Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har sett at det er en god del innlegg rundt på internett om dette å sette opp et treningsprogram, men jeg finner ikke noen som passer meg..

Er det noen der ute som kunne hjulpet med å sette opp et lite treningsprogram på ca 1-1,5 time?

Er veldig utrent fra før, så må begynne smått, og heller øke etterhvert jeg føler for det..

Jeg har også lest at å trene med frivekter er det som anbefales, men jeg vil aller helst ha et program som foregår på apperater som finnes rundt på treningssentere..

Vil ha med oppvarming/kondisjon, styrke generelt hele kroppen, også en fin avsluttning..

Hadde vært veldig glad om noen kunne hjulpet meg, da jeg virkelig vil begynne å trene ordentlig, men ikke har råd til PT timer..

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan ikke hjelpe, men jeg så at edu ikke fikk svar.

Så nå vil kanskje noen se OG svar :)

lykke til

Anonym poster: 24cd41a14fdd2a102060e64d1911701c

Skrevet (endret)

Er du medlem på treningssenter? Mange senter har en veiledningstime inkludert i medlemsavgiften. Altså at du får en avtale med en av trenerene som viser deg litt rundt, og som kan hjelpe deg å sette opp et treningsprogram. Jeg vil virkelig anbefale å gjøre dette, da VET du at du har et godt utgangspunkt.

Endret av Filliputt
Skrevet

Vanskelig å sette opp treningsprogram uten å vite meir om dine forutsetninger, om tilgjengelig tid og korleis treningsfasiliteter du har tilgang til. Du kan jo mikse og blande litt av treningsforslaga du finn rundt på nett. Ellers er det eit bra forslag du har fått i innlegget over her. Å sette opp program sammen med veileder på treningssenteret vil gje eit godt utgangspunkt.

Gjest made4u
Skrevet

Har B-kurs i treningsledelse men kan mye ut over det, dog er det ikke enkelt eller riktig å anbefale deg noe her.

Ikke kjenner jeg ditt utgangspunkt, ei heller vet jeg hva du vil oppnå med treningen, ikke vet jeg om du vil opp eller ned i vekt heller....

Men viktigst av alt, jeg vet ikke hva du liker å drive med eller hva som skal til for at du skal kunne holde frem eller ikke gidder mer og bryter hele forsettet.

For mange får et treningsprogram dem ikke følger fordi det ikke frister dem, eller melder seg inn på treningsstudio med årskort de sjelden eller aldri bruker.

Du må finne ut av hva som er dine trivselsaktiviteter og hva du gleder deg til å aktivisere deg med og som får deg til å aktivisere deg.

Et godt oppsatt treninsprogram vil bli dårlig det om det ikke passer deg og gir deg lyst, om det altså blir noe du gir opp. Da er i så fall noe så enkelt som lek eller en folig spasertur mye bedre, dersom det er noe som drar deg lettere i gang...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...