AnonymBruker Skrevet 25. februar 2013 #1 Del Skrevet 25. februar 2013 Hei! Jeg er i dag i uke 39. Jeg har termin på lørdag. Var på kontroll i dag, og da fant jordmora ut at magemålet mitt ikke hadde blitt noe særlig større fra forrige kontroll. Hun mente grunnen til at det ikke hadde vokst kunne være at det var mindre forstervann. At morkaka hadde "gjort ferdig jobben sin". Jeg skal på ultralyd i morgen. Og eventuelt finne ut om jeg burde bli satt i gang. Jeg er litt bekymret nå.. Er det virkelig lurt på vente med ultralyd til i morgen? Jeg er så redd for at babyen ligger der og ikke får nok næring av morkaken, fordi den ikke fungerer lenger..Å at dette døgnet kan være avgjørende Jeg vet ikke om jeg begynner å innbille meg at sparkene er svakere, eller om de faktisk ER svakere. Noen som har hatt lignende opplevelser? Burde jeg ringe og kreve en kontroll på sykehuset NÅ, eller burde jeg vente til i morgen? Er jeg i overkant hysterisk? Anonym poster: 213f1a56b31aece3d47fb796bc368473 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
enogto Skrevet 25. februar 2013 #2 Del Skrevet 25. februar 2013 Prøv de vanlige triksene for å kjenne liv. Drikk kaldt vann/saft og se om du får noe reaksjon. Kjenner du lite liv kontakter du sykehuset. På kontrollen i dag ble du vel lyttet på? Jordmor hadde sendt deg på kontroll med en gang, og ikke ventet hvis hun hadde vært bekymret der og da. Jeg har vært på X antall ultralyder og EKG-tester pga. dårlig vekst. Beskjeden jeg fikk var å følge med på aktiviteten. Når det er sagt så er det bedre at du ringer de og forteller om din bekymring, og følger deres råd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silfen Skrevet 25. februar 2013 #3 Del Skrevet 25. februar 2013 Så det er ikke bare magen som har sunket altså? Jeg syns det er merkelig at jordmor sa dette til deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rufsehue Skrevet 25. februar 2013 #4 Del Skrevet 25. februar 2013 Jordmor som tok imot guttene mine og som gikk gjennom journalen min med meg etterpå sa at "morkaken er en gammel dame" min hadde noen infarkter osv. Og det er vist helt normalt. Utflating av sf-mål mot slutten er vel relativt vanlig, men hvis du er redd så ta heller en telefon til føden og hør med dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2013 #5 Del Skrevet 25. februar 2013 Jeg kjenner jevnt mye liv og barnets puls var normal. Jeg er bare så redd for at det kan være avgjørende akkurat nå.. Jeg skal fortsette å kjenne etter liv, og kommer vel til å ringe hvis jeg blir mer bekymret. At magen har sunket?? hva betyr det? -TS Anonym poster: 213f1a56b31aece3d47fb796bc368473 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silfen Skrevet 25. februar 2013 #6 Del Skrevet 25. februar 2013 Når barnet synker ned i bekkenet for å klargjøre seg mot fødsel, så blir også magen mindre. Dvs den synker, altså at målene vil utflate seg og det vil se ut som baby ikke vokser, selv om den gjør det. Den ligger altså bare lengre nede i magen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sweet77 Skrevet 25. februar 2013 #7 Del Skrevet 25. februar 2013 Ring, det er bedre å ringe en gang for mye sa de til meg. Så er du i alle fall ikke alene med bekymringen, og kanskje går den bort også hvis de klarer overbevise deg om at det er normalt Det er heller ikke helt uvanlig at mødre blir litt ekstra paranoide akkurat i den tiden så stappet med hormoner som vi er, så dette er de vant til. De vil nok ikke se rart på deg, det fremholdes som ganske så viktig at moren har en fin tid og føler seg trygg, også på slutten av svanger skapet. Så ring heller, de vil sannsynligvis uansett ta godt vare på deg 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mafalda Skrevet 26. februar 2013 #8 Del Skrevet 26. februar 2013 Huff, skjønner godt at du blir bekymret. Og veldig bra at de tar deg inn for å sjekke skikkelig i dag, med UL (de måler vel da blodgjennomstrømming i morkake/navlestreng, gjør de ikke?). Når det er sagt, finnes det mange grader av morkakesvikt, og som regel er det ikke fatalt (mener ikke av den grunn at det ikke skal sjekkes, for det bør det!). Min ene baby ble underernært på slutten av svangerskapet, og kom ut flassete, rynkete, og med tre nummer for stor hud. Han så skikkelig stakkarslig ut! Morkaken var full av små infarkter, så han hadde rett og slett blitt litt slunken de siste dagene/ukene. Men han hektet seg fast på puppen og var oppe i full vekt og vel så det i løpet av no time Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå