Gå til innhold

Hvordan gå ned noen kg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ett mål; å bli tynn. Ikke sånn anorektisk tynn men slank og stram. Har begynt å jogge 3 ganger i uka og trener litt styrke innimellom.

Har ikke tenkt særlig på kostholdet før, har spist det jeg har hatt lyst på, men vil nå begynne å spise sunnere.

Hva kan jeg spise utover dagen?

Er veldig glad i brød men bør jeg kutte ut det?

Må innrømme at jeg har vært inne på tanken på å "trappe ned" spisinga og spise mindre og mindre for hver dag. Da vil jeg jo merke forskjell på vekta ganske kjapt, men vet med erfaring at så fort jeg spiser "normalt" igjen, vil kiloene sette seg på kroppen like fort som de forsvant. Føler meg desperat for å bli tynn og det ganske kjapt. Jeg vet jo selv at jeg bør velge den sunne metoden for å gå ned noen kilo. Men jeg vil se forskjell NÅ!

Jeg er absolutt ikke overvektig, men sliter med selvbildet. Går til psykolog.

Jeg er jente 22 år. Er 169cm høy og veier 58kg.

Anonym poster: d65a3b51045ee560bf42a83f8033c394

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er jo slank. Veldig slank. Jeg er fem cm lavere enn deg og veier det samme, og jeg ville ikke sett noe fin ut om jeg ble slankere enn jeg er nå. Metoden du beskriver lyser det jo spiseforstyrrelse av. Du kommer også til å miste energi, få mangelsykdommer og rett og slett skade kroppen din.

Jeg vil anbefale å lese Kristine Getz sin bok "Hvis jeg forsvinner, ser du meg da?" som handler om hvordan psykiske problemer og negativt selvbilde kan lede folk ut i spiseforstyrrelse, samt hvor utrolig utrolig syk man kan bli av det uten å skjønne hvor ille det er selv.

Legg vekk den tanken, fokuser på sunn mat og å spise hver tredje time.

Anonym poster: 4a974c839c2b0092b97fc970f17f2f26

• Liker 2
Skrevet

Husk at om du vil bli stram og fit så trenger kroppen muskelmasse. Med for lite næring vil du tære på muskelmassen og bare bli mager, og det er ikke særlig hot. Ikke vil du bli lykkelig og frisk heller om du er underernært. Å bygge opp kroppen tar tid, men med tålmodighet, god og næringsrik mat og trening så vil du få flotte resultater og du vil gjøre kropp og sinn sterk og sunn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...