Gå til innhold

Hunden min får ALDRI nok kos

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor kosete er hunden din i forhold til hvor mye kos du vil/kan gi henne?

Tror du hunder lærer seg å bli kosete utifra hvor mye eieren har kost med den som liten, eller tror du hunden er født kosete?

Hunder som selv bestemmer "nå SKAL jeg ha kos" "NÅ!" og maser med labb og kropp og "drar" hånden din for å få kos. Er sånne hunder bortskjemt? Sta? Mangel på oppmerksomhet?

Anonym poster: 2f75acf9777a3b8ae49916b1dae159e7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mine hunder hinter ikke til det, men når jeg tar initiativet tar de helt av! :) Men de blir jo lei etter en liten stund da. Vanskelig å svare på resten av spm dine syns jeg, håper andre kan svare bedre :)

Skrevet (endret)

Oscar er ikke så kosete, han er lat, arrogant, men snill, jeg har vært bevisst på at jeg ikke skal skape behov for kos hos ham.

Endret av Gjest
Skrevet

Noen hunder er nok mer kosete enn andre ja, hvorfor skulle det vært annerledes enn hos oss mennesker? :)

Min blir kost med et par ganger til dagen, men gjør aldri rutine ut av det. Når jeg først starter med kosen så er han svært bevisst på å vise meg hvor han vil ha kosen, da spesielt på brystkassa. Så da løfter han opp poten for å vise meg vei :P Søte, disse rare dyra våre <3

• Liker 3
Skrevet

Det er egentlig ikke kos for kos skyld ,men hunden som faktisk krever oppmerksomhet når h*n vil ha det.En form for utnytning som vi mennesker tolker som kos.

Anonym poster: 89b6b4963d14f436ca42921ab63ecf5c

Skrevet

Det er egentlig ikke kos for kos skyld ,men hunden som faktisk krever oppmerksomhet når h*n vil ha det.En form for utnytning som vi mennesker tolker som kos.

Hvor mye oppmerksomhet får hunden ellers i løpet av dagen da? :) Altså i form av mental stimuli, tur osv?

Skrevet

Jeg har sett flere raser,med forskjellig lynne og temperament som alle har fått nok oppmerksomhet,mentaltrening og kroppslig trening,kreve "kos" fra eier.

De er smarte nok til å ha funnet ut at gjør jeg slik,så gjør eier slik.Og folk tror at hunder ikke er smarte

Skrevet

Jeg har sett flere raser,med forskjellig lynne og temperament som alle har fått nok oppmerksomhet,mentaltrening og kroppslig trening,kreve "kos" fra eier.

De er smarte nok til å ha funnet ut at gjør jeg slik,så gjør eier slik.Og folk tror at hunder ikke er smarte

Hunder gjør det som lønner seg for dem ja. Så enkelt er det :)

Gjest uAnonymbruker
Skrevet

min er et kosetroll uten like, men det er sjeldent han tar initiativ til det selv. Men når han først gjør det, så koser vi. Hadde han tigget om kos hele tiden så hadde det vært noe annet.

Men han liker nærhet, og det får han masse av. Vil han ligge med hodet på leggen min mens jeg ser Tv så har han lov til det, eller vil han ligge inntil meg og slappe av i sofaen, så får han lov til det også.

Så han er helt klart bortskjemt på nærhet i forhold til mange andre hunder, men så lenge han skjønner at nei betyr nei så spiller det ingen rolle hvor mye kos eller nærhet han vil ha, og får.

• Liker 2
Skrevet

Hunden min får en lang tur hver dag og en kortere om morgen, lunsj og kvelds. Har med godt til henne og trener henne på ulike oppgaver mens vi er på tur og når vi kommer inn har hun lært seg diverse ting, som å åpne dører, hente ting og legge på plass ting. Hun kan kaste ting i søpla for meg, hente skoene mine og jakken min, hun kan forflytte noe fra ett sted til ett annet og hun kan gå inn i et valgt rom på kommando. Hun får mental stimuli hver dag.

Likevel "maser" hun (ekstremt mye) om kos.

Jeg er ikke spesielt kosen av meg og har ikke kost noe mer med henne enn en vanlig person med en søt valp ville gjort..

Når hun vil ha kos, da skal hun ha kos!

Tar labben på hånden min og draaar den ned til seg.

Gir meg ofte fordi hvis ikke ender det med kloremerker, spytt, ødelagt data, pote i maten osv..

Hun er i overkant kosete. Som en katt. Prøver du å dytte en katt så setter den bare rumpa si ned og hvis du får den ned fra fanget kommer den bare tilbake! (min hund er for stor til å sitte på fanget) Hun veileder meg også til hvor hun skal ha kosen sin. Gjør alt mulig for å få oppmerksomhet. Kan ikke kjefte fordi det ikke egentlig er feil(tenker jeg). Jeg har en venninne med en (søt) hund som ble mye kost med som valp, i voksen alder er den ikke interresert i å bli tatt på.

ts

Skrevet

Hunden min får en lang tur hver dag og en kortere om morgen, lunsj og kvelds. Har med godt til henne og trener henne på ulike oppgaver mens vi er på tur og når vi kommer inn har hun lært seg diverse ting, som å åpne dører, hente ting og legge på plass ting. Hun kan kaste ting i søpla for meg, hente skoene mine og jakken min, hun kan forflytte noe fra ett sted til ett annet og hun kan gå inn i et valgt rom på kommando. Hun får mental stimuli hver dag.

Jeg er ikke spesielt kosen av meg og har ikke kost noe mer med henne enn en vanlig person med en søt valp ville gjort..

Gir meg ofte fordi hvis ikke ender det med kloremerker, spytt, ødelagt data, pote i maten osv..

Hun er i overkant kosete. Som en katt. Prøver du å dytte en katt så setter den bare rumpa si ned og hvis du får den ned fra fanget kommer den bare tilbake! (min hund er for stor til å sitte på fanget) Hun veileder meg også til hvor hun skal ha kosen sin. Gjør alt mulig for å få oppmerksomhet. Kan ikke kjefte fordi det ikke egentlig er feil(tenker jeg). Jeg har en venninne med en (søt) hund som ble mye kost med som valp, i voksen alder er den ikke interresert i å bli tatt på.

ts

Hmm, da ville jeg gjerne ha begynt å lære hunden at "masing" ikke lønner seg. Når hunden begynner med slikt kan du følge den til plassen sin, og vente en liten stund før den får komme tilbake. Altså avlede den uønskede adferden.

Skrevet

ts

Nettopp hva jeg mener med at hunden vet hva den vil. Den har lært deg opp til å kose på hundens kommando. Smart dyr ikke sant ?

Gjest FiskenBlub
Skrevet

Min hund maser også kos heeele tiden. Og vil gjerne ligge i armkroken eller med beina mine når vi ikke koser. Koser han en del, men ikke så mye som han vil ellers miste man armer og ben :P

Om hunden blir født kosete kommer vel an på mye. Tror hvis mora er en kosete hund så blir valpene påvirket og om den blir kost mye under oppveksten. Altså personelighet. Så nei, tror ikke de blir født kosete, men noe de utvikler sammen med personeligheten sin :)

Skrevet

Når hunden min var valp var han ikke kosete i det hele tatt. Ville bare leke og hoppe rundt og være villmann. Men jeg "tvinga" han til å kose med meg, dvs sitte på fanget, la meg stryke han på ryggen og sånt, fordi jeg mener det er noe hunder må bli vant til. Nå er han helt kosegutt. Skal ligge inntil meg hele tiden og blir temmelig snurt om han ikke får være sammen med meg overalt, og oppmerksomhet. Hehe :P

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...