vesp Skrevet 25. februar 2013 #1 Skrevet 25. februar 2013 Hva vil det si å ha utvidet ungdomsrett? Er det ungdomsrett bare at den er utvidet? Saken er den at jeg går siste året på vgs nå. Har tatt et omvalg, så går 4 året etter ungdomsskolen men er 3 året med fulltid skole, har også ungdomsrett da jeg tok et omvalg. Vil ikke dette si at jeg har utvidet ungdomsrett med ett år? Jeg er avhengig av både buss og tog for å komme til skolen. Har nå fyllt 20 og da mener selskapet som gir ut undomskort at jeg ikke lenger har rett på dette medmindre jeg har utvidet ungsdomsrett. De sperret det da jeg var 20. Jeg fikk nytt da jeg viste dem bevis på at jeg gikk på skolen jeg går på med ungdomsrett. I dag fikk jeg tlf fra Brakar at jeg MÅ ha UTVIDET ungdomsrett. Jeg spurte hva hun mente med det og hva jeg måtte gjøre for å få det. Hun kunne ikke svare. Det jeg måtte gjøre var at jeg måtte nå betale full pris på både buss og tog da jeg ikke er student, for rabatt kunne jeg ikke få da jeg ikke gikk som student. Da må man nemlig gå på høyskole. Men på lappen jeg gav dem når de gav meg nytt kort stod det at jeg hadde ungdomsrett til jeg har fullført dette året på vgs. Jeg skjønner også at jeg ikke kan reise såpass billig til evig tid, men dette er snakk om å få ha ungdomskortet til jeg har fullført vgs. Har på ingen måte økonomi til å betale over 800 kr i mnd for å ta et tog + at jeg er avhengig av buss. Skal ringe opp igjen til rådgiver og brakar i morgen. Er det noen her som vet hva det vil si å ha utvidet ungdomsrett? Er det ikke bare at man har ungdomsrett da? :s
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2013 #2 Skrevet 25. februar 2013 Her tror jeg det er busselskapet som har noen rigide regler som ikke fungerer. Det må da være mange som faller mellom disse to stolene (være over 20 år i videregående utdanning) Jeg tror du har mulighet for et omvalg innefor vanlig ungdomsrett, men at du utover det må ha utvidet ungdomsrett. Men det burde jo ikke spille noen rolle for busselskapet så lenge du kan fremvise elevkort/bevis Anonym poster: d1aba5b002378993c4e60653125a5a04
vesp Skrevet 26. februar 2013 Forfatter #3 Skrevet 26. februar 2013 Takker for svar^^ Da tror jeg det var ordent opp, sånn ca. jeg har ihvertfall retten på min side. Kortet er stengt og det var en feil fra Brakar sin side... Da var problemet om de skal betale for sin feil eller jeg for deres
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå