Gjest Gro Skrevet 25. februar 2013 #1 Skrevet 25. februar 2013 Datteren min skal konfirmeres, begge foreldre er for lengst etablert på nytt, og jenta har et veldig godt forhold til stemor og stefar. Hva er mest naturlig og vanlig; sang fra bare far eller en sang fra far og stemor? Og for vår del: sang fra mamma eller sang fra mamma og stefar? Jeg synes at felles sang til konfirmant fra far og mor blir bare rart, mens det blir mest naturlig at det blir en sang fra meg og stefar...
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2013 #2 Skrevet 25. februar 2013 Datteren min skal konfirmeres, begge foreldre er for lengst etablert på nytt, og jenta har et veldig godt forhold til stemor og stefar. Hva er mest naturlig og vanlig; sang fra bare far eller en sang fra far og stemor? Og for vår del: sang fra mamma eller sang fra mamma og stefar? Jeg synes at felles sang til konfirmant fra far og mor blir bare rart, mens det blir mest naturlig at det blir en sang fra meg og stefar... Mest naturlige er at de to som laget ungen har en felles sang Anonym poster: 79e86c21e51de3f89b92076380652ef2 2
xinnia Skrevet 25. februar 2013 #3 Skrevet 25. februar 2013 Det kommer veldig ann på forholdet til stemor/far.. Hvor lenge har de vært i bildet, hvor godt forhold har mor og far, Sist men ikke minst.. hvordan er forholdet datter- stemor/far.. Dersom mor og stefar har vært ett par lenge, så vil det virke dumt å stå mor og far liksom.. da ville jeg satt mor og navnpåstefar. (samme med far og navnpåstemor) 2
Gjest Skrevet 25. februar 2013 #4 Skrevet 25. februar 2013 Stakkars unge. Kan ikke tenke meg noe mer flaut for en følsom jentunge på 14 å få hele to sånne sanger om seg. I de fleste tilfeller, om foreldrene ikke er i klasse med Jan Eggum eller Ole Paus, så blir det haltende rim og pinligheter. Kanskje du skulle prate med henne? Er det noe hun ønsker? Kanskje synes hun en tale er mer enn nok? 4
Eliza Doalot Skrevet 25. februar 2013 #5 Skrevet 25. februar 2013 Er det et alternativ å lage en sang fra alle fire? (Jeg er nemlig litt enig med Themis i dette med pinligheter...) 2
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2013 #6 Skrevet 25. februar 2013 Datteren min skal konfirmeres, begge foreldre er for lengst etablert på nytt, og jenta har et veldig godt forhold til stemor og stefar. Hva er mest naturlig og vanlig; sang fra bare far eller en sang fra far og stemor? Og for vår del: sang fra mamma eller sang fra mamma og stefar? Jeg synes at felles sang til konfirmant fra far og mor blir bare rart, mens det blir mest naturlig at det blir en sang fra meg og stefar... Hva om hun ikke hadde så godt forhold? Er det ikke vanlig å ha en sang fra far og mor da? Jeg vil flette inn et vers hvor stemor og stefar er nevnt med navn Anonym poster: be4a96504695164c21b5edc63c3dcd4e
Gjest Erja Skrevet 25. februar 2013 #7 Skrevet 25. februar 2013 Stakkars unge. Kan ikke tenke meg noe mer flaut for en følsom jentunge på 14 å få hele to sånne sanger om seg. I de fleste tilfeller, om foreldrene ikke er i klasse med Jan Eggum eller Ole Paus, så blir det haltende rim og pinligheter. Kanskje du skulle prate med henne? Er det noe hun ønsker? Kanskje synes hun en tale er mer enn nok? Helt enig, mine barn hadde garantert ikke likt det.
mlilja Skrevet 25. februar 2013 #8 Skrevet 25. februar 2013 Da jeg konfirmerte meg fikk jeg mange sanger. Synes det var like hyggelig som talene. Faren min laget en sang fra kun seg selv og ikke stemor. Har konfirmanten et godt forhold til steforeldrene synes jeg det er en god idé å inkludere dem 2
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2013 #9 Skrevet 25. februar 2013 Stakkars unge. Kan ikke tenke meg noe mer flaut for en følsom jentunge på 14 å få hele to sånne sanger om seg. I de fleste tilfeller, om foreldrene ikke er i klasse med Jan Eggum eller Ole Paus, så blir det haltende rim og pinligheter. Kanskje du skulle prate med henne? Er det noe hun ønsker? Kanskje synes hun en tale er mer enn nok? Jeg fikk mange sanger til min konfirmasjon, satte veldig pris på det. Anonym poster: c5fefd411c49b49c3dc3deb0ba4bac80
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2013 #10 Skrevet 25. februar 2013 Mest naturlige er at de to som laget ungen har en felles sang Anonym poster: 79e86c21e51de3f89b92076380652ef2 Nei, mest naturlig er en sang med minner om oppveksten. Har stefoteldre vært en stor del av den, er det bare flott at de er med på sangen. Anonym poster: c5fefd411c49b49c3dc3deb0ba4bac80 4
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2013 #11 Skrevet 25. februar 2013 Nei, mest naturlig er en sang med minner om oppveksten. Har stefoteldre vært en stor del av den, er det bare flott at de er med på sangen. Anonym poster: c5fefd411c49b49c3dc3deb0ba4bac80 Uenig Anonym poster: 79e86c21e51de3f89b92076380652ef2 1
Gjest Gro Skrevet 26. februar 2013 #12 Skrevet 26. februar 2013 Konfirmanten vil gjerne ha noen sanger, så det er avklart. Som sagt har jenta et veldig godt forhold til både sin stemor og stefar - og begge har en stor del av hverdagen hennes, og vi alle er inkludert i hverandres liv. Både stefar og stemor er med på kamper og oppvisninger, de er med på (større) skoleavslutninger, kjører til og fra trening (og annen taxihvirksomhet) og deltar ganske mye på alt som skjer i livet hennes. Ser det er mange ulike syn på dette, men vi heller mot en (kort) sang fra meg og stefar, tror det heller mot at far holder tale på vegne av seg og sine.... Men ønsker fremdeles deres meninger!
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2013 #13 Skrevet 26. februar 2013 Jeg mener fortsatt at bm og bf kan ære sin unge med en felles sang fra dem. Anonym poster: 79e86c21e51de3f89b92076380652ef2 1
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2013 #14 Skrevet 26. februar 2013 Jeg mener fortsatt at bm og bf kan ære sin unge med en felles sang fra dem. Anonym poster: 79e86c21e51de3f89b92076380652ef2 det heter mor og far - ikke barnemor og barnefar! Anonym poster: 11b6c23555b1e11dd2230c6fc04578bd 3
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2013 #15 Skrevet 27. februar 2013 det heter mor og far - ikke barnemor og barnefar! Anonym poster: 11b6c23555b1e11dd2230c6fc04578bd En settning begynner med stor bokstav. Anonym poster: 79e86c21e51de3f89b92076380652ef2 1
Strixvaria Skrevet 27. februar 2013 #16 Skrevet 27. februar 2013 ..Og 'settning' er ikke et ord, det skrives med én t Kan dere ikke lage en sang sammen? (: Jeg la ned sangforbud i min konfirmasjon (til mine tanters store skuffelse), så hos meg hadde ingen av delene vært aktuelt
Gjest Erja Skrevet 27. februar 2013 #17 Skrevet 27. februar 2013 Konfirmanten vil gjerne ha noen sanger, så det er avklart. Som sagt har jenta et veldig godt forhold til både sin stemor og stefar - og begge har en stor del av hverdagen hennes, og vi alle er inkludert i hverandres liv. Både stefar og stemor er med på kamper og oppvisninger, de er med på (større) skoleavslutninger, kjører til og fra trening (og annen taxihvirksomhet) og deltar ganske mye på alt som skjer i livet hennes. Ser det er mange ulike syn på dette, men vi heller mot en (kort) sang fra meg og stefar, tror det heller mot at far holder tale på vegne av seg og sine .... Men ønsker fremdeles deres meninger! Seg og sine? Synes det er utrolig merkelig og kunstig at foreldre skal tvilholde på skillet i en konfirmasjon. I mine øyne så bør foreldre i det minste klare å enes om 1 stk tale til konfirmasjonen.
Gjest Skrevet 27. februar 2013 #18 Skrevet 27. februar 2013 Prøv nå å se positivt på dette. De har da felles konfirmasjonsfest! Jeg vet om mange som må gjør to feiringer. Alle vet at begge foreldrene er etablert på nytt. Det vil derfor bli veldig falskt om de liksom er "sammen" i konfirmasjonen. Om den ene lager tale og den andre sang, så blir det sikkert helt supert. Bare lurt for forfatterspirene å prate igjennom litt på forhånd, slik at den ene ikke bruker alle poengene den andre hadde tenkt seg, osv. 1
Gjest Irr! Skrevet 27. februar 2013 #19 Skrevet 27. februar 2013 Seg og sine? Synes det er utrolig merkelig og kunstig at foreldre skal tvilholde på skillet i en konfirmasjon. I mine øyne så bør foreldre i det minste klare å enes om 1 stk tale til konfirmasjonen. Ærlig talt, om mor OG far ønsker å holde tale så gjør de det! Og da enten om de er gift eller fraskilt! Dette henger da mye sammen med hvordan man er som person og om man liker å holde tale, eller om man legger heller sin flid i å dikte sang, lage dikt eller bildepresentasjon. Kanskje ikke så rart at enkelte velger å holde tale for seg selv, når kanskje far har aldri vært involvert i mor og barns liv. Mye man ikke vet om hverken forhold eller personene. Litt rart om far prater som om mor er delaktig i far og barns liv - om far og mor knapt har bodd sammen....... Det er vel mer naturlig at feks far forteller om sitt forhold og syn på barnet -OG eventuelle episoder som omhandler også mor OM det har vært noen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå