Gå til innhold

Jeg fokuserer for mye på kropp..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og det hindrer meg å innlede forhold.

Og jeg vet det opplagte er "get over it" og "har han valgt deg, så liker han hele deg" etc.

Men jeg klarer ikke se forbi mine komplekser. Jeg hater (faktisk hater) mine bryster og rumpe. Førstnevnte henger litt for mye/er for små, sistnevnte er alt for brei.

Resten av meg er jeg faktisk veldig fornøyd med. Kroppen er veltrent og ansiktet er pent, så jeg får nok oppmerksomhet. Noen ganger kommer det også én som virkelig fanger min intresse, og som jeg gjerne vil gå videre med. Men der stopper jeg. Med dårlige unnskyldinger, fordi den faktiske grunn blir for personlig å forklare. Og jeg vet det er idiotisk. Kjempe idiotisk.Siden jeg ikke liker visse ting med meg selv, er jeg sikker på at andre ikke vil like det heller. Om det faktisk stemmer vet jeg jo egentlig ikke - jeg lar aldri noen komme tett nok til å motbevise meg..

What to do..!? Jeg vet svaret nok ikke er enkelt/kan finnes på et forum, men jeg tar alle tips og hjelp jeg kan få. Jeg vil videre nå. Ikke sitte fast i min egen dumhet..

Anonym poster: 2b6fdb057a7c74ac0b78467f847548db

Videoannonse
Annonse
Gjest Stjerner og planeter
Skrevet

snakk med dine medsøstre. dei florerar her inne!

er ikkje livet for kort til å bruka energi på slikt? Nyt livet!

Skrevet

snakk med dine medsøstre. dei florerar her inne!

er ikkje livet for kort til å bruka energi på slikt? Nyt livet!

JO, det er!! Mitt mantra er å leve i nuet og nyte livet, men akkurat disse komplekser klarer jeg ikke ta livet av så lett...

Gjest Stjerner og planeter
Skrevet

JO, det er!! Mitt mantra er å leve i nuet og nyte livet, men akkurat disse komplekser klarer jeg ikke ta livet av så lett...

då må du jobba med deg sjølv. Bygg opp sjølvtilliten. Gjer ting slik at du får meistringkjensler. Skal vedde på at det er mange som syns du har deilig rumpe og fine puppar. Godta deg sjølv og start å leve livet!

Skrevet

Får inntrykk av at svært mange jenter utvikler spesielt mye komplekser når de går inn i puberteten (6-10 klasse) som jo også er perioden hvor barn gjerne virkelig setter igang med mobbing, hersketeknikker og utfrysning.... Flere ganger opplevd å date ei kjempeflott jente og når jeg har sett henne naken har jeg bare tenkt "fyy f så deilig hun er" før man skjønner at hun er missfornøyd selv.

Jeg vet ærlig talt ikke noen løsning for deg annet enn å fokusere på å legge fra deg egne fordommer og slutte å studere deg selv med mikroskop. Om en kar liker deg godt, og dere ender opp på soverommet så skal jeg banne på at han liker det han ser der også :)

• Liker 3
Skrevet

Får inntrykk av at svært mange jenter utvikler spesielt mye komplekser når de går inn i puberteten (6-10 klasse) som jo også er perioden hvor barn gjerne virkelig setter igang med mobbing, hersketeknikker og utfrysning.... Flere ganger opplevd å date ei kjempeflott jente og når jeg har sett henne naken har jeg bare tenkt "fyy f så deilig hun er" før man skjønner at hun er missfornøyd selv.

Jeg vet ærlig talt ikke noen løsning for deg annet enn å fokusere på å legge fra deg egne fordommer og slutte å studere deg selv med mikroskop. Om en kar liker deg godt, og dere ender opp på soverommet så skal jeg banne på at han liker det han ser der også :)

Jeg er "desverre" 25, så det er ikke noe fjortis-greie som jeg kommer til å vokse av meg i nærmeste fremtid.

Det merkelige er at selvtilitten er god (sett bort i fra to små brist, som ødelegger mye) og jeg tror deg også når du sier at fyren liker det han ser når man kommer så langt. Men allikevel - det er bare fullstendig stopp. Jeg er så bevisst omkring kompleksene at jeg ikke kommer over dem. Jeg har heller ingen anelse om hvordan jeg skal komme videre.. Arh.

Skrevet (endret)

Jeg er "desverre" 25, så det er ikke noe fjortis-greie som jeg kommer til å vokse av meg i nærmeste fremtid.

Det merkelige er at selvtilitten er god (sett bort i fra to små brist, som ødelegger mye) og jeg tror deg også når du sier at fyren liker det han ser når man kommer så langt. Men allikevel - det er bare fullstendig stopp. Jeg er så bevisst omkring kompleksene at jeg ikke kommer over dem. Jeg har heller ingen anelse om hvordan jeg skal komme videre.. Arh.

Om det ikke kom tydelig frem var poenget mitt at det da fester seg i den alderen og henger ved mange av dere jenter i år etter år. Samtaler med enkelte har iallefall vist at det var der spiren ble sådd.

Og de jentene jeg her snakker om har vært rundt din alder, ikke fjortiser. Voksne oppegående jenter ellers på alle vis.

Noen ganger bare prøvd å slappe av (ta gjerne noen glass vin) og bare se på ham? Se hvordan han faktisk nyter synet av deg, hvordan du gjør ham lysten, hvordan han har lyst til å gi deg nytelse? Dette er ikke noe han faker vettu :)

Endret av Guybrush
Skrevet

Om det ikke kom tydelig frem var poenget mitt at det da fester seg i den alderen og henger ved mange av dere jenter i år etter år. Samtaler med enkelte har iallefall vist at det var der spiren ble sådd.

Og de jentene jeg her snakker om har vært rundt din alder, ikke fjortiser. Voksne oppegående jenter ellers på alle vis.

Noen ganger bare prøvd å slappe av (ta gjerne noen glass vin) og bare se på ham? Se hvordan han faktisk nyter synet av deg, hvordan du gjør ham lysten, hvordan han har lyst til å gi deg nytelse? Dette er ikke noe han faker vettu :)

Sorry, missforstod deg. Har fått et glass vin for mye i kveld. Var det noen av de jentene som hadde komt ut av tankegangen?

Skrevet

Jeg kan godt skjønne hva du mener, det er ikke godt å være misfornøyd med deler av kroppen sin. Jeg har vært det selv! Men jeg har den oppfattelsen av at menn ikke ser på detaljer på den måten, men ser hele deg som en helhet og om man ikke er helt perfekt er ikke det noe som nødvendigvis blir lagt merke til!

Ta meg som eksempel. Jeg har ganske lite former, er relativt slank, og har derfor ganske så små pupper. Er ganske høy og større pupper hadde kanskje passet meg bedre. Men jeg tar av meg alle klærne, slenger av meg bhn, viser at jeg elsker kroppen min, elsker å være naken! Og det gjør jeg jo også. Jeg tror på det langt inne i sjela, selv om jeg vet at jeg ikke er perfekt, supermodell, victoria secrets pupper osv. Men når jeg er naken med en kar, så oser jeg av selvtillitt! Og det er sexy det. Ingen sjel jeg har møtt som ikke blir veldig tent av det! Og ingen som har klaget på små pupper hittil, jeg pleier derimot å få masse komplimenter for kroppen min. Jeg ikke fått en eneste klage, noensinne!

Altså, det handler ikke om at noe henger litt her og der, eller at hoftene er noen cm bredere enn gjennomsnittet, men hva du selv syns om deg selv! Gi faen, vær deg selv! Og la noen digge kroppen din, digge deg for akkurat hva den er.

Ja, det vil alltid finnes noen bedre enn oss! Slutt å sammenligne det med andre, slutt å konkurrer! Vær alt du kan være og det skal jeg love deg at er bra nok! :)

Sånn... det var dagens preken. Ment every word of it!

• Liker 1
Skrevet

Sorry, missforstod deg. Har fått et glass vin for mye i kveld. Var det noen av de jentene som hadde komt ut av tankegangen?

Jeg liker å innbille meg at "vi" i minst ett av tilfellene iallefall klarte å både innse problemet, snakket om det og ikke minst komme et godt stykke på vei. Hun gikk ifra å være veldig selv-bevisst i endel situasjoner til å slappe av, tørre å vise seg frem og vite at det tente meg, slo seg mer løs, og ikke minst sluttet å ha masse sånne tanker i hodet når "lekte" ;)

Hun forandret seg iallefall stort på det området.

Skrevet

Jo, jeg burde bli flinkere til å faktisk virkelig ta til meg de positive tingene. Det er bare litt vanskelig når man i årevis har mislikt noe ved seg selv.

Skrevet

Jo, jeg burde bli flinkere til å faktisk virkelig ta til meg de positive tingene. Det er bare litt vanskelig når man i årevis har mislikt noe ved seg selv.

Bare ikke speil dine tanker over på den andre personen. Når det lyser av øynene hans fordi han bare nyter å ta på deg, se på deg og kjenne deg. Da er det viktig å ikke ødelegge for alle parter ved å prøve å fremstille det som at han skulle tenke deg samme som deg. Og klarer du først det, tror jeg at det er enklere å kvitte seg med sine egne tanker også. For de er i ditt hode må du huske - ikke hans :)

Og klarer du det til slutt, så skal jeg garantere deg at sexlivet blir SYKT mye bedre også :D

Skrevet

Arh, men jeg vet du har så rett, så rett. Selvom jeg nikker til det du skriver, er det så vanskelig å overbevise seg selv om det. Tror jeg trenger noen tøffepiller og komme ut i kampen igjen, og se at det faktisk stemmer. Ta til meg alt det positive og se på "the big picture". Noen ganger er man virkelig sin egen verste fiende.

Og takk for dagens preken:) Skal prøve å ta det til meg:)

Skrevet

Jeg liker å innbille meg at "vi" i minst ett av tilfellene iallefall klarte å både innse problemet, snakket om det og ikke minst komme et godt stykke på vei. Hun gikk ifra å være veldig selv-bevisst i endel situasjoner til å slappe av, tørre å vise seg frem og vite at det tente meg, slo seg mer løs, og ikke minst sluttet å ha masse sånne tanker i hodet når "lekte" ;)

Hun forandret seg iallefall stort på det området.

Det høres veldig bra ut!:D

Bare ikke speil dine tanker over på den andre personen. Når det lyser av øynene hans fordi han bare nyter å ta på deg, se på deg og kjenne deg. Da er det viktig å ikke ødelegge for alle parter ved å prøve å fremstille det som at han skulle tenke deg samme som deg. Og klarer du først det, tror jeg at det er enklere å kvitte seg med sine egne tanker også. For de er i ditt hode må du huske - ikke hans :)

Og klarer du det til slutt, så skal jeg garantere deg at sexlivet blir SYKT mye bedre også :D

Det var noen irriterende smarte personer her nå! :) Jeg kan jo så godt se at dere har rett. Særlig med at det er i mitt hodet, og det ikke er helt "fair" å pålegge andre samme meninger. Første steget dog, det er vanskelig.

Takk for svar:)

Skrevet

Gutter legger omtrent ikke merke til "skavanker" som dere kaller det. De er lettantennelige og enkle å ha med å gjøre sånn sett :P. Bare ikke la kompleksene ødelegge idyllen :)

Skrevet

Akkurat som mange sier at det er mye som ikke legges merke til så er det også sannhet i at det er ulikt hva man synes er attraktivt. Noen liker store pupper, andre små. Noen liker slanke jenter, andre store. Prøv å stol på at den du blir sammen med liker ditt utseende - hvis ikke ville han valgt en annen en.

Men jeg skjønner at det er vanskelig. Personlig har jeg store komplekser for både ansiktet og stemmen min - og hadde det ikke vært for at det hadde sett j*vlig teit ut med pose over hodet hadde jeg nok prøvd det. På en annen side er jo begge deler noe av det man først legger merke til, så jeg regner med at hvis det skremmer han så vil han heller ikke ende opp i senga med meg.

Du er vakker. Alle har noe vakkert med seg - og når man finner den(de) vakre tingene, har de mindre flatterende sidene ingenting å si. Tro på det :)

Skrevet

Hva med å trene rumpa? Ta silikon? Ikke vits å håpe på at dette går over.. Man må jobbe / endre på ting for å bli fornøyd..

Anonym poster: 80b9385ce49c744eed9be15f548102a5

Skrevet

Hva med å trene rumpa? Ta silikon? Ikke vits å håpe på at dette går over.. Man må jobbe / endre på ting for å bli fornøyd..

Anonym poster: 80b9385ce49c744eed9be15f548102a5

Ehhh javel. Jeg kan forstå at noen kan velge å foreta endringer - men de jeg kjenner som har gjort det har i stor grad likt seg selv uavhengig av det og ikke følt behovet for å endre på denslags basert på hva kjæresten/typen/fremtidig partner måtte mene.

Gjest BabyBlue
Skrevet

Enten får man lære seg å leve med det eller så får man endre på det. Om du vil legge deg under kniven eller endre synet du har på kroppen din er opp til deg :vetikke:

Skrevet

Og det hindrer meg å innlede forhold.

Og jeg vet det opplagte er "get over it" og "har han valgt deg, så liker han hele deg" etc.

Men jeg klarer ikke se forbi mine komplekser. Jeg hater (faktisk hater) mine bryster og rumpe. Førstnevnte henger litt for mye/er for små, sistnevnte er alt for brei.

Resten av meg er jeg faktisk veldig fornøyd med. Kroppen er veltrent og ansiktet er pent, så jeg får nok oppmerksomhet. Noen ganger kommer det også én som virkelig fanger min intresse, og som jeg gjerne vil gå videre med. Men der stopper jeg. Med dårlige unnskyldinger, fordi den faktiske grunn blir for personlig å forklare. Og jeg vet det er idiotisk. Kjempe idiotisk.Siden jeg ikke liker visse ting med meg selv, er jeg sikker på at andre ikke vil like det heller. Om det faktisk stemmer vet jeg jo egentlig ikke - jeg lar aldri noen komme tett nok til å motbevise meg..

What to do..!? Jeg vet svaret nok ikke er enkelt/kan finnes på et forum, men jeg tar alle tips og hjelp jeg kan få. Jeg vil videre nå. Ikke sitte fast i min egen dumhet..

Lær deg å verdsette deg selv.

Si fine ting til deg selv når du ser deg i speilet.

Går du 100% inn for dette og for å ignorere hva alle andre synes, men prioritere hva du selv synes, så kan det være til hjelp.

Det var uansett til god hjelp for meg for å akseptere hvordan jeg ser ut. Og jeg synes jeg ser bra ut nå som jeg mestrer dette :-).

Anonym poster: 6db7085f00fe57f599b9188a7a02f6c9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...