Gå til innhold

Trenger ny foundation - tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, da var jeg på let etter den perfekte foundation. :)

Spør her, siden av erfaring så anbefaler de som jobber på parfymerier feil produkter til meg.

Hudtypen min er en kombinasjonshud, blir lett oljete i t-sonen, mens ellers i ansiktet har jeg normal hud. Jeg er 18, så har ingen fine linjer etc. For det meste har jeg noen ujevne partier i ansiktet, noen kviser i ansiktet, og røde partier.

Kravene jeg stiller til foundationen er

- Jevner ut hudtonen

- Ikke for matt, men ikke for "dewy" heller.

- Skal sitte lenge, helst 10 timer +

- Dekke over røde parier o.l, men se naturlig ut (middels dekkevne)

- Ikke bli kakete

- God å jobbe med, ikke tørker for fort, liker å jobbe foundation lenge inn i huden

Har sett litt på rewies av ulike foundationer nå, alt fra Chanel til YSL, og virker som alt har en bakdel. Har tidligere brukt den Lacome som sitter lenge, og var nokså fornøyd med den, men hadde vært gøy å prøve noe nytt for en gangs skyld!

Bryr meg ikke om pris, tenker mest på kvaliteten. :)

Og om noen har noen gode puddere og concealere å anbefale også, er det supert. :laugh:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg elsker Kanebo Sensai sin fondation! Har vel omtrent samme hud som deg. Jeg bruker den sammen med pudderet fra samme merke, og sammen dekker de alt! Men da er det lurt å bruke litt solpudder/rouge i tillegg for å få litt farge på ansiktet.

Skrevet

Takk for svar jenter!

Når det gjelder Chanel Vitalumiere Aqua, så har jeg inntrykket av at den er mer som en farget dagkrem, og ikke dekker noe, eller har jeg bare lest på feil steder? :)

Skal sjekke mer om den fra Kanebo!

Er ute etter en flytende ja.. :)

Skrevet

Du skal ha Chanel Vitalumiere Aqua.

Hvilken farge bruker du gjest? Var på taxfreee og syns det var vanskelig. Syns den lyseste så for mørk ut. var nr 20 tror jeg. mulig jeg tok feil....

Skrevet

Hvilken farge bruker du gjest? Var på taxfreee og syns det var vanskelig. Syns den lyseste så for mørk ut. var nr 20 tror jeg. mulig jeg tok feil....

B10.

Skrevet

Virker som vi har ganske lik hud. Jeg har blitt veldig glad i en fundation fra Cinema Secrets! Kjøpt hos den lokale hudklinikken. Men den bruker jeg bare til "finbruk", bruker mineralpudder heller. Akkurat nå mineral hygenics, men blir så blank av den... noen som har mineralpudder å anbefale?

Skrevet

B10 er veldig gul, i hvertfall for meg, som er nøytral og lys. BR12 var litt bedre, men heller ikke optimal, og dessuten oksiderer Vitalumiere Aqua fælt på huden, og blir oransje på meg (til tross for tørr hud).

Jeg vil anbefale Teint Miracle fra Lancome. Den er veldig flytende, gir medium, men byggbar dekkevne, og blir usynlig-din hud, men bedre-på huden, i motsetning til Vitalumiere Aqua, som på meg gav veldig synlig foundation-look.

Skrevet

Hva er forskjellen på de to? Dekker perfectoin lumiere bedre?

Skrevet

Perfection Lumiere er bedre egnet dersom du har fet/blandet hud eller problemer med holdbarheten, for den er mattere og laget for å ha lang holdbarhet på huden. Dekkevnen synes jeg var middels.

Jeg er ærlig talt ikke stor fan av foundationene fra Chanel. Jeg foretrekker Dior, Sensai eller YSL for min egen del, evt. Illamasqua.

Skrevet

Hvor kjøper dere den fra Lancome? Fikk lyst på jeg også :)

Anonym poster: 3e1ff325b6476236ac2c0ae6d749e077

Skrevet

Kanskje Clinique kan ha en foundation for din hudtype? Ta turen til en Kicks butikk og prøv :) Der har de jo også de fleste andre merkene som er nevnt :)

Skrevet

Hvordan er Chanel Vitalumiere (ikke aqua) noen som har testet? :)

Får se litt på Kicks ja, takk for gode tips. :)

Skrevet

Vitalumiere er kun noe for ordentlig tørr hud. Den dekker lite, og gir veldig mye fukt, så man lett kan bli blank. Dessverre er fargene veldig mørke og/eller gule, så for meg er den altfor mørk, enda jeg ikke er blant de aller blekeste.

AnonymBruker
Skrevet

Vil anbefale deg Dior forever, veldig fin. :)

Anonym poster: 316922070051bda404ff153956a65ac6

Skrevet

Ser du er ute etter flytende foundation, men jeg vil fortsatt anbefale en pudderfoundation: Glo Minerals Pressed Base ! Den er vanvittig bra: Dekker veldig godt, sitter lenge og ser naturlig ut. Veldig enkel å påføre, og blir ikke "tung".

Jeg var også skeptisk til pudderfoundation før, men går aldri tilbake etter å ha prøvd denne!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...