Gå til innhold

Alenetur på danskebåten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Poster denne i singel-forumet, da denne situasjonen aldri ville dukket opp om jeg hadde hatt dame.

Det har seg nemlig slik at før jul fikk jeg to gratisbilletter fra Stena Line siden jeg er medlem av klubben deres. Og jeg synes alltid det er moro med en tur over Skagerrak, så jeg har veldig lyst til å dra.

Jeg har prøvd å få i stand en tur der flere drar. En god kamerat av meg fikk også 2 billetter. Imidlertid er det noen skjær i sjøen. Det har de siste par ukene vært noe krangling internt i kameratgjengen. Jeg er ikke en del av det, har vært nøytral. I tillegg har han som også har fått billetter dårlig med penger, så han vil ikke dra. En annen kamerat av meg vil ikke forlate Oslo i helgene, uvisst av hvilke grunner. Han nevnte noe om at han stiller opp som flyttehjelp eller noe. Omsider, i forrige uke spurte jeg en annen kamerat av meg. Han kunne den aktuelle helgen og hadde lyst til å være med. Så jeg bestilte tur. Kult, det ble tur likevel. Trodde jeg... Imidlertid har han nå meldt avbud da han fikk invitasjon til dåp som han føler seg forpliktet til å gå på. Resten av de jeg vet om kjenner jeg enten for dårlig, er låst fast med dame eller så har jeg rett og slett ikke lyst til å ha dem med.

Er ganske fed up og drittlei av å gå rundt og spørre om folk vil være med, når jeg får et kanskje eller nei av ulike årsaker, og man ikke klarer å bestemme seg. Forrige gang jeg fikk billetter (samme kamerat fikk også billetter) endte det med at ingen dro da de andre somlet så mye med å bestemme seg slik at billettene gikk ut. Jeg vil ikke at det skal skje nå, så jeg lurer rett og slett på om jeg skal drite langt f*** i alle andre og bare dra alene, uten å si så mye som et kvekk til de andre. Da vet jeg i hvert fall at det blir tur, for jeg, i motsetning til de fleste andre, klarer å ta en beslutning på kort varsel. Hva synes dere?

Til info, er mann og 30 år.

Anonym poster: 6caebfe085189ced6e05d68001eab74c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan ta med meg :danse:

Anonym poster: f0e5751e3174dc10712681d33b0f6f6a

• Liker 3
Skrevet

@AB: ASL?

Vet ikke, kanskje det kan være en mulighet til å prøve noe nytt, for en gangs skyld, det å dra alene på båten. Ja, det kommer nok til å bli noe drikke, men det blir på en annen måte hvis jeg drar alene.

Skrevet

Synes du fint kan dra alene. Og på stena line er det vel ganske normalt at man kommer lett i prat med andre, har da alltid jeg gjort. Så kos deg masse på tur.

Skrevet

hvis turen er kjøpt osv. syns jeg du skal dra alene. Hvis du er litt åben kommer du sikkert til at snakke med nogen andre.Ha en fin tur.

Skrevet

hvis turen er kjøpt osv. syns jeg du skal dra alene. Hvis du er litt åben kommer du sikkert til at snakke med nogen andre.Ha en fin tur.

Altså, turen er booket (selve turen er gratis), men maten kostet penger. Men jeg er sikker på at jeg kan endre slik at jeg bare betaler for meg selv i restauranten.

Skrevet

jeg tror det bliver morsomt. Hvis du setter deg i baren og ser ut som om du har lyst til at pratte, kommer der sikkert nogen.kansje nogen som flytter fra Norge til Danmark -kansje nogen som er i samme situasjon. Kan faktisk vere det blir enklere at snakke med nogen når man er alene.

Skrevet

jeg tror det bliver morsomt. Hvis du setter deg i baren og ser ut som om du har lyst til at pratte, kommer der sikkert nogen.kansje nogen som flytter fra Norge til Danmark -kansje nogen som er i samme situasjon. Kan faktisk vere det blir enklere at snakke med nogen når man er alene.

Har vært på aleneferier før, og har gode erfaringer derfra. Så jeg skal nok få det bra. Men selvfølgelig, drar jeg alene er det litt trist at ingen jeg kjenner kan/vil bli med. Vil på en måte føle det som et nederlag, at ingen vil være med når jeg tilbyr gratis tur...

Skrevet

Har vært på aleneferier før, og har gode erfaringer derfra. Så jeg skal nok få det bra. Men selvfølgelig, drar jeg alene er det litt trist at ingen jeg kjenner kan/vil bli med. Vil på en måte føle det som et nederlag, at ingen vil være med når jeg tilbyr gratis tur...

Jeg skjønner deg godt, men er sikker på at du også kan få en fin tur alene :) og i aller, aller værste fall kjeder du deg og synes det er vanskelig å komme i snakk med andre, men da kan du trøste deg med at det ikke er lenge til du er hjemme igjen.

Og når du er hjemme kan du være stolt av at du turte å dra, uansett utfall :)

Skrevet

En ting er å dra på aleneferier sånn som jeg har gjort før. Men danskebåten har jeg alltid dratt på med venner, så det å plutselig skulle dra alene på båten tror jeg vil bli veldig rart. Som sagt, har ikke lyst til å la den billetten gå til spille heller.

AnonymBruker
Skrevet

Har bestemt meg for å dra. Jeg har ombooket måltidene og får refundert pengene jeg la ut for kameraten som meldte avbud. Kommer ikke til å si noe til noen om det.

• Liker 2
Skrevet

Jeg har aldri tatt danskebåten alene, men etter at jeg ble singel for noen år siden har jeg flere ganger dratt på både korte og litt lengre turer alene - både i Norge og utlandet. Og jeg koser meg skikkelig på disse turene, heldigvis trives jeg godt i mitt eget selskap og hvis man har lyst å bli kjent med andre så er jo ikke det noe problem. Selvsagt er det også koselig å dra flere sammen på tur, men det kan man jo gjøre ved andre anledninger.

Håper du får en fin tur :)

Skrevet

God tur og kos deg masse!

AnonymBruker
Skrevet

Større mulighet å få seg en mus på lugaren når man er alene.......er min erfaring.......

Anonym poster: afff6a09dd071c7ac64fa58be9681843

AnonymBruker
Skrevet

Det er avreise om mindre enn 2 døgn. Og ingen vet om det. Har tenkt til å la det forbli slik. Vi får se hva som skjer.

Skrevet

Dra alene, bli kjent med noen forhåpentligvis søte & hyggelige folk!

Gjest Beano
Skrevet

Man lever bare en gang så syntes at du burde dra hvis det er det du har lyst til å gjøre. Alltid dumt å sløse bort gratis turer :)

Skrevet

Vært med både til kiel og til københavn og begge turer var utrolig koselige! Jeg snakket mere med fremmede mennesker enn de jeg var på tur med. :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...