Gå til innhold

Hjemmelaget kattebur

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Har en liten veranda, se bilde, og har veldig lyst til å lage et bur eller noe der ute slik at katten kan få vært litt ute. Noen av dere som har tips til hvordan vi kan gjøre det? Det er i 5. etg. så er avhengig av at katten ikke kan falle ned eller klatre over til naboen.

Er usikker på hvilken side av verandaen jeg skal bruke jeg, men gjerne kom med forslag!

:pasha:

Anonym poster: 0019be22561286f690fcb3b40a8120f8

post-37809-0-48568500-1361790485_thumb.j

post-37809-0-04516100-1361790492_thumb.j

Skrevet

Her ville jeg rett og slett ha nettet inn hele verandaen, tak og det hele. Og så fått laget noen hyller oppover veggen der. Pus hadde elsket det! :)

Veldig vanskelig å forklare sånt skriftlig og på avstand, men det finnes jo mange bilder ute på nettet fra folk som har laget sånt. Selv synes jeg hønsenetting og trelister/stokker er veldig greit å jobbe med. Ikke alltid man trenger å borre i betongen heller. Som f.eks på enden av rekkverket der, kan du bare surre fast lange stokker med ståltråd og så stifte fast hønsenetting i stokken. Men det bør være tak i tillegg når det er såpass smalt. Hvis det er høyt opp til toppen, går det jo kanskje an å bare skrå hønsenettingen oppover og så feste den inn mot veggen helt øverst og. Og så bør du nok sikre den glippen nede på gulvet med et eller annet. Ihvertfall en nydelig utsikt pus får! :)

• Liker 1
Skrevet (endret)

Om jeg får det til, får pus en kjempefin utsikt. :) Ikke store utemulighetene, men det er bedre enn ingenting. Vet ikke om vi får lov til å dekke hele verandaen jeg, må kanskje høre med borettslag først. Noe jeg ikke hadde tenkt på. D'oh! Men tusen takk for tips! :) Skal prøve å søke opp å se om det dukker opp noe.

---

Den skulle egentlig være anonym, jaja, pytt-pytt.. :sjenert:

Endret av Angel-A
Skrevet

Hønsenetting så høyt oppe blir ikke synlig fra avstand. Jeg pleier å være ganske lovlydig av meg, men akkurat i dette tilfellet vil jeg faktisk råde deg til å bare gå i gang. Endel borettslag er temmelig rigide når det kommer til sånt, men det er fordi de ikke klarer å se for seg sluttresultatet.Dette er også en forholdsvis enkel (og billig) installasjon som er lett å ta ned ved flytting/event. plutselig forbud. ;)

Skrevet

Ja, noe slikt hadde sikkert fungert. :) Problemet her er at kattepusen er en klatrer så vi må finne på noe så det er tett hele veien så hun ikke klatrer over kanten. :tongue: Jeg må nok gruble litt til.

Gjest Spiderpig
Skrevet

Venninnen min bor i 11. etasje og har en vilter innepus. Hun brukte hønsenetting, men hun lagde et "bur" som var to meter høyt. Noen tuneller (kanin-rør), litt trapper, to blomsterpotter hvor hun sådde kattegress og hun kjøpte noen robuste planter/trær på ca en halvmeter i gigantiske blomsterpotter så de ikke veltet. Hun hadde også tettet igjen diverse hull til naboer med netting samt laget en liggehylle i vinduskarmen.

Nå hadde hun litt større uteplass enn deg, men kanskje du får noen tanker :) Kan se om jeg får tatt bilde neste gang jeg skal dit.

Skrevet

Venninnen min bor i 11. etasje og har en vilter innepus. Hun brukte hønsenetting, men hun lagde et "bur" som var to meter høyt. Noen tuneller (kanin-rør), litt trapper, to blomsterpotter hvor hun sådde kattegress og hun kjøpte noen robuste planter/trær på ca en halvmeter i gigantiske blomsterpotter så de ikke veltet. Hun hadde også tettet igjen diverse hull til naboer med netting samt laget en liggehylle i vinduskarmen.

Nå hadde hun litt større uteplass enn deg, men kanskje du får noen tanker :) Kan se om jeg får tatt bilde neste gang jeg skal dit.

Høres helt topp ut! :jepp: Er ikke store plassen nei, så blir en utfordring. Vi flytter fra en plass der katten får være ute hele tiden, til en plass med lite utemuligheter.. Så har veldig lyst til å gjøre det fint til henne. Skal ordne en del ting til henne inne også, så hun får klatret og herjet litt. Tror det blir bra. :)

Kunne du ha gjort det? Det hadde vært veldig snilt! :)

Gjest Spiderpig
Skrevet

Skal dit i morgen, skal se om jeg husker det :)

• Liker 1
Gjest Spiderpig
Skrevet

Huff, hadde helt glemt det at hun skulle flytte. Så alt er borte for bilder til annonse og visning :(

Skrevet

Fillern.. Det var kjedelig! Jaja, men takk likevel. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...