Gå til innhold

Hvorfor ser "dagens ungdom" så mye eldre ut?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kjedet meg litt i skrivende stund og klikket meg innom forskjellige blogger på topplisten til blogg.no... Så støtte jeg på hun her: http://krisssy.blogg.no/

Jeg ser gjennom bildene, leser innleggene og likte faktisk veldig godt bloggen. Drit pen jente, bra skriving, en stil som var langt ifra ille... Også leste jeg plutselig spørsmålet "gleder du deg til å begynne på vgs?" også hadde hun svart, da...........

...............

JEG TRODDE HUN VAR 18! OM IKKE 19, 20!!! Jeg scrollet opp igjen og leste det hun hadde skrevet om seg selv, og herregud, hun er 15... Jeg er selv bare 19 år gammel og trodde jo faen meg hun var like gammel som meg.

Noen andre enn meg som ser det? :P Legger også merke til en del andre jenter på topplisten, de ser jo ut som de er eldre enn meg, men så er de bare.... 15.

Anonym poster: 8a9c0493a2bf9be65524644979d59d8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selv om du har sett en jente som ser eldre ut, betyr ikke at alle er det.

Slikt ser man jo hvert år, på alle skoler og i alle miljøer. Alltid en eller flere som ser eldre ut. Noen ser også yngre ut. Og resten ser ut som alle andre gjevngamle.

Anonym poster: 3eceb4ebfedc22b83e6bd6d16074cbce

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker da at det var sånn da jeg gikk på ungdomsskolen også, det var noen jenter som så mye eldre ut.

De var som regel de mest populære også :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror solinga og all den der bruninga og sånt allerede har tatt knekken på huden til mange av dem, sånn at de faktisk ser 7-10 år gamlere ut og ikke lenger har den freske huden som tenåringer ofte har (med mindre de sliter med acne da).

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

synes det generelt er et gjennomgående trekk at så unge jenter ser mye eldre ut. De kler seg i voksenklær, sminker seg og styler seg som "filmstjerner". Det gjelder ikke alle, men et stort flertall.

Anonym poster: b174e8cc53340b1968b5203771462c8c

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Valiumsjunkie

Hun er veldig tynn, noe som har fjernet den "mykheten" i ansiktet. Hun hadde kledd å veie 5 kg mer for å få avrundet kjevene sine og ansiktet sitt. Er ikke normalt at en jente på 15 år ikke har litt valpefett i ansiktet?? :klo:

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er veldig tynn, noe som har fjernet den "mykheten" i ansiktet. Hun hadde kledd å veie 5 kg mer for å få avrundet kjevene sine og ansiktet sitt. Er ikke normalt at en jente på 15 år ikke har litt valpefett i ansiktet?? :klo:

Det er ganske normalt at jenter i den alderen ikke har spesielt mye valpefett i ansiktet, når de er såpass slanke/tynne, og det jevner seg som regel ut noe med årene. Man får gjerne noen ekstra år på seg i ansiktet når man ikke har så mye fett på kroppen, det er sant nok.

Hovedsakelig tror jeg det TS reagerer på har mer å gjøre med sminke- og klesvaner. Stort sett synes jeg "dagens ungdom" ser mye yngre ut enn foregående generasjoner, sett at man ser forbi sminke og klesstil, for det kan gjøre en forskjell så stor som dag og natt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 32 selv, og synes at jenta i bloggen du referer til ikke ser ut som 20 iallfall... kansje en 16-17 år. Hun har et svært ungt ansikt, selv om sminke og klær ser veldig voksent ut.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott jente. :)

Da jeg var 15 var jeg en liten drittunge som hverken brydde seg om sminke eller mote. Å lage frokostpannekaker kunne jeg ihvertfall ikke. :P

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er synd at så unge folk jobber så hardt for å se voksen ut.. De riktige klærne, sminken og frisyre kan gjøre mye. Men ser godt at dette er en ung frøken.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også inntrykk av at gjennomsnittsungdommen i dag ser eldre ut enn de gjorde for f.eks. 10 år siden. Det er mere sminke, mere hårstyling, mere solarium, flottere klær osv.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skikkelig jailbait dette! Hadde lurt meg i fengsel..

Anonym poster: 2d8b7ed5a67af5a6dd05885bb53ca917

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror det har noe med sminken og klesstilen å gjøre. Når jeg var 15-16 gikk hele venninnegjengen med orange brunkrem, ganske lett å se at vi var ung pga det. Kanskje dagens ungdom(Huff, nå følte jeg meg gammel - jeg er jo bare 20!!) er flinkere å sminke og kle seg enn oss?:-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes egentlig det er langt imellom unge som ser voksne ut når man ser bort fra enkeltes sminke og klær. Kanskje 15-åringer i dag er mer voksent stylet enn for 10 år siden?

Anonym poster: 4bca123e4bdb9df8372510a4450aaf62

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott jente. :)

Da jeg var 15 var jeg en liten drittunge som hverken brydde seg om sminke eller mote. Å lage frokostpannekaker kunne jeg ihvertfall ikke. :P

Da jeg var 15 ble jeg tatt for å være 18 og nøt det :danse:

Husker mang en gutt som fikk hakeslipp når jeg sa at jeg var 15.

Ikke mange år etterpå var det kjekt å se litt ung ut igjen - det forandrer seg hele tiden.

Synes jenta i bloggen var superfin - så fint med unge jenter og langt hår. I tillegg kunne hun kle seg - stilig og elegant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Skogmann

Da jeg bodde i Oslo så jeg ofte UNGER, altså 10-12-åringer på bussen som hadde poser under øynene. Jeg tror noe av det som gjør at de ser eldre ut i dag enn før er at de rett og slett ER eldre. Unge i dag er smartere , mer modne, og mer verdensvante som 10-åringer enn min generasjon(30) var som 15-åringer.

De kler seg mer voksent også. I min tid begynte vi ikke og bry oss om olabukser og litt mer kule klær før vi var godt ut på ungdomsskolen. I dag er tolvåringer hipstere. Vi gikk i militærbukse og en genser med tilfeldig logo til vi var 14. Vi kastet snøball på biler og lagde demning i skogen helt til vi ble strafferettslig ansvarlige og derfor tvunget til å avslutte det kapittelet i livet.

Nå er du vel barnslig om du er 8 år og leker med lego.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

Neida. Er selv 19 og trodde ikke hun var så mye eldre enn hun egentlig er... Ja, hun er ganske skrapa for fett og er ganske høy noe som gjør at hun får et eldre utseende, men det er ofte noe med draget i ansiktet som avslører ens alder. I tillegg til trutmunnen på hvert bilde :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men lurer på en ting går ho virkelig ute nå som det er snø i pumps og sandaler og hullete jeans?`eller er det bare for bildene sin skyld?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For 10 år siden hadde vi ikke bloggerne som skrev opp og i mente om hvordan en skal sminke, spise og kle seg. :) Kan jo ha litt å si?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...