Gå til innhold

Atlasprofilax/ Atlaskorrigering

Anbefalte innlegg

Gjest Muskeln
Skrevet

Har fått anbefalt denne behandlingen, hos en av de fire her i landet som er godkjent utøver av dette.

Er skeptisk fordi jeg har lest om noen som har negative erfaringer, og noen som ikke har hatt effekt i det hele tatt, mens flere har hatt svært gode erfaringer.

Blir kjempeglad for å høre fra alle som har fått utført denne behandlingen!

Skrevet

Jeg har aldri hørt om dette før, men leste litt om det nå. Min umiddelbare reaksjon er at jeg aldri ville latt noen prøve å manipulere atlas hos meg, det er den aller øverste virvelen som beskytter på overgangen kranium-atlas - så hvis noe går galt og ryggmargen påvirkes, risikerer man å miste all funksjon i hele kroppen. Dette er også alternativ behandling, og jeg synes ikke du bør gå gjennom en så risikabel manøver hvis det ikke er livreddende. Noe det jo ikke kan være.

Men du bestemmer jo selv :)

Anonym poster: 813a70e2338beb3c66ec37f5e4637a6d

• 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er også nysgjerrig på dette.. Kan du forklare nærmere? Noen her med erfaring fra selve behandlingen?

Anonym poster: bdd8e7ea08e2669defd4e0387420a54d

• 2 måneder senere...
Gjest Tommy
Skrevet

Hei.

Jeg har fått det utført på meg og barna. To gutter og ei jente. Jeg er naturlig skeptisk, men jeg leste på nettet og dette virket helt logisk for meg. Jeg ble litt tommelomsk noen timer i etterkant.Jeg og yngstegutten fikk bedre syn og måtte skifte styrke på brillene. Han etter 1 mnd. og jeg etter 2,5 mnd. De to andre har ikke registrert noen virkninger. Jeg anser det som kiropaktor- fysiobehandling, og tenkte at jeg har kastet bort penger på verre ting. De masserer og tøyer en muskel slik at den kan justeres til rett plass på atlasknokkelen. Det gjør at denne går på helt rett plass og blir der. Mens jeg var der på ettersjekken, fikk kiropraktoren en tlf fra en mor med adhd-tvillinger, som hadde fått korrigert atlasen. Moren kunne etter en uke ikke kjenne igjen ungene sine. De var blitt rolige, kunne sitte å se i bøker, etc... Det er noen som blir svimmel, får vondt i hodet, blir tommelomsk som jeg, men det er vel naturlig når man øker åpningen mellom kraniet og nakken. Bedre flyt og trykkregulering. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...