Gå til innhold

Føler meg tvunget til og flytte ut selvom jeg ikke har økonomi til det...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Igår, da jeg var på bursdag (familiebursdag) så fikk jeg et lite småsjokk...

var der med kjæresten min som jeg nettopp har blitt sammen med, (vart i 2-3 mnd)

Da jeg og han skulle dra fra bursdagen så brøyt tanta mi helt plutselig ut med:

Nå må du flytte ut du og *******! Bare se på ****! (datteren hennes) hun har flyttet ut og hun er yngre enn deg..

Jeg er 20 i mars, og kjæresten min er 27. Han skal flytte opp hit pga han fant meg, men enda ikke funnnet noe leilighet..

Hjemme har det og blitt annerledes, jeg får ikke lov til og lage den maten jeg vil når jeg vil, jeg får ikke ha besøk når jeg vil. Jeg får ikke ha overnattingsbesøk av kjæresten eller noe, slik var det ikke før.

Jeg får heller ikke feire bursdagen min hjemme?

Føler meg tvunget til og flytte ut, men har ikke råd til og flytte for meg selv, har en ganske så dyr audi a4 2007 mod som jeg betaler ned på..

Så derfor føler jeg meg rett og slett tvunget til og flytte med den nye kjæresten min.. dette er skummelt og jeg er litt redd for at det skal skjære seg...

vet ikke om jeg overreagerer men fikk litt sjokk da tanta mi sa det forran ALLE på bursdagen at jeg måtte flytte ut...

veldig rotete innlegg vet det... vil bare høre deres mening om dette?

Anonym poster: 99cb506759b843d8bb88a94e001e96ae

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selg bilen!

Du har ikke råd til den om den hindrer deg i å bo.

Finn deg noe rimelig.

Her må du rett og slett lære deg litt om prioriteringer.

Videre så høres det ut som en temmelig spesiell familie.

Prøv å skaff deg et krypinn av en hybelleilighet og lev ditt eget liv.

• Liker 22
Skrevet

Det høres ut som du bor hjemme på overtid, ettersom det har blitt endringer i hva du kan gjøre hjemme. Men bor du hjemme uten å betale for deg, men istedet betaler på bil, skjønner jeg godt at du ikke får lage den maten du vil til enhver tid f.eks.

Det høres ut som at foreldrene dine vil ha huset for seg selv nå, ettersom de gjør det lite attraktivt å bo hjemme. Og det er da faktisk på tide å flytte ut når du er 20?

Selg bilen!

• Liker 12
Gjest Amazing
Skrevet

Selg bilen, skaff deg en pappeske om du må, og bo der :)

Du bor under andres tak, og rimelig eller ikke, så kan de lage de reglene de ønsker der. Hvis du ikke kan finne deg i det, så må du prioritere riktig. Man får ikke i pose og sekk i dette livet.

Skrevet

Det er ikke din tante som bestemmer om du skal flytte ut eller ikke. Men slik du beskriver forholdene hjemme høres det ut som de hinter veldig sterkt til at du må finne deg noe eget, og det vil jeg også anbefale. Reglene har de vel laget for at du ikke skal ta deg for godt til rette. Dette er faktisk dine foreldres hjem og 'fristed', jeg forstår at de ikke er interessert i at en ny kjæreste skal overnatte der hele tiden.

Anonym poster: 7fa25353d84f365e4941f79161b69bb9

• Liker 6
Skrevet

Talentløs måte å ta det opp på, men jeg forstår godt at familien synes det er på tide at du står på egne bein. I det minste bør du betale for deg hjemme, slik at de ikke har utgifter ved å ha deg boende.

Hvis en bil står i veien for at du kan forsørge deg selv, må du rett og slett selge den.

• Liker 3
Skrevet

I min tro og etter våre tradisjoner skal ungene søren meg ikke føle seg presset til å flytte for seg selv, eller til å bo med en fremmed utenom ei ektefelle. Uansett om man er 20 eller 40. Din tantes unge får ha det så godt om det passer henne, men jeg synes absolutt ikke at du skal føle deg mindre voksen av den grunn.

Besøk kan jeg skjønne at foreldre ikke vil ha i huset til enhver tid, og jeg regner det som direkte respektløst å ha overnatting med en fremmed mann i foreldrenes hus, men det får være min mening. Dog stusser jeg litt over det med matlagingen, for den ser jeg ingen ulempe i om du rydder opp etter deg og slikt.

Jeg måtte flytte på grunn av studie. For ingenting annet hadde jeg ellers flyttet ut i så ung alder. Hverdagen man deler med sin familie er verdt så mye mer enn 'friheten' av å bo alene og feste seg sønder hver helg.

• Liker 6
Gjest navnelapp
Skrevet

Har du jobb? Det er jo mogeleg å auke inntektene, slik at du har pengar til å leige deg ein hybel så lenge. Det var ikkje så elegant gjort av tanta di, men det er jo rett og rimeleg at tjueåringar bur for seg sjølv. Det vil kanskje ikkje lønne seg å selge bilen, men det er unekteleg ein nærliggande tanke at det å selge bilen kan gi deg pengar til depositum m.m.. Mitt tips er at du snakkar med foreldra dine åpent om dette, og at dokke legg ein plan saman. Du treng pengar til depositum, altså må du jobbe meir, eller ha mindre utgifter. Dette må du planlegge slik at du kan flytte ut om ein månad eller tre.

Skrevet

Dog stusser jeg litt over det med matlagingen, for den ser jeg ingen ulempe i om du rydder opp etter deg og slikt.

Mulig dette dreier seg om at foreldrene betaler maten?

Jeg er på den ene siden enig i tanken om at voksne barn skal få bo hjemme så lenge de trenger det, men her er det jo snakk om en som ikke egentlig trenger det, men som prioriterer feil.

• Liker 3
Skrevet

En 20-åring som ikke kan flytte hjemmenifra fordi hun betaler på en ganske ny bil? Hva skjer med verden? Selg bilen og betal husleie, eller selg bilen og flytt ut. Uansett får du ikke beholdt bilen med mindre du jobber for det eller snylter ihjel foreldrene dine.

Anonym poster: 07c5adfca9b3e2edc729068f0a9a1990

• Liker 2
Skrevet

Ser ikke for meg at jeg noen gang dytter egne unger ut av redet, men om man har en sær famile bør man for egen mental helses del komme seg unna så snart som mulig.

Er selvsagt helt enig i at denne tanten ikke har noe direkte med det å gjøre.

Enkelte er elendige på kommunikasjon, og greier ikke å prate rett ut med ungene sine. Dermed blir det alle slags rare hint.

Saken er at TS tydelig ønsker selvstendighet (overnattingsbesøk, egen mat, osv) og da må TS gjøre en del grep for å få til det. Hjemme er man ikke selvstendig.

• Liker 1
Skrevet

Herregud.. Du er 20 år gammel snart og klager på at du ikke kan lage alt av mat du vil selv. Foreldrene dine betaler for deg frem til du er 18, etter det er de ikke pliktig til å betale en dritt for deg. Så har du samvittighet til å klage på at du ikke får ha overnatting, lage alt du vil ha mat og piss. Drittpreik! Du er mydig,tjen dine egne jævla penger, selg bilen om det er problem og flytt ut!

Du er helt klart gammal nok til det nå! Det å klage over det at du ikke kan gjøre hva fader du vil er RESPEKTLØST som bare det ovenfor dine foreldre! La nå de få huset for seg selv. Skulle trudd du var 10 år gammal!

Anonym poster: 675f50cda4022c2e5860ed96b8f85155

• Liker 4
Skrevet

Herregud.. Du er 20 år gammel snart og klager på at du ikke kan lage alt av mat du vil selv. Foreldrene dine betaler for deg frem til du er 18, etter det er de ikke pliktig til å betale en dritt for deg. Så har du samvittighet til å klage på at du ikke får ha overnatting, lage alt du vil ha mat og piss. Drittpreik! Du er mydig,tjen dine egne jævla penger, selg bilen om det er problem og flytt ut!

Du er helt klart gammal nok til det nå! Det å klage over det at du ikke kan gjøre hva fader du vil er RESPEKTLØST som bare det ovenfor dine foreldre! La nå de få huset for seg selv. Skulle trudd du var 10 år gammal!

Vil rette på deg. De er pliktig til hun/han er ferdig på videregående

Anonym poster: d9bfe2ae66c925449fd9c1d04bced54b

• Liker 4
Skrevet

I min tro og etter våre tradisjoner skal ungene søren meg ikke føle seg presset til å flytte for seg selv, eller til å bo med en fremmed utenom ei ektefelle. Uansett om man er 20 eller 40. Din tantes unge får ha det så godt om det passer henne, men jeg synes absolutt ikke at du skal føle deg mindre voksen av den grunn.

Besøk kan jeg skjønne at foreldre ikke vil ha i huset til enhver tid, og jeg regner det som direkte respektløst å ha overnatting med en fremmed mann i foreldrenes hus, men det får være min mening. Dog stusser jeg litt over det med matlagingen, for den ser jeg ingen ulempe i om du rydder opp etter deg og slikt.

Jeg måtte flytte på grunn av studie. For ingenting annet hadde jeg ellers flyttet ut i så ung alder. Hverdagen man deler med sin familie er verdt så mye mer enn 'friheten' av å bo alene og feste seg sønder hver helg.

I følge min tro og tradisjon skal ungene lære å stå på egne ben innen betimelig tid. Betimelig tid er omtrent på den tiden de er ferdige med utdannelsen sin og kan forsørge seg selv.

Det er ikke heldig å flytte direkte fra foreldrehjemmet og til en samboer eller ektefelle, alle bør lære seg å være selvstendige og klare seg selv en periode. Det betaler seg med renter senere i livet.

Anonym poster: a490c50d4523fa73e495437b39cfb69f

• Liker 6
Skrevet

Nei, det er de ikke. Det er vanlig, men når barnet er over 18 er det faktisk myndig, og da plikter foreldrene særdeles lite.

Anonym poster: 36df5f7baac61e9741d8fcf253a1bc7e

Skrevet

Du må da vel ikke flytte sammen med kjæresten? Skaff deg en hybel, og hvis du og kjæresten fortsatt er sammen om et år kan dere jo vurdere å flytte sammen da?

Og selg bilen, dersom du ikke har råd til å flytte ut pga. den. Du er 20 år, jeg skjønner godt at foreldrene dine har lyst til å ha huset sitt for seg selv, selv om det er en ufin måte å ta det opp på!

• Liker 3
Skrevet

Nei. Faktisk ikke. De er ikke pliktig til å betale noe for vedkommende etter de har fylt 18 da dette er myndighetsalderen. De har faktisk all rett til å kaste deg på dør. Men det endrer ikke hva TS mente i innlegget. Syntes virkelig ikke synd på henne. Makan til oppsnasig bortskjemt jente!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...