ting som er fint å se.

Sørover: Kjører til Vik i Myrdal. Se Seljalandsfoss, skógafoss, Dyrhólarey, de svarte strendene i Vik. Mulig du kan se litt ødeleggelser etter de siste vulkanutbruddene også.

"Golden Cirkel" Det beste av innlandet. Laugarvatn, Thingvellir, Gullfoss, Geysir, etc. Flere fine små resturanter i det området, anbefaler ikke å spise på de verste turistfellene. Du kan heller se på spisesteder i Reykholt og Fludir.

Flust av annet som er gøy også. Gir din mann litt mer å oppleve enn å humpe på en turistbuss, og dere kan stoppe der dere vil. Masse flott natur, som griper deg.

Du finner noen tips her også. http://www.visiticeland.com

Skrevet

Det anonymbruker sier at veiene er dårlige er bare pisspreik! jeg har vært i hele island på alle mulige veier og det er ikke humpete eller dårlige veier. Det er ingen problem å reise dit når du er gravid. og det er ikke slik at alt ligger vanskelig å komme fram til, du kommer deg lett fram til de aller fleste turistatraksjonene.

Men lei en god bil å kjør rundt. jeg kan ikke få sakt det flere ganger hehe. Det er så enkle veier der og det er 90% landlige naturveier dere kjører, det er så flott å se og veiene er helt fine og flate og behagelige!

De har flotte og behagelige overnattingssteder langs veien. Du må ikke se for deg noe forlatt og gammelt og utrivelig for slik er det ikke. Det vet jeg med erfaring. Det er litt kjedelig langs reykjavik og med alle turist turene de har der. du får liksom ikke opplevd den råe naturen alene, det er alltid turister der og det er så masete. det er mye bedre å kunne dra alene uten masse kamera blitser og prating. Det er så herlig å bare være alene i den rolige deilige naturen :)

Skrevet

Det anonymbruker sier at veiene er dårlige er bare pisspreik! jeg har vært i hele island på alle mulige veier og det er ikke humpete eller dårlige veier. Det er ingen problem å reise dit når du er gravid. og det er ikke slik at alt ligger vanskelig å komme fram til, du kommer deg lett fram til de aller fleste turistatraksjonene.

Men lei en god bil å kjør rundt. jeg kan ikke få sakt det flere ganger hehe. Det er så enkle veier der og det er 90% landlige naturveier dere kjører, det er så flott å se og veiene er helt fine og flate og behagelige!

De har flotte og behagelige overnattingssteder langs veien. Du må ikke se for deg noe forlatt og gammelt og utrivelig for slik er det ikke. Det vet jeg med erfaring. Det er litt kjedelig langs reykjavik og med alle turist turene de har der. du får liksom ikke opplevd den råe naturen alene, det er alltid turister der og det er så masete. det er mye bedre å kunne dra alene uten masse kamera blitser og prating. Det er så herlig å bare være alene i den rolige deilige naturen :)

Signeres!

Det finnes mange spennende turer man kan gjøre på egen hånd.

TS: Hvor mange dager har du til rådighet?

Skrevet

Jeg synes ikke det var spesielt gøy på Island for å være helt ærlig. :sjenert:

Skrevet

Themis:

Planen er å være på Island i ei uke :)

Skrevet

Vil anbefale det gyldne triangelet og Blå lagune. Skal du bare se èn foss i Island så er det Gullfoss du skal se! Landskapet rundt Reykjavik og den blå lagune og sørover er helt genuint, med tørt, karrig lavalandskap. Må oppleves. Jeg anbefaler også å leie en bil så dere står friere til å kjøre rundt etter eget tempo. Vi leide bare en vanlig bil - ikke firhjulstrekker. Vi dro ut fra Reykjavik og til Vik i sørøst. Landskapet rundt Skogar og Vik er grønt og fjellete, men ærlig talt så kan dette oppleves enda finere i Lofoten! Minus fossene og de svarte sandstrendene.. Det var ihvertfall det jeg tenkte da vi var der. Men vi tok ikke noen outback-turer heller da. Vi var heller ikke lenger øst, eller i nord.

Så jeg anbefaler området rundt Reykjavik, inkl. triangelet og blå lagune, rett og slett.

Anonym poster: 3f27eb837bfc698c30a7a3d69f910b91

Skrevet

OK: Følgende turer er fine dagsturere ut fra Reykjavik:

- Turen til Vik som jeg nevnte tidligere. Ta deg tid til fotopauser og bare nyte naturen.

- Gullfoss etc: Kjør fra Reykjavik direkte til Thingvellir om veien over heia er åpen. Hvis ikke kjører du hellisheidi, forbi Hveragerdi, svinger til venstre rett før Selfoss og tar den veien. Thingvellir er spennende både historisk og geologisk. Du ser hvordan landet slites i stykker. Ikke gå utenfor merkede stier der, det har vært noe problemer med at jorda raser sammen og det oppstår hull her og der. Etter Thingvellir kan dere kjøre opp til Geysir. Ta dere tid til å lukte litt på svovel, beundre Strokkur, etc. Man kan betale seg inn på Geysirsenteret og se en utstilling om geologi og historie, jordskjelv og vulkanutbrudd, etc. samt prøve en jordskjelvsimulator.

Gullfoss er et mektig vannfall, men jeg sto ikke lenge for å se på det.

Etter gullfoss passer det bra med mat. Er du skikkelig sulten, så kan du kjøre ned til Fludir og gasse deg på pizza på resturanten på Selsvollur, en golfbane. Veldig god pizza med mye lokale råvarer, masse pålegg etc. Hvis du vil ha noe mer eksotisk så finner du også en etiopisk resturant på Fludir.

Fra Fludir er det ca 10 mil til Reykjavik. Du kan eventuelt overnatte der om du ikke vil bo på samme hotellet hele ferien.

En annen fin tur som kan kjøres enten som dagstur fra Reykjavik eller tas dagen etter den overstående, er Tjorsádalur med Stöng, Gjáuinn (som Margit Sandemo skrev masse om) og en gjenoppbygd vikinggård av torv. I gjauinn er det helt fantastisk om du er så heldig å komme dit når det ikke velter turister rundt over alt. Litt dårlig bilvei den siste biten, og ha gode sko og skikkelige klær. Blir litt gåing.

Etterpå kan man kjøre ned til Hjálparfoss. Den er utrolig fin.

Jeg ville ikke planlagt turer inn i innlandet (opp i fjellene) på denne tiden. Antagelig så er det snøsmelting og vanskelig å komme seg fram.

Det er også flott på Nord-Island, men da trener dere noen dager på en sånn tur dit. Myvatn-området er fantastisk, fossene i Jökulsá á fjöllum er veldig mektige.

Skaftafell på sør-Island er kanskje vel langt unna for en dagstur, men veldig flott. Om du skal den veien, er selvsagt Jökulsarlon obligatorisk.

Send meg en PM om du har konkrete spørsmål. Gidder ikke legge ut alt for mange detaljer her.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi skal hovedsakelig besøke den Blå Lagune, og ta noe spa, men så har jeg jo en vilter samboer som sikkert ønsker litt action og morro :)

Er det andre ting vi kan finne på der som par?

Vet vi kan kjøre rundt i leiebil for å få med oss historiske bygninger, steder osv..

Ser du ikke har fått mange gode svar her. Jeg er fra Island.

Vei standarden på Island er bra, det trenger ikke koste mye å leie bil for et par dager, men prut hos selskapene. Det er vanlig å prute på priser, og du får en bilutleie bil til ca. 1/3 del av prisen ift. Norge. Du kan også prøve en side: www.bland.is og prøve å leie en bil privat, det står tusenvis av biler som ingen bruker, mange som ville bli glade for å få noen ISK for å låne bort bilen.

Når jeg reiser "hjem" bruker jeg som oftest å reise med Norwegian, de er billigst. Hoteller, om jeg ønsker det finner jeg på booking.com. Når du har noenlunde oversikt over hotellet du vil bo på, ringer du hotellet, eller sender mail og får "riktig" pris. Prisene alle søkemotorene opererer med er vesentlig høyere enn det du får ved å ta kontakt direkte med hotellene. Husk å prute!!

Det er masse turer å ta, med busser - korte turer, Gullfoss/Geysir er f.eks. en kort tur.

Dere kan også forhøre dere med Taxi sjåfører om de kan ta dere på en times tur i Reykjavik / omegn.....vise dere plasser som er verdt å se........det er ikke dyrt. Taxi på Island er billig.

Det har aldri vært billigere enn nå å reise til Island, kronekursen er meget bra, og du får MYE mer for pengene dine på Island enn i Norge og de fleste andre land i nord Europa.

Om dere ønsker riktig billig overnatting, ikke luksus, men ok......vil jeg foreslår Hotell Cabin i Reykjavik. Små rom, men helt ok for noen dager, ok frokost og ellers alle fasiliteter hoteller har. Men husk å ringe de, få oppgitt pris og PRUT :laugh:

På en lørdag eller en søndag ville jeg anbefale dere å ta en tur på loppermarkedet i Reykjavik, Kolaportið. Det er spesielt. Mye rask som selges der, men noen ganger morsomme ting. personlig kjøper jeg mest islandske delikatesser ala sure værballer, råttent haikjøtt, tørrfisk der. Anbefaler dere å kjøpe rugbrød og "flatkökur" der. "Hangikjöt" finnes det ofte der også, det er røkt lammekjøtt.

Som oftest er det ingen snø i Reykjavik og sørøstlandet i april måned. I april er det vår i Reykjavik. Klimaet på Island er veldig likt det vestlandske klimaet i Norge, men litt mindre fuktighet. Men du har ingen garantier for vær og vind på Island. På samme dag kan du oppleve snø, regn, sol etc.

Måtte bare sitere det du skrev........og jeg kan skrive under på at jentene på Island faller som fluer for en kjekk nordmann, så pass på at han ikke går helt amok, vilter som han er på byens uteplasser :laugh:

Anonym poster: fb72866fa7b9c571808cd2f9cd17ff3d

AnonymBruker
Skrevet

Ser du ikke har fått mange gode svar her. Jeg er fra Island.

Vei standarden på Island er bra, det trenger ikke koste mye å leie bil for et par dager, men prut hos selskapene. Det er vanlig å prute på priser, og du får en bilutleie bil til ca. 1/3 del av prisen ift. Norge. Du kan også prøve en side: www.bland.is og prøve å leie en bil privat, det står tusenvis av biler som ingen bruker, mange som ville bli glade for å få noen ISK for å låne bort bilen.

Når jeg reiser "hjem" bruker jeg som oftest å reise med Norwegian, de er billigst. Hoteller, om jeg ønsker det finner jeg på booking.com. Når du har noenlunde oversikt over hotellet du vil bo på, ringer du hotellet, eller sender mail og får "riktig" pris. Prisene alle søkemotorene opererer med er vesentlig høyere enn det du får ved å ta kontakt direkte med hotellene. Husk å prute!!

Det er masse turer å ta, med busser - korte turer, Gullfoss/Geysir er f.eks. en kort tur.

Dere kan også forhøre dere med Taxi sjåfører om de kan ta dere på en times tur i Reykjavik / omegn.....vise dere plasser som er verdt å se........det er ikke dyrt. Taxi på Island er billig.

Det har aldri vært billigere enn nå å reise til Island, kronekursen er meget bra, og du får MYE mer for pengene dine på Island enn i Norge og de fleste andre land i nord Europa.

Om dere ønsker riktig billig overnatting, ikke luksus, men ok......vil jeg foreslår Hotell Cabin i Reykjavik. Små rom, men helt ok for noen dager, ok frokost og ellers alle fasiliteter hoteller har. Men husk å ringe de, få oppgitt pris og PRUT :laugh:

På en lørdag eller en søndag ville jeg anbefale dere å ta en tur på loppermarkedet i Reykjavik, Kolaportið. Det er spesielt. Mye rask som selges der, men noen ganger morsomme ting. personlig kjøper jeg mest islandske delikatesser ala sure værballer, råttent haikjøtt, tørrfisk der. Anbefaler dere å kjøpe rugbrød og "flatkökur" der. "Hangikjöt" finnes det ofte der også, det er røkt lammekjøtt.

Som oftest er det ingen snø i Reykjavik og sørøstlandet i april måned. I april er det vår i Reykjavik. Klimaet på Island er veldig likt det vestlandske klimaet i Norge, men litt mindre fuktighet. Men du har ingen garantier for vær og vind på Island. På samme dag kan du oppleve snø, regn, sol etc.

Måtte bare sitere det du skrev........og jeg kan skrive under på at jentene på Island faller som fluer for en kjekk nordmann, så pass på at han ikke går helt amok, vilter som han er på byens uteplasser :laugh:

Hei, så hyggelig at du tok kontakt! :)

Hehe, skal nok passe på han ja ;) Tror ikke han har planer om å gjøre utelivet farlig..hehe.

Får ta med kjevle om han prøver seg :fnise:

Vi hadde i utgangspunktet planer om å reise i april, men mai kan også vurderest om klimaet er bedre i den måneden? Er det varmere i mai tror du, eller har det ikke noe å si? :)

Vi har regnet ut pris for en hel uke på island med hotell(+fly tur/retur), og kommet opp i 25.000 :blink: Men dette er jo for 2 personer da..

Litt dyrt da, men regner med det er mye annet som er billig på island :)

Er vel ca.like dyrt å feriere i Norge som på Island, men så er jo den islandske kronen litt lavere enn den norske ja..

Er det mange som tør å bade året rundt på Island, eller blir det for kald luft?

Hører vertfall rykter om at det ikke er snø nå :)

De lokale delikatessene som du nå har nevnt har jeg aldri smakt, og jeg kan vel ikke spise det nå når jeg er gravid (ved tanke på bakterier som kan være skadelig for barnet).

Men prøver gjerne andre ting som er trygge å spise :)

Det er godt mulig at vi blir å vurdere leie av jeep, hvor vi kjører selv og utforsker stedet :)

Hvilken del av Island kan en oppleve mest?

AnonymBruker
Skrevet

Hei, så hyggelig at du tok kontakt! :)

Hehe, skal nok passe på han ja ;) Tror ikke han har planer om å gjøre utelivet farlig..hehe.

Får ta med kjevle om han prøver seg :fnise:

Vi hadde i utgangspunktet planer om å reise i april, men mai kan også vurderest om klimaet er bedre i den måneden? Er det varmere i mai tror du, eller har det ikke noe å si? :)

Vi har regnet ut pris for en hel uke på island med hotell(+fly tur/retur), og kommet opp i 25.000 :blink: Men dette er jo for 2 personer da..

Litt dyrt da, men regner med det er mye annet som er billig på island :)

Er vel ca.like dyrt å feriere i Norge som på Island, men så er jo den islandske kronen litt lavere enn den norske ja..

Er det mange som tør å bade året rundt på Island, eller blir det for kald luft?

Hører vertfall rykter om at det ikke er snø nå :)

De lokale delikatessene som du nå har nevnt har jeg aldri smakt, og jeg kan vel ikke spise det nå når jeg er gravid (ved tanke på bakterier som kan være skadelig for barnet).

Men prøver gjerne andre ting som er trygge å spise :)

Det er godt mulig at vi blir å vurdere leie av jeep, hvor vi kjører selv og utforsker stedet :)

Hvilken del av Island kan en oppleve mest?

Når dere er så fleksible med avgang, ser jeg ved en rask titt på lavpriskalenderen til Norwegian at flybilletten koster 1950 kr. fra Oslo 12.5 til 19.5 (søndag til søndag). Dere kan sjekke icelandair.no også. Det er altså mulig å komme seg dit for 4000,-. Overnatting på en plass som heter Guesthouse Pavi koster dere 2500,- totalt med frokost. Dette er helt ok plass, og ligger 50 meter fra den travleste handelsgate i Reykjavik. Du kan se på dette på booking.com. Mange restuaranter etc. i det området.

Om dere har lyst å bruke 25,000 NOK på denne turen, kan Dere ta Icelandair Saga Class og bo på Hotel Borg......men det er å kaste vekk penger. Det gjør ikke turen mer innholdsrik.

Å bade ute gjør vi islendingene hele året, i oppvarmede badepassenger, som har "heitur pottur". Gå til Laugardalur og bad der, i Reykjvaik. Det er billig å bade, ca. 20 NOK pr. person. Vil ikke anbefale sjøbading på denne årstiden, eller egentlig ingen årstid......om dere ikke er isbadere.

Det trenger ikke være noe forskjell på været i april/mai......man skulle tro det er varmere i mai, men på Island er det ingen garantier for noe som helst, ikke vær, ingenting.

Husk å prute!! Du vil bli overrasket hvor enkelt det er, spesielt i spesial forretninger - mote butikker f.eks.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke for å ødelegge tråden din, TS. Men;

Hvordan er det å dra til Island i desember? Vi skal bestille tur til da, da vi gjerne vil se Island i alle årstider (har vært der i oktober og forelsket meg i Island). Klar over at de fleste veier er stengt og det er mindre turer, men det er vel verdt turen forde?

Anonym poster: 4f9856ce0acbbfbb83c5d9c83e757185

AnonymBruker
Skrevet

Ikke for å ødelegge tråden din, TS. Men;

Hvordan er det å dra til Island i desember? Vi skal bestille tur til da, da vi gjerne vil se Island i alle årstider (har vært der i oktober og forelsket meg i Island). Klar over at de fleste veier er stengt og det er mindre turer, men det er vel verdt turen forde?

Vet ikke hvor du har det fra at de fleste veier er stengt i desember. Det stemmer i hvert fall ikke. Riktig nok kan noen fjellveier, de færreste og ingen trenger å bruke være stengte. Klimaet på Island i desember er samme som klimaet i Sør Norge > Vestlandet.

Det trenger ikke være store forskjellen på oktober og desember. Men om du har tenkt å dra til Vestfjordene eller nord til Akureyri er det nok forskjell. Klimaet i Akureyri kan sammenlignes med klimaet i Tromsø.....for øvrig ikke ulike byer/natur. Å seile inn Eyjafjördur er som å seile gjennom Tromsøysundet.

Men det er lite å ta seg til ute på landet på denne årstiden. Annet enn å "nyte" mørket og kulden.

AnonymBruker
Skrevet

Har hørt det fra folk som har bodd der for mange år siden og reisebyråer, fjellveier jeg tenkte på. Superjeep turer er vel det vi er mest ute etter på Island :P

AnonymBruker
Skrevet

Når dere er så fleksible med avgang, ser jeg ved en rask titt på lavpriskalenderen til Norwegian at flybilletten koster 1950 kr. fra Oslo 12.5 til 19.5 (søndag til søndag). Dere kan sjekke icelandair.no også. Det er altså mulig å komme seg dit for 4000,-. Overnatting på en plass som heter Guesthouse Pavi koster dere 2500,- totalt med frokost. Dette er helt ok plass, og ligger 50 meter fra den travleste handelsgate i Reykjavik. Du kan se på dette på booking.com. Mange restuaranter etc. i det området.

Om dere har lyst å bruke 25,000 NOK på denne turen, kan Dere ta Icelandair Saga Class og bo på Hotel Borg......men det er å kaste vekk penger. Det gjør ikke turen mer innholdsrik.

Å bade ute gjør vi islendingene hele året, i oppvarmede badepassenger, som har "heitur pottur". Gå til Laugardalur og bad der, i Reykjvaik. Det er billig å bade, ca. 20 NOK pr. person. Vil ikke anbefale sjøbading på denne årstiden, eller egentlig ingen årstid......om dere ikke er isbadere.

Det trenger ikke være noe forskjell på været i april/mai......man skulle tro det er varmere i mai, men på Island er det ingen garantier for noe som helst, ikke vær, ingenting.

Husk å prute!! Du vil bli overrasket hvor enkelt det er, spesielt i spesial forretninger - mote butikker f.eks.

TS her.

Vi fant faktisk billige billetter nå! :)

Prisene var lave i april måneden, så da kan det hende vi bestiller dem i dag.

Vet du hvor lenge kjøpesentrene/butikkene har åpent i Reykjavik på en vanlig hverdag/helg?

Tror vi har bestemt oss for å bo på Icelandair Hotel Reykjavik Marina :)

Vi betaler da 3.750,- for 5 netter.

Vet du om hotellmaten er veldig annerledes fra det norske?

Ja har hørt om at man kan prute på disse klesbutikkene, men lurer på hvorfor man kan gjøre det? Blir nesten som å være på f.eks Tyrkiaferie hvor en kan prute på alt mulig.

I Norge har vi det ivertfall ikke slik..

Det er godt mulig at vi blir å benytte oss av buss fra flyplassen og til hotellet, og det så ut til å være rimelig det også :) Eller er det billigere med taxi?

Hva badingen angår så er vi ikke isbadere, hehe! Men håper da det er mulig å bade i den Blå Lagune, da den angivelig skal være oppvarmet fra naturens side. Eller er den kaldere i april?

Kjempekjekt å få svar på ting man ikke har peiling på :) :)

AnonymBruker
Skrevet

TS her.

Vi fant faktisk billige billetter nå! :)

Prisene var lave i april måneden, så da kan det hende vi bestiller dem i dag.

Vet du hvor lenge kjøpesentrene/butikkene har åpent i Reykjavik på en vanlig hverdag/helg?

Tror vi har bestemt oss for å bo på Icelandair Hotel Reykjavik Marina :)

Vi betaler da 3.750,- for 5 netter.

Vet du om hotellmaten er veldig annerledes fra det norske?

Ja har hørt om at man kan prute på disse klesbutikkene, men lurer på hvorfor man kan gjøre det? Blir nesten som å være på f.eks Tyrkiaferie hvor en kan prute på alt mulig.

I Norge har vi det ivertfall ikke slik..

Det er godt mulig at vi blir å benytte oss av buss fra flyplassen og til hotellet, og det så ut til å være rimelig det også :) Eller er det billigere med taxi?

Hva badingen angår så er vi ikke isbadere, hehe! Men håper da det er mulig å bade i den Blå Lagune, da den angivelig skal være oppvarmet fra naturens side. Eller er den kaldere i april?

Kjempekjekt å få svar på ting man ikke har peiling på :) :)

Flott dere fant rimelige billetter.

Hotell mat og annen mat er ikke så veldig forskjellig fra norsk mat, men må jo si den islandske er et hakk bedre da :fnise: Spis gjerne lammekjøttet, det er veldig godt. Om dere liker fisk, er det flust av flotte fiskerestauranter. Meget god kvalitet på de fleste restaurantene.

Om dere blir lei av å gå på restauranter hver kveld er det veldig billig å bestille pizza på Island, som bringes da til hotellet.

Åpningstidene på kjøpesentrene er forskjellige. Du kan se åpningstidene til Kringlan her: http://kringlan.is/ og åpningstidene for Smaralind her: http://smaralind.is/afgreidslutimar.

De fleste butikker er åpne på søndager. En del store butikker, ala Coop Obs har åpent døgnet rundt, en av disse i Reykjavik er Hagkaup Skeifunni, Skeifunni 15, 108 Reykjavík, wwww.hagkaup.is.

Prutingen har med kultur å gjøre, samt at det er stor konkurranse om kundene. Det er dårlige tider på Island nå, og mulig å gjøre røverkjøp på merkeklær, klokker etc. Du kan nok finansiere turen din ved å handle nye varer på Island og selge deretter på finn.no.

Blå Laguna er like varmt hele året. Samme gjelder alle utendørsbassenger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...