Gå til innhold

For mye protein - ikke bra?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har begynt å legge inn det jeg spiser på vektklubb.no...og der er det en sånn oversikt over hvor mye det blir av karbohydrater, proteiner osv.... Også ser jeg at jeg spiser mye mer protein enn det som er "riktig" der...og endel mindre karbohydrater en jeg egentlig skal. Vil dette gjøre at jeg ikke går ned/bruker lenger tid? Får ikke i meg mer kalorier enn jeg skal da, så det er bare denne fordelingen jeg lurer på...

Anonym poster: ea0bc4d5891ba836fe578d33ae2b0419

Videoannonse
Annonse
Gjest Grasjur
Skrevet (endret)

Edit: Leste feil..

Endret av Grasjur
Skrevet

Under en slankende kur vil man normalt oppnå en prosentvis økning av protein-inntaket og en prosentvis nedgang i karbohydratinntaket, det gjelder samtlige kurer og man skal virkelig gå bevisst inn for noe annet dersom dette ikke skal bli resultatet.

At du får økt protein-inntak skal du ikke bekymre deg for, snarere heller er dette bra og noe du skal være fornøyd med. Det er på ingen måte skadlig på deg, om så du hadde hatt enda større protein-inntak så kunne du slappet av uten å bekymre deg. Økt protein-inntak er som sagt ønskelig i din situasjon.

Dessuten er det begrenset hvor mye protein du får i drg med normale og varierte matvaner, proteiner får man hovedsaklig fra animalske matvarer som kjøtt, egg og melk etc.

Hadde det derimot vært tilskudd du tok så kunne det vært betimelig å spørre, det finnes eksempler på dem som har slanket seg utelukkende på proteinshaker og kosttilskudd - det er hverken bra eller ønskelig. Enda flere er det i gruppen som overdriver inntaket med tilskudd og proteinrike matvarer i tillegg, spesielt kroppsbyggermiljøer o.l. kan falle i denne kategori.

Men du trenger ikke bekymre deg, for deg er som sagt det du har opplevd ønskelig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...