Gå til innhold

Moderatorer med skjemmende skrivefeil?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg ble inspirert av en annen tråd her inne og lurte litt på om dere mister respekten for moderatorer som skriver mye feil, slik som å stave helt vanlige ord på feil måte eller ikke beherske og/å-regler.

Har et eksempel på språkbruk fra en moderator her inne:

misstanke om missbruk av AB funksjonen

Jeg må innrømme at jeg blir litt paff over at voksne skriver så mye feil :/ Hva mener dere?

Anonym poster: 96470c2d65b790818a0b5d5f636037ed

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest navnelapp

Jeg ble inspirert av en annen tråd her inne og lurte litt på om dere mister respekten for moderatorer som skriver mye feil, slik som å stave helt vanlige ord på feil måte eller ikke beherske og/å-regler.

Jeg må innrømme at jeg blir litt paff over at voksne skriver så mye feil :/ Hva mener dere?

Sjølv om ein må forvente eit minimum av rettskrivingskunnskapar så blir ein vel ikkje moderator fordi ein skriv perfekt? Dette syns eg er ganske unødvendig og utidig å henge seg opp i. Eg prøver (og må av og til sitte på hendene for å unngå det) å ikkje kommentere andres rettskriving, og om ein moderator har skrivefeil så gir eg det like lite merksemd som eg gir "gemene brukarar" merksemd når tastefingrane spring løpsk. Med mindre det medfører at ein ikkje forstår det brukaren skriv, då. I slike tilfelle må det nesten kommenterast.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, å stave ord som 'misbruk' mes to s-er synes jeg er ganske drøyt når man kommer over en viss alder.

Derfor jeg startet tråden, kanskje det er jeg som er en stor pirk?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye skrivefeil? Du viser til en settning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste bommer nok litt iblant når det går for fort, det blir nok litt for mye om du forventer at alle moderatorene skal skrive 100% korrekt hele tiden.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skogmann

" å stave ord som 'misbruk' mes to s-er synes jeg er ganske drøyt når man kommer over en viss alder.

Det er ganske pirkete for ei som ikke bruker komma korrekt, ei heller starter en ny setning med stor bokstav. Eller hva med ditt slurv? "Mes"?

Nei. Ta tak i deg selv og dine egne feil før du rakker ned på andre.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

¨Bare å gi opp det der. Vi er omgitt av så mye skrivefeil nå og i tillegg så har jo idiotsystemet i skolen sørget for at det er lov å ta i bruk feil grammatikk så lenge mange nok gjør feilene. Derfor er å/og regelen blant annet helt annen i skolen nå enn den var under reform 94. Så de som ikke tar akademisk utdanning og et yrke innenfor akademia vil ikke ha sjans til å vedlikehold norsken pga påvirkning fra vgd, kg etc.

Hvem tror du språket vil se ut hvis 20 år da?

Anonym poster: 12c76a13b1620a6eb095b164b0514b3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, å stave ord som 'misbruk' mes to s-er synes jeg er ganske drøyt når man kommer over en viss alder.

Drøyt?

Ja det vil jeg si du er.

Det hender det sniker seg med ekstra bokstaver man vet ikke skal være der, men som man ikke legger merke til.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye skrivefeil? Du viser til en settning.

*Setning* :)

Anonym poster: b00a4d519341a29efc16f0f463f5cc3b

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Jeg har lagt merke til dette, også. Jeg mister ikke respekten for folk, men tenker at de som har mange slike feil, må være ganske unge og enten ikke har fulgt med i norsktimen eller fått dårlig opplæring i grammatikk.

I forbindelse med at du skriver om moderatorer spesielt, har jeg av og til lurt på om det er en nedre aldersgrense for å bli moderator. Jeg sendte en høflig forespørsel til en moderator som den gang var 19 år, angående sletting av innlegg jeg hadde skrevet. Hun svarte ganske krast og ble personlig. Sånt er uprofesjonelt i en slik rolle.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Setning* :)

Anonym poster: b00a4d519341a29efc16f0f463f5cc3b

Så tøff du er :)

Hvorfor ser man aldri sånn knuffing på mannedominerte fora?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Omg, klart dette ikke er noe som går utover om jeg har respekt eller ikke. Holdningsproblematikk der i mot. Der kan jeg sette ned foten.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel å gå for langt å si at jeg mister respekten, men jeg synes moderatorene bør gå foran med et godt eksempel og ikke poste ting som eksempelvis "informasjons tråd".

Anonym poster: 9544af4f36976485b971a4efdb0146c7

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er vel å gå for langt å si at jeg mister respekten, men jeg synes moderatorene bør gå foran med et godt eksempel og ikke poste ting som eksempelvis "informasjons tråd".

Mod kan se hvem du er, så ser ikke poenget med at du slenger dritt anonymt

Anonym poster: 21dad6d8a9e5fb4482802cd6520207a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du må ha det fryktelig vanskelig, dersom dette er hva som skal til for å vippe deg av pinnen

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mod kan se hvem du er, så ser ikke poenget med at du slenger dritt anonymt

Anonym poster: 21dad6d8a9e5fb4482802cd6520207a2

Jeg slenger ikke dritt, jeg påpeker en skrivefeil fra moderatorene i en tråd som handler om skrivefeil hos moderatorene.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slenger ikke dritt, jeg påpeker en skrivefeil fra moderatorene i en tråd som handler om skrivefeil hos moderatorene.

Du påpeker? Du som ble rettet for flere skrivefeil?

Anonym poster: c671c91f07b48b49ddddec4fd51625fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...