Gå til innhold

Sårhet og kløe under armene etter aluminiumsklorid.

Anbefalte innlegg

Gjest Donna
Skrevet

Nå har jeg brukt Alu.klorid under armene mot svette i snart et år. Og det fungerer bra nok. Det er bare det at jeg blir så sår under armene og så svir det så masse !

Når jeg smørrer på før jeg legger meg så hender det at jeg ikke får sove for det svir og klør sånn.

Jeg har på en til to ganger i uken. Jeg pleier vente en til to dager etter barbering før jeg har det på. Når jeg vasker av morgenen etter så må jeg bruke veldig våt klut for det er ømt når jeg er borti.

Skal man bruke fuktighetskrem eller noe under armene? Huden min er veldig hvit og tørr der nå - men det er liksom et sted hvor jeg aldri har kommet på å smørre meg inn.

Er deres erfaringer også kløe og rødhet? Noen tips til meg?

Videoannonse
Annonse
Gjest Myumi
Skrevet

For det første må du stoppe med Alu. kloriden med en eneste gang og la huden må få tid til å leges. Når det svir så mye at du ikke får sove da har du holdt på alt for lenge. Du bør kjøpe en deodorant i kremform som gir fuktighet til huden men hvis huden er veldig ødelagt må du komme deg til lege og evt. få henvisning til hudlege.

Gjest Ethereal
Skrevet

Inneholder den mye alkohol? for det kan i tillegg tørke ut noe sinnssykt. Jeg er svært sensitiv når det gjelder deodoranter, men lærer aldri, og MÅTTE teste ut noe annet. Resultatet? Såre, sviende armhuler. Jeg smurte på hydrokortison KREM og unngikk deodorant i etpar dager, og deretter var det tilbake til Biotherm. Deodoranten jeg ikke tålte, var fra Adidas. For meg er Biotherm best, og den inneholder også aluminiumsklorid, men ingen alkohol (men jeg svetter lite).

Gjest Virvel
Skrevet

Jeg bruker Yerka, som også er basert på aluminiumklorid, og det svir og klør hvis jeg tar på for mye. Hvis jeg derimot tar på bare bittelitt, går det helt fint. Har ikke prøvd apotekets aluminiumklorid, så jeg vet ikke om den svir mer/mindre enn Yerka...

Gjest Donna
Skrevet

Jeg var så glad da jeg oppdagde dette produktet. For før det så svettet jeg masse. Deodoranter hjalp ikke og svettelukt er ikke noe behagelig. Om sommerene eller når jeg syklet og ble veldig varm kunne det renne nedover langs sidene mine .... :oops: :(

Med alu.klorid svetter jeg ikke.

Skrevet

Jeg bruker også alu.klorid, og er veldig fornøyd med effekten.

Jeg bruker det bare max en gang i uken, da trenger jeg bare en mild deodorant de andre dagene. Tror du bør redusere bruken betraktelig og sørge for at huden får fuktighet.

Aner ikke om det er smart med fuktighetskrem, men du kan jo alltids

prøve?

Min erfaring er at det klør når alu.kloriden kommer i kontakt med fuktighet! Altså: vær helt tørr når du tar den på. Ikke "jeg har akkurat tørket meg etter å ha vasket meg"-tørr, men at huden kjennes glatt og tørr ut. La kloriden tørke helt etter at du har tatt den på. Ikke nesten, men helt.

Når jeg legger meg, kan det å ligge med armene langs siden og det blir litt varm og klam være nok til at det begynner å klø litt.

Så jeg legger meg med armene oppover.

Dette funker for meg, ihvertfall!

Lykke til

*Lisa*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...