Gå til innhold

Jeg klarer ikke prate, og kommer aldri til å få meg kjæreste!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sliter veldig sosialt. Ikke at jeg får angst og hjertebank, men jeg blir helt stille og sjenert og klarer ikke si noe.

Om jeg sie noe presser jeg det frem og det høres robotaktig ut, og jeg stammer litt. Prøver alt jeg kan å unngå å stamme, men det kan høres litt hakkete ut iblant.

På jobben føler jeg at jeg faller utenfor. (Skjønner ikke hvordan jeg i det hele tatt fikk jobb, men jeg klarte det iallfall på et vis.)

Jeg sier veldig lite på jobben. Egentlig sier jeg ingenting. Jeg svarer når noen prater til meg, men svarer kort og enkelt og greit. Klarer ikke å holde en flytende samtale, og det er slitsomt.

Er også en mann på jobben jeg liker godt. Han prater mye med meg, og jeg bare smiler og ler og sier mer "ja, nei, vet ikke, kanskje, åh, uffda"... Prøver å komme med noe setninger også, men det går dårlg ..

Ellers holder jeg meg for meg selv, og jobber selvstendig.

Jeg er veldig lei meg for dette. Jeg er 32 år, og klarer ikke å takle dette så bra. Gråter hver gang jeg kommer hjem til meg selv. Alt er så vanskelig.

Jeg kan iblant gå med gråten i halsen når jeg går fra jobb, fordi jeg har vært stille hele dagen og faller utenfor sosialt. De på jobben er hyggelige, så det er ikke deres feil ...

Vet ikke hva jeg skal gjøre?

Anonym poster: e7fd66d72ed4ce8825ec4e502fd2b82f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Psykolog for sosial angst?

Skrevet

Jeg har vært borte i noen som har vært helt tause og det har vært vondt å se på. Du må øve deg på å prate, å være med i en samtale. Det du sier har like mye verdi som andre.

Tenk om du hadde sagt det du skriver her til noen. Du kan. Du må jobbe med sjenansen din. Da kommer du til å få deg kjæreste.

Hvordan prater du med familien din?

Anonym poster: 09ca9643fa5b0a17092b6648ea8e97ee

• Liker 1
Skrevet

Psykolog for sosial angst?

Som jeg skrev i innlegget mitt, så sliter jeg ikke med sosial angst og hjertebank og sånt .. men det fins kanskje forskjellig sosial angst?

Skrevet

Som jeg skrev i innlegget mitt, så sliter jeg ikke med sosial angst og hjertebank og sånt .. men det fins kanskje forskjellig sosial angst?

Ja. Man kan fint ta bussen, gå til tannlegen, og ha jobb og allikevel ha sosial angst. Man kan ha sosial angst mot spesielle områder. Som å snakke med mennesker på et personlig plan, og ikke jobbteknisk plan.

Skrevet

Jeg har vært borte i noen som har vært helt tause og det har vært vondt å se på. Du må øve deg på å prate, å være med i en samtale. Det du sier har like mye verdi som andre.

Tenk om du hadde sagt det du skriver her til noen. Du kan. Du må jobbe med sjenansen din. Da kommer du til å få deg kjæreste.

Hvordan prater du med familien din?

Anonym poster: 09ca9643fa5b0a17092b6648ea8e97ee

Det værste er at denne mannen på jobben min viser interesse, og jeg klarer ikke å kommunisere med ham. Han prater mye med meg, og jeg bare smiler og ler og svarer forsiktig.. Sier jo ikke så mye.

Det er ikke sånn at jeg rødmer og blir flau, jeg bare er helt stille...

Han spurte en gang hvorfor jeg var så stille, og da klarte jeg ikke si noe...

Med min nære familie, som jeg kjenner veldig godt, prater jeg helt fint, men med en gang det kommer en slektning jeg ikke kjenner så godt, så blir jeg helt stille.

Jeg har ikke så mange venner, egentlig har jeg ingen nå, men jeg husker da jeg hadde venner, så turte jeg å prate med de jeg kjente godt. Med en gang det kom noen jeg ikke kjente godt, ble jeg stille.

Skrevet

Ja. Man kan fint ta bussen, gå til tannlegen, og ha jobb og allikevel ha sosial angst. Man kan ha sosial angst mot spesielle områder. Som å snakke med mennesker på et personlig plan, og ikke jobbteknisk plan.

Jeg klarer fint å prate om fakta og jobbrealterte ting, men jeg sier jo så lite. Men jeg klarer å spørre om hva klokka er, om hvor noe er, om hvordan jeg skal gjøre ting. Men small-talk og personlige ting sliter jeg å prate om.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...