Arlandria Skrevet 25. februar 2013 #1 Skrevet 25. februar 2013 Hvis man lager gryter, supper etc. med buljong, må man da blande ferdig buljongen i kokende vann hver for seg, eller kan man bare helle vann og buljongterninger hver for seg oppi gryta med de andre ingrediensene?
Purple Basil Skrevet 25. februar 2013 #2 Skrevet 25. februar 2013 Jeg pleier å gjøre begge deler, men hva som egentlig er "riktig" aner jeg ikke
Gjest mari kontrari Skrevet 26. februar 2013 #3 Skrevet 26. februar 2013 Jeg hiver bare terningene rett oppi. Så lenge det er litt væske av et eller annet slag, og den får nok tid til å løse seg opp ser jeg ikke noe grunn til å gjøre det vanskligere enn det. 4
PecanPie Skrevet 26. februar 2013 #4 Skrevet 26. februar 2013 Hiver rett i, så lenge det er noe væske der. Pleier også å "overdrive" bruken og heller redusere mengde tilsatt salt.
Gjest Linaria Skrevet 27. februar 2013 #5 Skrevet 27. februar 2013 Spørs litt... Til risotto f.eks, koker jeg opp vann, og har det i et målebeger sammen med terningen. Gidder ikke koke buljong i egen kjele fordi jeg hater ekstra oppvask
Gjest gjest17 Skrevet 28. februar 2013 #6 Skrevet 28. februar 2013 Gjør det som et mest praktisk for deg. Skal retten koke er det bare til å buljongen/fond/kraft rett i gryten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå