Gå til innhold

Hudsminke som forminsker porene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ei jente på 19 år, som har et problem med synlige porer. Det er kanskje ikke såå ille, men nok til at jeg irriterer meg over det. Synes spesielt i sollys så ser det skikkelig stygt ut, vil ha et helt jevn ansikt om dere skjønner. :)

Det jeg bruker daglig på huden er:

(Rens, toner og fuktighetskrem fra Nivea (uten parfyme og parabener)

Smashbox photofinish primer

Foundation, varierer hvilken, men for det meste Bobbi brown eller Loreal true Match

Concealer under øynene (flytende)

Pudder (true match, "hot mama" fra The Balm

Rouge, pudderhighligt og evt solpudder til kontur

Urdan Decay all Nighter Setting spray

Det jeg lurte på er om noen av dere har noen ideer til sminke som skjuler/minimerer porene? Og kanskje et pudder som holder seg matt hele dagen, men ikke FOR matt, og som ser naturlig ut. (Har skrekk over å bruke for mye pudder, har en følelse av at det fremhever porene ekstra mye)Har kombinasjonshud, blir lett blank på nesen og pannen utover dagen, men ikke oljete ellers i ansiktet.

:)

Anonym poster: 922680c83c1c2f517482ac49b1656bfa

Videoannonse
Annonse
Gjest hannehov93
Skrevet

Det første jeg ville gjort, er å bytte ut hudpleieserien din med noe som kanskje er litt bedre for huden din? Du sier at du har kombinasjonshud og blir lett blank på nesen og pannen: å bruke en ordentlig krem som forhindrer dette, hjelper mye. Og det hjelper veldig å bruke grønn leire som en maske et par ganger i uka, den forminsker porene og hjelper mot fet/kombo hud.

Bruker du en oljefri foundation? Gjør i så fall det og avslutt med et godt pudder på toppen. Ikke bruk mye, og rist av litt pudder fra børsten før du påfører det lett i ansiktet. Jeg bruker i hvert fall http://www.iherb.com/Honeybee-Gardens-Pressed-Mineral-Powder-Geisha-0-26-oz-7-5-g/35155 fra Honeybee Gardens, og synes den er veldig god, men nå er den også for veldig lys og blek hud, men finnes også i en litt mørkere nyanse: http://www.iherb.com/Honeybee-Gardens-Pressed-Mineral-Powder-Supernatural-0-26-oz-7-5-g/35157. Verdt å prøve ut i hvert fall, den koster bare rundt 40 kroner :)

Gjest Nanne70
Skrevet

Enig med bruker over her - Niveaproduktene er ikke spesielt gode. Du kan f.eks. prøve produktene for blandingshud fra Avène eller La Roche Posay, som du får kjøpt på apoteket. Siden du bruker endel sminke, kan det antakelig være en god idè med en separat sminkefjerner i tillegg til hudrens, samt en skånsom peeling etpar ganger i uka.

Ellers har pudderet Poudre Universelle Libre fra Chanel ord på seg for å være et utrolig bra pudder som gjør porene mindre synlig. Husk å bruke pudder sparsomt og kun der du har lett for å bli blank.

http://www.youtube.com/watch?v=EmZm3vwrF8Qsom viser hvordan man "sminker vekk" synlige porer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...