Gjest Hexoria. Skrevet 23. mars 2004 #41 Del Skrevet 23. mars 2004 Nå er det ikke kvinners rett det er snakk om, men om gamle menn som ikke har lyst til å bli far bør bli fedre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glitterchick Skrevet 23. mars 2004 #42 Del Skrevet 23. mars 2004 Men som ikke vil bli fedre, bør ikke blir det, uansett om de er 17, 34 eller 50. Men som vil bli fedre bør ikke la det at de er i 50-åra hindre dem i det, enda mindre at eldre barn skal hindre dem i det i redsel for å miste en barnevakt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tvilling76 Skrevet 23. mars 2004 #43 Del Skrevet 23. mars 2004 Men som ikke vil bli fedre, bør ikke blir det, uansett om de er 17, 34 eller 50. Men som vil bli fedre bør ikke la det at de er i 50-åra hindre dem i det, enda mindre at eldre barn skal hindre dem i det i redsel for å miste en barnevakt. :enig_animasjon: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bare lille meg... Skrevet 23. mars 2004 #44 Del Skrevet 23. mars 2004 pappaen min blir 52 år til påsken. Vi er 5 søsken... storebror på 30år,storesøster på 27år, jeg på 25år, lillesøster på snart 10år og lillebror på snart 5 år! Pappa har fått unger i to omganger. Mamma og pappa skilte seg da jeg var 8-9år. Pappa fant seg en ny dame like etterpå. De er sammen enda og det er hun pappa har de to siste barna med! Ser overhodet ingen problem med det! Pappa var 42år når lillesøster ble født og 47 år når lillebror ble født. Dama til pappa er 36år. Sier det en gang til: ser ingen problem med det!! Er bare glad for å få flere søsken!!!! Og hvis pappa og damen vil ha barn, så be my guest! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 23. mars 2004 #45 Del Skrevet 23. mars 2004 Da kameraten min var 20 ble varen hans 75. I dag er faren veldig senil og 84 år. Han bor på sykehjem. Sønnen har i hele oppvekstem måtte være mannen i huset fordi far ikke orker, og han er ganske bitter i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glitterchick Skrevet 23. mars 2004 #46 Del Skrevet 23. mars 2004 Da kameraten min var 20 ble varen hans 75. I dag er faren veldig senil og 84 år. Han bor på sykehjem. Sønnen har i hele oppvekstem måtte være mannen i huset fordi far ikke orker, og han er ganske bitter i dag. Jeg har også en kompis med svært gamle foreldre, men der var begge foreldrene eldre, og han fikk ett mye større press på seg i ung alder til å ta seg av saker og ting. Hvis en mann på noen og femti med en betraktelig yngre kone, hvor begge er i relativt god form så ser jeg ikke noe galt i at de kan få barn, forutsett at begge vil det. En mor må jo også kunne være tilstede, og ikke forlange at sønnen skal være "mannen i huset"? Hva med sønner av enslige mødre da? Hva om du har normalt unge foreldre og en av dem dør tidlig? Jeg mener det er mye foreldre gjør man kan bli bitter for, men alder i seg selv er ingen grunn, hvis de er oppegående nok til å være gode foreldre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charmina Skrevet 23. mars 2004 #47 Del Skrevet 23. mars 2004 Hei :-) Dette er nok ikke det letteste temaet for mange! Jeg er da altså en "ung kvinne" som forelsket meg i en eldre mann og giftet meg med han. Da jeg ikke hadde barn (mens han hadde) diskuterte vi veldig hva vi skulle gjøre med dette! I utgangspunktet var han ferdig med småbarn - men om vi skulle leve sammen ble han nødt til å revurdere dette! Så derfor ble vi etter å ha tenkt nøye gjennom det gravide. Sønnen min er nå 6 år og har en pappa som er fylt 50. Far og sønn er svert glade i og for hverandre. Ingen av oss har noen gang angret. Min mann er svært ungdommelig og mange tror han er flere år yngre en han er. Selvfølgelig er det vondt at mannen min mest sannsynlig kommer til å dø før meg og kanskje går glipp av å se sønnen sin i gitte situasjoner! MEN vi vil heller være lykkelig som familie nå enn å gå resten av livet vårt og tenke på at vi ikke kunne være sammen fordi jeg ville bli mor! Mannen min sin andre sønn har aldri hatt problemer med å få en lillebror. Han forguder broren sin og setter pris på sin stemor. Dette er jeg så takknemmelig for! Hva andre mennesker måtte mene om våre valg bryr jeg meg ikke så veldig om - vi har familie og venner som er der for oss og det er det viktigste. Har jobbet i kreftomsorgen noen år og vet at man skal gripe dagen uansett alder. Man har ingen garanti uansett så grip dagen charmina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 23. mars 2004 #48 Del Skrevet 23. mars 2004 Vet om mange sønner som er mannen i huset fra 13-14 års alder, enten far er gammel og på hjem, far er død eller far er borte. De står på mht husmaling, snømåking, bilreparasjoner, gressklipping osv. Klart man skal hjelpe til, men vet om 4-5 gutter som er blitt voksne ALT for tidlig fordi mor ikke håndterer en svær villa alene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VesleBråka Skrevet 23. mars 2004 #49 Del Skrevet 23. mars 2004 Det er så mye "hva skal kvinnfolket med en så gammel mann?" Hvorfor er det ingen som snur rundt, hva skal en så gammel mann med en barnløs kvinne i tredveårene? Høres ut som at det er utbredt at gamle menn finner seg kvinner 20 år yngre. Hvis de ikke kan finne seg en på egen alder eller en som er ferdig med barn på lik linje med dem selv, så får de ta med seg hjem den kua de har kjøpt. Jeg synes iallefall ikke at det bare er kvinnen som skal kompromisse og gå barnløs resten av livet. De to må møtes i midten et sted hvis de skal være sammen. Hvis han er så gammel at han ikke orker flere barn, så burde han selv ha tatt konsekvensen av det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glitterchick Skrevet 23. mars 2004 #50 Del Skrevet 23. mars 2004 Vet om mange sønner som er mannen i huset fra 13-14 års alder, enten far er gammel og på hjem, far er død eller far er borte. Nettopp derfor mener jeg at det at pappa er eldre i seg selv ikke er ett bra nok argument for hvorfor man ikke skal få barn. Innenfor rimelighetens grenser selvfølgelig. Syns også man skal vurdere helsetilstand, alder på mor, søsken som også kan stille opp for det nye barnet, nærmiljø osv. Har selv søsken som er 19 og 24 år yngre enn meg, og selv om jeg skulle få barn så stiller jeg jo opp for dem! Og selv om pappa og stemoren min kanskje ikke kan være like mye barnevakt for mine fremtidige barn, så kommer de da til å stille opp, akkurat som mine småsøsken kommer til å stille opp for sine evt små nieser og nevøer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 23. mars 2004 #51 Del Skrevet 23. mars 2004 Jeg har en tante som fikk siste barnet et par måneder etter at eldste dattera hadde fått sitt første. Det har ført til et ekstra godt og tett forhold mellom dem. De to jevngamle jentene er bestevenninner og har det utrolig flott sammen. Selv om det kan virke rart tror jeg ikke barna lider under dette. Det er mange som blir foreldre i godt voksen alder som klarer utmerket å være like mye til stedet for barna sine. Skjønner ikke helt at man skal la være med å få barn fordi man kan dø før barnet er 20. Det kan jo skje oss alle. Ettersom din far har vært en flott far for deg tror jeg at han kan være det for et nytt barn også. Og jeg er sikker på at han kan klare å fylle både bestefarrollen og papparollen samtidig. Kanskje på en litt annen måte enn mange andre, men likevel... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nokså Skrevet 23. mars 2004 #52 Del Skrevet 23. mars 2004 Slike debatter gjør meg veldig glad for å være kvinne... Da har naturen satt en grense for hvor lenge jeg kan få barn... Selvfølgelig må jeg passe på hvem jeg får barn med. Heldigvis har jeg alt funnet drømmemannen som jeg vil ha barn med og han er like gammel som meg selv. I utgangspunktet syntes jeg det er egoistisk å få barn når man statistisk sett ikke ville leve så langt inn i barnas liv Til gjesten som startet tråden - jeg hadde nok følt det på samme måte om det var min far det var snakk om. Men det er lite du kan gjøre med din fars valg om han velger å få barn med sin nye partner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå