Dustefjerten Skrevet 25. februar 2013 #1 Skrevet 25. februar 2013 Jeg skal i min besteveninnes konfirmasjon til sommeren. Hva slags kjole bør jeg bruke da? Farge, lengde, type osv. Kan jeg bruke feks. denne?
Safiye Skrevet 25. februar 2013 #3 Skrevet 25. februar 2013 Syntes det blir litt tacky om du kommer i kritthvitt. Jeg ville ha satset på på lang kjole (uten stropper kanskje) med sommerlige farger
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2013 #4 Skrevet 25. februar 2013 Syntes det blir litt tacky om du kommer i kritthvitt. Jeg ville ha satset på på lang kjole (uten stropper kanskje) med sommerlige farger Tacky heter vulgært på norsk. Jeg for forøvrig helt uenig. Kritthvit på unge jenter er nydelig og veldig fint. Anonym poster: 98dddbd37f3eee91ddcf405bff99b90f
Safiye Skrevet 26. februar 2013 #5 Skrevet 26. februar 2013 Tacky heter vulgært på norsk. Jeg for forøvrig helt uenig. Kritthvit på unge jenter er nydelig og veldig fint. Anonym poster: 98dddbd37f3eee91ddcf405bff99b90f Jeg hadde selv hvitt på min konfirmasjonsfest. Dersom en av mine veninner hadde kommet med den kjolen da, ville jeg nok ikke ha likt det så godt. Kjolen i seg selv er fin, men jeg ville ha hatt en annen farge til å blande mer inn i mengden, med mindre det er svart/hvitt tema el. da.
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2013 #6 Skrevet 26. februar 2013 Tacky heter vulgært på norsk. Jeg for forøvrig helt uenig. Kritthvit på unge jenter er nydelig og veldig fint. Anonym poster: 98dddbd37f3eee91ddcf405bff99b90f Hvitt på unge jenter er fint, men man kommer hverken i bryllup eller konfirmasjon med hvit kjole. Det er vulgært. Anonym poster: 576cefa42de402168b8c534149897154 2
Petalouda Skrevet 26. februar 2013 #8 Skrevet 26. februar 2013 det er ingen regel mot hvitt i en konfirmasjon. kjolen var skjønn, bruk den du 1
Dustefjerten Skrevet 26. februar 2013 Forfatter #9 Skrevet 26. februar 2013 Tusen takk for svar! Men dere som sier at hvitt blir for vulgært, kan jeg gå i mørke farger som brunt eller svart eller burde jeg velge feks. lyseblå? Jeg kan forresten kankje låne mammas bunad, hadde det vært bedre?
Safiye Skrevet 26. februar 2013 #10 Skrevet 26. februar 2013 Svart eller brunt er gjennom mine øyne mye bedre, spesielt om det er sommerkjole. Og bunad er alltid et sikkert kort når det gjelder konfirmasjon
Petalouda Skrevet 26. februar 2013 #11 Skrevet 26. februar 2013 Svart eller brunt er gjennom mine øyne mye bedre, spesielt om det er sommerkjole. Og bunad er alltid et sikkert kort når det gjelder konfirmasjon svart eller brun ? Du vet du snakker om en tenåringsjenter her ikke sant ?? og at det er på sommeren ? TS : gå for all del i hvitt hvis du har lyst, det er NULL problem 1
Aquarelles Skrevet 26. februar 2013 #12 Skrevet 26. februar 2013 Den hvite kjolen er veldig fin, og det også den brune kjolen - så du kan utmerket bruke den brune viss du kler den fargen. Dersom du likevel får låne bunad av din mor og den passer, så er det ingenting som er penere enn det på en slik dag .
leirbål Skrevet 26. februar 2013 #13 Skrevet 26. februar 2013 Spør venninnen din om hva hun synes om den hvite kjolen. Ønsker hun at du ikke skal gå i hvitt så velg en annen farge, eller bunad. Jeg har aldri hørt at hvitt er forbeholdt konfirmanten. I konfirmasjonen til sønnen min gikk de fleste jentene i fargede kjoler- ikke hvite. Jeg synes ikke brun eller svart er en sommerfarge, og spesielt ikke for en ung jente. Velg eventuelt en annen i en farge du liker. Gjerne en lys en.
Safiye Skrevet 27. februar 2013 #14 Skrevet 27. februar 2013 svart eller brun ? Du vet du snakker om en tenåringsjenter her ikke sant ?? og at det er på sommeren ? TS : gå for all del i hvitt hvis du har lyst, det er NULL problem Jepp! Husker min veninne hadde lang brun sommerkjole som satt helt nydelig på henne på min konfirmasjon.
Petalouda Skrevet 27. februar 2013 #15 Skrevet 27. februar 2013 Jepp! Husker min veninne hadde lang brun sommerkjole som satt helt nydelig på henne på min konfirmasjon. joda, ikke noe feil med det sånn sett. men når jenta har lyst til å bruke lyst og hvitt, hvorfor be henne tone seg ned? 1
leirbål Skrevet 27. februar 2013 #16 Skrevet 27. februar 2013 joda, ikke noe feil med det sånn sett. men når jenta har lyst til å bruke lyst og hvitt, hvorfor be henne tone seg ned?
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2013 #17 Skrevet 27. februar 2013 Folk her inne klarer å lage "problemer" ut av de merkeligste ting... Det var en veldig fin kjole, så jeg synes du skal bruke den hvis du har lyst. Bunad er enda finere, synes jeg, men kan også bli varmt hvis det er på sommeren. Anonym poster: 15a43770aa1774b39509b0e40705cda6
sofie777 Skrevet 27. februar 2013 #18 Skrevet 27. februar 2013 Jeg fikk opp den brune versjonen av kjolen og den synes jeg var nydelig. Man kan kanskje ikke gå med svart om sommeren, men brunt ser jeg ingen problemer med. Husk bare å ha et sjal med i kirken.
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2013 #20 Skrevet 27. februar 2013 Tusen takk for svar! Men dere som sier at hvitt blir for vulgært, kan jeg gå i mørke farger som brunt eller svart eller burde jeg velge feks. lyseblå? Jeg kan forresten kankje låne mammas bunad, hadde det vært bedre? Mørkebrunt eller sort passer dårlig i en slik anledning, lyseblått passer ypperlig. Bunad er enda bedre. Nå er det slik at det er tradisjon at konfirmanten har hvit kjole dersom man ikke har bunad eller tilsvarende. Derfor er det dårlig stil å stille i hvit kjole selv om det ikke finnes noen fast regel om dette. Det tar seg dårlig ut å bli forvekslet med konfirmanten selv. Det er konfirmantens dag. Anonym poster: 576cefa42de402168b8c534149897154
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå