NIKI Skrevet 22. mars 2004 #1 Skrevet 22. mars 2004 Hei! Har prøvd å søke litt på nettet etter tapas-oppskrifter. Men alt jeg fant så ut som det var så vanskelig å lage, i tillegg til at det var masse ingredienser som man ikke så lett får tak i på vanlig butikk. Så derfor lurer jeg på om noen har tips til noen enkle tapas-retter. Har så lyst til å servere det neste gang jeg skal ha gjester. Takknemmlig for alle tips :-)
Mistyen Skrevet 22. mars 2004 #2 Skrevet 22. mars 2004 Sist jeg hadde gjester på Tapas laget jeg følgende: Serrano-skinke Ristet brød, gnidd inn med hvitløk og tomat Champignon-hatter, lagt i olje og hvitløk , inn i ovnen Ferske reker, freset i hvitvin og fersk hvitløk Hele røde paprika, fylt med stekt kjøttdeig (godt krydret) og fløtesaus Sterke kyllingvinger/klubber Hjemmelaget potetsalat Vi satt og koset oss ved bordet i maaaange timer
Arkana Skrevet 22. mars 2004 #3 Skrevet 22. mars 2004 - oliven (gjerne både sorte og grønne) blandet med hakket hvitløk og chili - forskjellige oster (gjerne terninger av ost marinert i olje og friske urter) - parmaskinke (gjerne surret rundt en bit honningmelon) - chorizo (gjerne servert med eggerøre) - bruschetta (skiver av baguette som du rister) med tomat/basilikum - pesto, koriandermajones, aïoli. guacamole - ferdig grillet kylling - artisjokker - asparges - små skåler med nøtter - soltørkede tomater - omelett med løk, hvitløk og potetterninger - små kjøttboller i krydret tomatsaus - paprika som du griller i ovnen til de blir svarte, pakk i plast og avkjøl før du skraper av skinnet og skjærer i passende biter - en enkel salat, f.eks. skiver av tomat og løk med vinaigrette - hele marinerte hvitløk - ferske reker som du marinerer i olje, hvitløk og chili og så steker - tynne skiver av kald okse- eller lammestek på en seng av ruccola
NIKI Skrevet 22. mars 2004 Forfatter #4 Skrevet 22. mars 2004 Tusen takk for svar, var mange ting der som hørtes kjempegodt ut Flere tips på "enkle" tapas-retter?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå