Gå til innhold

Ikke dagsferske varer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Klarte og forsove meg i dag, da jeg skulle til legen. Stresset som jeg ble,sjekket jeg ikke legetime osv......taxi utover...resten vet dere. Kom til legekontoret på senteret en time fortidlig. Ikke tid til frokost osv.

Så da brukte jeg timen til å rusle på senteret den timen. kaffelukten dro meg bort til en kafe som haddde akkurat åpnet

hadde jo lyst på kafffe som jeg ikke hadde fått på morgenen. Mat også.

Disken var fylt opp med varer. D har baguetter og div som er pakket inn i slike plastposer. jeg spurte om det var ferskt. Ja, svarte han som sto bak disken.

Åpnet posen, og det var noe seige greier av en baguett. Så i disken, og jeg kunne godt se at det var forskjell på bla salaten . Det som lå fremst var ulik det so var bak.

Når jeg betaler så mye for en baguett forventer jeg den fersk. Tok med meg baguetten til han bak disken, og spurte om denne er smurt i dag? nei, den er fra i går,men den lgger i plastpakke så den er like god.

Værsegod, få pengene mine igjen. baguetter skal være sprø!!!!

De selger baguetter som fersk til full pris. Er det vanlig?

Anonym poster: 56fccbf28dc0e7cd186846bccea67c8e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå jobber jeg i matbutikk, men hos oss er det vanlig og prise ned gårsdagens baugetter med 50prosent.

Skrevet

Nei, det er ikke vanlig og ikke ok, med mindre det var av typen billigsjappe du var innom.

Men hvorfor skrive opp og ned om å forsove seg, legebesøk og kaffe når spørsmålet dreide seg om baguetter?

Anonym poster: c0b43a02233225b55b50ba38f20d0337

• Liker 5
Skrevet

Jeg lurer litt på hvordan det kan være fra igår når det er mandag idag? Eller er senteret søndagsåpent?

Hadde i hvert fall krevd ny baguette eller penger tilbake.

Anonym poster: 8a2e43f274d753cb5c82da901bbec365

Skrevet

Kanskje de har ligget siden Lørdag da...

Jeg hadde ikke krevd pengene tilbake eller noe. Hadde jeg aldri fått meg til å gjøre, men har full forståelse for at andre tør/vil det.

Men når det er sagt, så synes jeg ikke de skal selge "gamle" bakevarer til ny pris. Ikke at det er farlig å spise en dag gammel bagett, men den smaker ikke like godt som en ny. Og betaler man for en ny, så skal man få en ny også.

Men uansett, ble det frokost på deg da ts?:P

Skrevet

Nei, det er ikke vanlig og ikke ok, med mindre det var av typen billigsjappe du var innom.

Men hvorfor skrive opp og ned om å forsove seg, legebesøk og kaffe når spørsmålet dreide seg om baguetter?

Anonym poster: c0b43a02233225b55b50ba38f20d0337

For å vise at jeg ikke pleier å spise frokost ute

Skrevet

Narvesen du var innom?

Jobbet i slike kiosker før, og hadde noen kommet og klaget på maten så hadde de selvfølgelig fått en ny en (eller bare pengene tilbake).

Det er helt riktig at de nederste matproduktene er det ferskeste.

Slik fungerer det i praksis i vanlige dagligvarebutikker, hvor man plasserer de nyeste melkekartongene bakerst i kjøleskaprekken..osv.

Skader på frukt og grønt pleier vi å gi halv pris for (om kunden vil).

Anonym poster: e880cc38a11ca36a8fdbb5b8dae338bd

Skrevet

Jeg lurer litt på hvordan det kan være fra igår når det er mandag idag? Eller er senteret søndagsåpent?

Hadde i hvert fall krevd ny baguette eller penger tilbake.

Anonym poster: 8a2e43f274d753cb5c82da901bbec365

Kafeen kan du gå inn fra sentersiden, så er det dør som du kan kun gå inn i kafeen fra utsiden. Kafeen er åpen på søndag, uten at du kmmer deg inn ¨på senteret som er stengt

Skrevet

Kanskje de har ligget siden Lørdag da...

Jeg hadde ikke krevd pengene tilbake eller noe. Hadde jeg aldri fått meg til å gjøre, men har full forståelse for at andre tør/vil det.

Men når det er sagt, så synes jeg ikke de skal selge "gamle" bakevarer til ny pris. Ikke at det er farlig å spise en dag gammel bagett, men den smaker ikke like godt som en ny. Og betaler man for en ny, så skal man få en ny også.

Men uansett, ble det frokost på deg da ts? :P

Når jeg kom hjem. driver du kobinert bakeri-konditori, så forventer jeg ferske varer. En baguett skal være sprø, er den ikke det, så har ikke de ansatte behandlet den slik den skal.

Ligger den fra forige dag, så gjør salater majoneser, reker at den først blir våt, så seig.

De har ovner til å gjøre selv brødet sprøtt....men ikke tale om.

Mulig de tror de kan spare svinn med å selge slik, men tror de sparer på ørene og lar kronene rulle. De mister joo kunder på denne måten

Skrevet

Folkens, uttaler dere u'en i "baguett"? Hørte noen som gjorde det her om dagen, holdt på å le meg ihjel :fnise:

Anonym poster: 6df6572fa35f0dfd912d08c89659c733

Skrevet

Folkens, uttaler dere u'en i "baguett"? Hørte noen som gjorde det her om dagen, holdt på å le meg ihjel :fnise:

Det er da mange som uttaler U-en.

• Liker 2
Skrevet

Det er da mange som uttaler U-en.

Like dumt som å kalle noen som heter Jeanette for "sjeanett".

• Liker 2
Skrevet

Like dumt som å kalle noen som heter Jeanette for "sjeanett".

Jeg er uenig.

• Liker 1
Skrevet

Jeg er uenig.

Hvorfor det? Det er jo samme type feil. "Siouks", "baguett", "sjeanett", like latterlig alt sammen.

Denne "baguett"-bølgen må stoppes umiddelbart!"

• Liker 2
Skrevet

Hvorfor det? Det er jo samme type feil. "Siouks", "baguett", "sjeanett", like latterlig alt sammen.

Denne "baguett"-bølgen må stoppes umiddelbart!"

Du er litt for engasjert i ordet "baguette" :fnise: Har du ingen andre hobbyer?

Her jeg bor er det mange som sier baguett, inkludert meg selv, og vi vil fortsette med det.... :)

• Liker 1
Skrevet

her sier vi også baguett, enten de erferske eller gamle

Gjest uAnonymbruker
Skrevet

Jeg liker best de dag-gamle jeg! Det er diggere med seig baguette enn sprø baguette. Nemlig.

(uttaler det selvfølgelig som det skal uttales, uten U`en og E`en.)

Skrevet

Du er litt for engasjert i ordet "baguette" :fnise: Har du ingen andre hobbyer?

Her jeg bor er det mange som sier baguett, inkludert meg selv, og vi vil fortsette med det.... :)

Du er klar over at den uttalen bygger på en misforståelse? Det er klart at når enkelte folk ser et for dem nytt ord, "baguette", så er de kanskje smarte nok til å forstå at "Hah! Den e'en på slutten, den er nok stum, dette er jo fra fransk!" Så da sier de "baguett". Litt smarte, men ikke smarte nok.

Grunnen til at det må være en "u" der på fransk, er fordi uttalen ellers ville vært "basjett". Å faktisk uttale u'en og dermed gi ordet en ekstra stavelse som ikke skal være der, er intet mindre enn tragisk.

Opp gjennom århundrene har man forenklet språket, og kuttet stavelser i mange ord. Men i dag skal man altså legge til stavelser i stedet. Uhørt.

• Liker 2
Skrevet

Du er klar over at den uttalen bygger på en misforståelse? Det er klart at når enkelte folk ser et for dem nytt ord, "baguette", så er de kanskje smarte nok til å forstå at "Hah! Den e'en på slutten, den er nok stum, dette er jo fra fransk!" Så da sier de "baguett". Litt smarte, men ikke smarte nok.

Grunnen til at det må være en "u" der på fransk, er fordi uttalen ellers ville vært "basjett". Å faktisk uttale u'en og dermed gi ordet en ekstra stavelse som ikke skal være der, er intet mindre enn tragisk.

Opp gjennom århundrene har man forenklet språket, og kuttet stavelser i mange ord. Men i dag skal man altså legge til stavelser i stedet. Uhørt.

Jada, jeg forstår alt dette.. jeg bare bryr meg ikke. Er vant til å uttale det baguett, så da gjør jeg det. Du skjønner, jeg har større problemer i denne verdenen å bry meg om.

• Liker 1
Skrevet

Jeg sier noe sånt som bagg-u-ætt. For om jeg skal kutte ut u'en blir det baggæt. Som forsåvidt er like rart:p

Spiste også en baguette som ikke var godt på bakeriet her om dagen. Pålegget smakte dritt. Smakte skikkelig kjøleskap. Men brødet var ferskt og godt. Hadde ikke tid til å gå tibake å klage. Men skulle virkelig gjort det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...