AnonymBruker Skrevet 25. februar 2013 #1 Skrevet 25. februar 2013 Har vært mange tråder her i det siste om barnevernet, mange triste skjebner. Har tenkt litt på hva jeg hadde gjort om jeg kom i en slik situasjon, at bv ville ta fra meg barna pga falske anmeldelser eller noe. Sikkert dumt spørsmål, men kan man ikke bare flytte til et annet land med barna? Da har vel ikke bv noen myndighet lenger? Eller? Hvis det er sånn, hvorfor gjør ikke de som mener bv urettsmessig har blandet seg inn det? Jeg mener, istedet for å bli fratatt barna? Stygt å si det kanskje, men etter å ha lest noen blogger av mødre som skriver om hvor leit det er at de ble fratatt barna, de har ikke gjort noe galt osv.. hvorfor GODTAR de det? Hvordan kunne de la det skje? Morsinstinktet mitt sier hvertfall at jeg gjør hva som helst for å ikke skilles fra barna mine, og da om nødvendig flyttet og startet et nytt liv i et annet land. Nå mener jeg ikke de som tydelig ikke bør ha omsorg for barn.. Anonym poster: 85f9dae7a012f9b47dd0176910334a95 3
Gjest Gjest Skrevet 25. februar 2013 #2 Skrevet 25. februar 2013 (endret) Saken blir sendt over til den kommunen/landet du flytter til, det blir ikke over før man har fått brev om at saken er avsluttet. Endret 25. februar 2013 av Gjest
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2013 #3 Skrevet 25. februar 2013 Saken blir sendt over til den kommunen/landet du flytter til, det blir ikke over før man har fått brev om at saken er avsluttet. Hva mener du de gjør om man flytter til, la oss si tanzania eller burma. Skal myndighetene der liksom følge opp saken? Om at barna var observert med skitne klær på skolen i norge? Anonym poster: 85f9dae7a012f9b47dd0176910334a95
Belima Skrevet 25. februar 2013 #4 Skrevet 25. februar 2013 (endret) Tror mange av de mødrene som sier de urettmessig har blitt fratatt barna, ikke har nok innsikt til å skjønne hva de gjør feil, selv om de blir fortalt det. Eks fra en bekjent som jobber i BV: "Jeg drikker jo bare når barna sover. Eller "Han slår ikke barna" Eller "Han sier han ikke ruser seg når vi er sammen" Eller "Han drikker mindre når han er sammen med oss" Kanskje dette er greie motargumenter for BV? Kan komme med mange andre eksempler også! Endret 25. februar 2013 av Belima 9
Gjest Gjest Skrevet 25. februar 2013 #5 Skrevet 25. februar 2013 Hva mener du de gjør om man flytter til, la oss si tanzania eller burma. Skal myndighetene der liksom følge opp saken? Om at barna var observert med skitne klær på skolen i norge? Anonym poster: 85f9dae7a012f9b47dd0176910334a95 Vel, hvis man er så gal at man flytter til slike land for å slippe BV, så er det nok en grunn til at BV er etter en. 12
super-s Skrevet 25. februar 2013 #6 Skrevet 25. februar 2013 (endret) Stygt å si det kanskje, men etter å ha lest noen blogger av mødre som skriver om hvor leit det er at de ble fratatt barna, de har ikke gjort noe galt osv.. hvorfor GODTAR de det? Hvordan kunne de la det skje? Anonym poster: 85f9dae7a012f9b47dd0176910334a95 Det er ikke noe de godtar det, de har bare ikke noe valg. De aller fleste kjemper mot barnevernet om å få tilbake omsorgen for barnet sitt. De går til sak med barnevernet og gjør absolutt alt for å få barnet hjem. Kjenner flere det har skjedd til, og de aller fleste har vunnet saken. Så det at de "gir fra seg" barnet når barnevernet kommer, betyr ikke at de ikke gjør alt for barnet. Hvis de lager masse drama, nekter å samarbeide og truer bv og politiet når de kommer, er sjansen mindre for at de får foreldreretten senere. Edit: manglet et ord. Endret 25. februar 2013 av super-s
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2013 #7 Skrevet 25. februar 2013 Vel, hvis man er så gal at man flytter til slike land for å slippe BV, så er det nok en grunn til at BV er etter en. Det var bare for å illustrere et eksempel.. Om man flytter til sverige eller danmark da? Anonym poster: 85f9dae7a012f9b47dd0176910334a95
Gjest Gjest Skrevet 25. februar 2013 #8 Skrevet 25. februar 2013 Det var bare for å illustrere et eksempel.. Om man flytter til sverige eller danmark da? Anonym poster: 85f9dae7a012f9b47dd0176910334a95 Saken blir flyttet etter sånn at når vedtaket er klart (og det jobber seriøst imot saken deres at de stikker av), så kan det danske/svenske BV tilkalle politiet for å hente ungene og levere dem til norske BV ved grensen.
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2013 #9 Skrevet 25. februar 2013 Nå hjelper det ikke rømme noen steder, da sier man jo at man skjuler noe,etter min erfaring. Spør du meg så er det bra barnevernet tar kontakt med mødre/fedre om man har fått bekymringsmelding,selv om det ikke betyr det er noe galt der. Folk må slutte og ta det så forbanna personlig. det er barna det handler om, ikke foreldrene . barn skal passes på og skjermes fra en del ting her i livet. skal ikke vokse opp med festing,alkohol,rus osv. og de tør som regel aldri si fra. de sitter heller under senga sitt på rommet og gråter og blir ødelagte. Anonym poster: 2a3d6cd29df55c53fab587d469594f12 4
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2013 #10 Skrevet 25. februar 2013 Har vært mange tråder her i det siste om barnevernet, mange triste skjebner. Har tenkt litt på hva jeg hadde gjort om jeg kom i en slik situasjon, at bv ville ta fra meg barna pga falske anmeldelser eller noe. Sikkert dumt spørsmål, men kan man ikke bare flytte til et annet land med barna? Da har vel ikke bv noen myndighet lenger? Eller? Hvis det er sånn, hvorfor gjør ikke de som mener bv urettsmessig har blandet seg inn det? Jeg mener, istedet for å bli fratatt barna? Stygt å si det kanskje, men etter å ha lest noen blogger av mødre som skriver om hvor leit det er at de ble fratatt barna, de har ikke gjort noe galt osv.. hvorfor GODTAR de det? Hvordan kunne de la det skje? Morsinstinktet mitt sier hvertfall at jeg gjør hva som helst for å ikke skilles fra barna mine, og da om nødvendig flyttet og startet et nytt liv i et annet land. Nå mener jeg ikke de som tydelig ikke bør ha omsorg for barn.. Anonym poster: 85f9dae7a012f9b47dd0176910334a95 Det finnes folk som har rømt med barna i ren desperasjon. Ettertiden har vist at bv tok feil Anonym poster: e489011eb869f202e9d7582a39cbdbbc 1
Gjest Gjest Skrevet 25. februar 2013 #11 Skrevet 25. februar 2013 Det finnes folk som har rømt med barna i ren desperasjon. Ettertiden har vist at bv tok feil Anonym poster: e489011eb869f202e9d7582a39cbdbbc Nå nei, når voksne mennesker rømmer så har de allerede visst alle at BV har en sak. 2
Teriyaki Skrevet 25. februar 2013 #12 Skrevet 25. februar 2013 Nå nei, når voksne mennesker rømmer så har de allerede visst alle at BV har en sak. Ikke nødvendigvis. Hvis alle bevis taler mot foreldrene, men de i realiteten er helt uskyldige, så kan jeg forstår at noen i ren panikk for å miste sine barn, rømmer landet. Hvor ofte dette skjer er vel en annen sak. ;-) 3
Gjest Gjest Skrevet 25. februar 2013 #13 Skrevet 25. februar 2013 Ikke nødvendigvis. Hvis alle bevis taler mot foreldrene, men de i realiteten er helt uskyldige, så kan jeg forstår at noen i ren panikk for å miste sine barn, rømmer landet. Hvor ofte dette skjer er vel en annen sak. ;-) Å jo, jeg forventer av voksne mennesker at de agerer voksent. Rømming er ikke en greie jeg vil forsvare hvis det ligger en sak på dem hos BV.
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2013 #14 Skrevet 25. februar 2013 Ikke nødvendigvis. Hvis alle bevis taler mot foreldrene, men de i realiteten er helt uskyldige, så kan jeg forstår at noen i ren panikk for å miste sine barn, rømmer landet. Hvor ofte dette skjer er vel en annen sak. ;-) Nettopp det jeg mener - mon tro hvorfor det ikke skjer oftere? Og hva kan bv gjøre om det skjer? Anonym poster: 85f9dae7a012f9b47dd0176910334a95 1
Teriyaki Skrevet 25. februar 2013 #15 Skrevet 25. februar 2013 Nettopp det jeg mener - mon tro hvorfor det ikke skjer oftere? Og hva kan bv gjøre om det skjer? Anonym poster: 85f9dae7a012f9b47dd0176910334a95 Antar det blir slik gjest har skrevet tidligere?
Zoom Skrevet 25. februar 2013 #16 Skrevet 25. februar 2013 Det er visst nok av de som tar med barna til Spania, slik at de kan drikke hver dag uten å bli fordømt, og lar barna gå vanskjøttet. Skulle nesten hatt en norsk kontigent der nede, men det er nok et spørsmål om ressurser. Ellers er det jo slik at de som blir fradømt retten til å ta vare på barna sine, av og til forsøker å kidnappe barna, og gjerne ta dem med ut av landet. Jeg synes at dette er noe jeg hører relativt ofte om.
Gjest O___o Skrevet 25. februar 2013 #17 Skrevet 25. februar 2013 Har vært mange tråder her i det siste om barnevernet, mange triste skjebner. Har tenkt litt på hva jeg hadde gjort om jeg kom i en slik situasjon, at bv ville ta fra meg barna pga falske anmeldelser eller noe. Det vil ikke skje, med mindre det er mistanke om seksuelle overgrep, grov vold og barnet blir akuttplassert. Sikkert dumt spørsmål, men kan man ikke bare flytte til et annet land med barna? Det står ingenting i veien for at du som mor skal kunne ta med barna dine på ferie. Når disse foreldrene "rømmer landet", så er det ikke slik at de går igjennom den store papirmølla og venter på søknader osv. De pakker ofte kofferten sin og kaster seg i bilen og kjører av gårde eller hopper på første flyet til ingenmannsland. Da har vel ikke bv noen myndighet lenger? Eller? Barneverntjenestene har mulighet for å kunne inndra pass. Men det skjer ikke automatisk fra de mottar første bekymringsmelding. Hvis det er sånn, hvorfor gjør ikke de som mener bv urettsmessig har blandet seg inn det? Jeg mener, istedet for å bli fratatt barna? Litt usikker på hva som menes her. Men det er viktig å ha i bakhodet at disse menneskene har erfaringer fra land med mye korrupsjon og med en svak rettsstat. Stygt å si det kanskje, men etter å ha lest noen blogger av mødre som skriver om hvor leit det er at de ble fratatt barna, de har ikke gjort noe galt osv.. hvorfor GODTAR de det? Hvordan kunne de la det skje? Hvis de mister omsorgen for barna sine, så har de ikke noe valg. Morsinstinktet mitt sier hvertfall at jeg gjør hva som helst for å ikke skilles fra barna mine, og da om nødvendig flyttet og startet et nytt liv i et annet land. Nå mener jeg ikke de som tydelig ikke bør ha omsorg for barn.. Hvem som " tydelig ikke bør ha omsorgen for barn " er ikke klar. Mange av de som mister omsorgen for barna sine klarer ikke alltid å forstå hvorfor de har mistet omsorgen for barna. Jeg tror også at folk flest må bli litt kritiske til hva de leser i Se og Hør og på blogger. Folk burde snart forstå i 2013 at man ikke kan miste omsorgen for barnet sitt fordi man legger ut et bilde av seg selv uten klær og skaffer seg silikonpupper. Uansett hvor hardnakket personen som sier det står på at det er forklaringen. Man må ha litt kritisk sans til hva man leser. Anonym poster: 85f9dae7a012f9b47dd0176910334a95
Gjest Gjest Skrevet 25. februar 2013 #18 Skrevet 25. februar 2013 Alle synes sikkert de er gode mødre og at BV ikke har noe å ta dem på. 1
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2013 #19 Skrevet 25. februar 2013 Jeg jobbet en stund som vikar i barnevernet for noen år siden i en bitteliten kommune hvor man traff på klientene "over alt". Noen av disse mødrene (aldri fedre som jeg opplevde) la ut om barnevernssakene sine til hvem som helst mens jeg hørte på, sikkert for å manipulere meg og de viste at jeg hadde taushetsplikt så jeg kunne ikke si noe. Og for å få sympati. Og det de fortalte var ikke sannheten, de skjønte jo ingenting om hvorfor barnevernet var inne i deres familie eller hadde tatt barna fordi de var jo så uskyldige som det går an hevdet de. Noen kom med svake grunner, som ei som sa at sønnen ble tatt fra de kun pga hennes fødselsdepresjon, mens jeg vet at mye annet skjedde bak husets fire vegger. For på jobb så jeg jo i saker hvor jeg var involvert at barnevernet hadde masse bevis og innrømmelser om dårlig oppdragelse, vanskjøtsel, overgrep, osv. Så man skal ikke tru alt disse mødrene sier. Selvsagt er noen uskyldige, det er noen idioter der ute som sender falske bekymringsmeldinger for å ta hevn pga noe eller andre grunner, men det er ikke ofte. Er man involvert i barnevernet så er det som oftest en grunn til det, barnevernet har ikke lov til å ta et barn uten en god grunn og den skal fylkesmannen ha godkjent så lenge det ikke er noe ekstremt akutt. Husk også at noen mødre og fedre tar kontakt med barnevernet selv for råd og veiledning, og de er neppe de som slenger dritt om barnevernet i media eller i lokalsamfunnet, og de har ingen grunn til å rømme. Jeg trur at mange dårlige foreldrene innerst inne vet at de er skyldig og derfor tør de ikke rømme, de vet at de slipper ikke unna. Men utad tør de ikke innrømme det, fordi da mister de maska si. Og de frykter sikkert at hvis de rømmer så virker de mer skyldig. Og noen gir jo blaffen, for de er det viktigere at de får være sammen med sin kjæreste med rusproblemer enn å få beholde barna, og noen syn det er viktigere å selv ruse seg enn å få beholde barna. Ikke alle har morsinstinktet, selv ikke alle med 4-5 barn har det. Og noen skjønner rett og slett ikke hvorfor de mistet barna, de klarer ikke å tenke så langt, og da klarer de neppe å tenke på å rømme. Anonym poster: 0198ecd478450bb168c37170aaa5a4f6 2
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2013 #20 Skrevet 25. februar 2013 Derfor kidnappet han sin egen datter. Anonym poster: 0587e2a5bbc76157e857e2b372c26818
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå