skogeki Skrevet 22. mars 2004 #1 Skrevet 22. mars 2004 Vi har planer om at inni menykortet skal vi ha både bordkart og presentasjon av hvem som er hvem. Eks: Lise - brudens barndomsvenninne, Per - brudgommens studiekamerat osv. Vi ber om svar på om gjestene kommer innen en måned før bryllupet, mye med tanke på at vi kan lage bordkartet og presentasjonen ferdig, så vi slipper å fikle med dette siste dagen. Men man har jo ingen garanti for om folk må melde avbud i siste liten (sykdom, fødsel, dødsfall i familien etc.) Da må man jo stokke om på kabalen. Noen som har erfaringer med en slik problemstilling? Eller noen råd og tips? Vi ber inn 75 gjester til middag.
Lullu Skrevet 22. mars 2004 #2 Skrevet 22. mars 2004 Hei! Vi skal ha det nogenlunde likt deres opplegg. Bordkartet lages så fort folk at svar på om de kommer. Ca. 3 - 4 uker i forveien. Vi skal ha all denne infoen samlet i sangheftet. Blir en del sider med forskjellige ting og tang i heftet, så vi kan absolutt ikke drøye det noe lenger enn dette. Sykdom osv. kan man jo aldri forutse. I det bryllupet jeg var, sto det en åpen plass grunnet sykdom. Enten kan man la plassen stå tom, eller man kan be alle gjestene sette seg en plass oppover eller noe slikt istedet. Hos oss skal hvert sanghefte være personlig (personlig hilsen til hver gjest) og så er det jo også bordkortene. Vi må derfor la plassen stå tom dersom noen melder avbud grunnet sykdom. Skal ikke dekke bordene selv, og det blir for mye ekstra jobb dersom alle skal flyttes på. Tips: De som evnt. har fødsel nært forenstående, hadde jeg satt på enden av bordet. Da gjør det jo ikke så mye om plassen blir stående tom.
Gjest MrsL Skrevet 22. mars 2004 #3 Skrevet 22. mars 2004 Lullu skrev: Tips: De som evnt. har fødsel nært forenstående, hadde jeg satt på enden av bordet. Da gjør det jo ikke så mye om plassen blir stående tom. Hva om den som er gravid er din forlover? Ville du satt henne nederst ved bordet da? Ellers så skal vi også legge bordplan inni sangheftet - og der står også menyen :-)
Lullu Skrevet 22. mars 2004 #4 Skrevet 22. mars 2004 You think? Nei, da blir det jo en helt annen sak selvsagt :-) Men om forlover føder, da hadde jeg alliert meg med en annen venninne som støtte denne dagen. Og da hadde jo henne automatisk fått forlover sin plass.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå