Gjest Moonshadow Skrevet 22. mars 2004 #21 Skrevet 22. mars 2004 uten at man av den grunn skal nekte alle som ikke er i perfekt alder og tilstand å få barn. Mener du da det er greit at hardt belastede rusmisbrukere får barn også da?? De er jo ikke i perfekt tillstand de heller... Mange er ganske skrøpelige når de er 70, da er det kanskje ikke så lett å ta seg av en ti åring. Det er også vanskeligere for så gammle foreldre å sette seg inn i hvordan miljøet er når barna vokser opp og derfor vanskeligere å holde de unna visse fristelser osv..
Gjest Mayamor Skrevet 22. mars 2004 #22 Skrevet 22. mars 2004 Min samboer er 34 år. Min svigerfar er 61 år. Har en svigerinne på 5 år og en svoger på 2 år jeg... I tillegg er jeg stemor til en 10-åring + en på 8 og en på 6 år... Er litt rart enkelte ganger... Men det er jo svigerfars liv... Men som samboer sier: Nå har han endelig barn som er yngre enn farens... Vi lever våre liv - svigerfar sitt... Men god kontakt har vi: tante og onkel er jo yngre enn de fleste av våre barn... Din far elsker en yngre kvinne... Det er jo deres liv. Men samtidig skjønner jeg deg. Men det kan jo gå bedre enn du frykter også... Mayamor
Arkana Skrevet 22. mars 2004 #23 Skrevet 22. mars 2004 Det er ikke min sak å bestemme hvem som skal få eller ikke få barn. Det er heldigvis opp til den det gjelder og ingen annen.
Gjest Moonshadow Skrevet 22. mars 2004 #24 Skrevet 22. mars 2004 Det er ikke min sak å bestemme hvem som skal få eller ikke få barn. Det er heldigvis opp til den det gjelder og ingen annen. Joda.. det er jo det... Men det må jo være lov å si hva man mener om den saken på ett diskusjonsforum :-)
Gjest sexysadie Skrevet 22. mars 2004 #25 Skrevet 22. mars 2004 Det virker ikke som om at denne gubben er så lysten på dette da, hvem er denne kjerringa som vil tvinge en unge på gubben? Hun visste da at han var gammel da hun ble ilag med ham? Beklager, men at gamle menn blir fedre er bare dumt. Hvis denne damen vil ha barn på død og liv får hun skaffe seg ny mann. Det kan ende mend at det går til helvete med deres forhold og han angrer seg på at han i det hele tatt traff henne. (vet om en sånn fyr og han makter ikke sin X eller den lille datteren som hun maste seg til) Til forfatter av hovedinnlegg. synes du skal snakke ham til fornuft. Det virker jo ikke som om at han er så gira på å bli pappa igjen. Han må få slippe nattevåk og slikt på gammeldagene. Spill på det. Du kan også snakke med denne "damen" hans også.
Gjest sexysadie Skrevet 22. mars 2004 #27 Skrevet 22. mars 2004 Tror ikke det er noe stas med en gammel far. Det har ikke noe med hvor glad man er i dem eller ei.
Gjest Anonymous Skrevet 22. mars 2004 #28 Skrevet 22. mars 2004 Jeg må få si en ting: For 3 år siden fikk jeg vite at min bestefar på da 67 år skulle bli pappa igjen, hans nye kone var da i en alder på 38 år. Jeg ble helt paff og datt nesten ut av stolen da jeg fikk vite dette. Men etter en stund fikk jeg tenkt meg om å måtte jo bare godta dette. Min mor var ganske i mot dette til og begynne med hun oxo. Hun skulle jo få en søster eller bror på nesten 40 års forskjell!!! Det skal være sagt at min bestefar ikke ville ha flere barn, men ble riktig nok gravid med sin nye kone likevel da. Jeg skjønner godt at han ikke ville ha flere barn. Med tanke på alderen hans selv om han er sprek til og være 70 år, så kan muligheten være der for at når dagen kommer når jenta skal konfimeres, at han ikke er blandt oss lengere. Men nå har de da satt ett barn til verden og de gjør så godt de kan ut av det. Så mitt svar vil vel egentlig ha blitt nei, (men må samtidig si at jeg ikke har noe i mot det så lenge mannen er i fin form og de kan gjøre det beste ut av situasjonen om han hadde vært gravid med sin kone)Synes ikke at en mann på 50-60-70- skal planlegge flere barn. Men det er jo ikke så mye man får gjort med det enn å si sin mening og deretter bare respektere hans valg og støtte de på best mulig måte. Lykke til.
Gjest Madam Felle Skrevet 22. mars 2004 #29 Skrevet 22. mars 2004 For det første er han ikke 70, men 60. Barn bryr seg veldig lite om alderen til foreldrene, for uansett hvor gammel foreldrene er så er de oldingser. Når en er 20 år så bryr en seg faktisk ikke noe om hvor gammel foreldrene er, og gjør de det er de temmelig overfladiske. Men på den andre siden er det tydeligvis en god del mennesker her inne som liker å bestemme hva andre skal gjøre, og det er frekt. De to er de eneste som har noe med om det skal komme noen barn til verden, og ingen andre har noen som helst rettigheter til å prøve å styre de noen annen vei. Det er mange som har blitt foreldre når de var så gamle, og tviler på at de barna har noen som helst negative ting å si om det.
Gjest Moonshadow Skrevet 22. mars 2004 #30 Skrevet 22. mars 2004 For det første er han ikke 70, men 60. Han var på slutten av 60årene og barnet er jo ikke på vei enda...
Gjest Moonshadow Skrevet 22. mars 2004 #31 Skrevet 22. mars 2004 Jeg prøver heller ikke å fortelle noen hva de skal gjøre. Jeg sier bare hva jeg mener om saken.
Gjest Xavia Skrevet 22. mars 2004 #32 Skrevet 22. mars 2004 Men: Jeg synes det er fryktlig egoistisk av en så gammel mann å få barn, fordi det barnet etter all sannsynlighet kommer til å bli farløst i temmelig ung alder. *Fryktelig provosert av gamle fedre* :evil: Forventet levealder i Norge er da ikke rett over 50 akkurat da!! Dersom dette barnet er heldig vil han/hun kunne ha sin far kanskje til 30 års alderen. Og det er da ikke å miste sin far i så vanvittig ung alder? Jeg reagerer ikke mest på at en mann på 50 skal bli far igjen, men det jeg synes er sprøtt i denne saken er at han egentlig ikke har lyst på kull nr. 2, men føler at han må. Hmmm....
Gjest sexysadie Skrevet 22. mars 2004 #33 Skrevet 22. mars 2004 Hva skal kjerringer i 30-årene med gamle gubber?
Gjest Xavia Skrevet 23. mars 2004 #34 Skrevet 23. mars 2004 Jeg skjønner heller ikke at en 30 år gammel dame er interessert i en 50 år gammel mann...men, nå var det vel ikke det i hovedsak denne tråden handlet om. Jeg forstod det i hvertfall som det gjaldt om disse to burde få felles barn... Det er jo ikke noe nytt at gamle menn skal ha seg yngre utgaver i andre omgang nei!!
Gjest Nicoline Skrevet 23. mars 2004 #35 Skrevet 23. mars 2004 Mannen er ikke 50 - han er i slutten av 50-årene. Hva folk tenker på som får barn i den alderen aner ikke jeg - men man bør tenke seg om vel og lenge. Det er ikke til å stikke under en stol at man ikke er 20 lenger, tåler mindre og blir fortere trøtt selv.
Gjest Tex Skrevet 23. mars 2004 #36 Skrevet 23. mars 2004 Jeg har ikke lest tråden, men jeg syns det er søkt å gå inn for å bli forelder når man er langt over femti. Og særlig hvis det er fordi man har ny ung kjæreste og ens tidligere barn er på hennes alder. Det er noe med å heve alderspensjon og barnetrygd på en gang, feire konfirmasjon den ene uka og gå av med pensjon den neste.... Livet har mange faser, og enkelte ting hører liksom inn under de forskjellige fasene....
Nilma Skrevet 23. mars 2004 #37 Skrevet 23. mars 2004 Forventet levealder i Norge er da ikke rett over 50 akkurat da!! Dersom dette barnet er heldig vil han/hun kunne ha sin far kanskje til 30 års alderen. Og det er da ikke å miste sin far i så vanvittig ung alder? Men han er jo nesten 60 nå (og ikke rett over 50), og barnet er jo ikke født enda, så han kan jo meget lett være godt over 60 når barnet blir født, og da har han statistisk sett under 20 år igjen å leve. Og å bli farløs når du knapt er 20, det synes jeg er ungt. Man er voksen i alder, men ikke så moden at det ikke er godt å ha foreldre å støtte seg til.
Tvilling76 Skrevet 23. mars 2004 #38 Skrevet 23. mars 2004 Svigerfar er 55. Hans kone 40. De har en nydelig liten datter på 3 mnd. Svigerfar har 2 voksne barn fra et tidligere ekteskap. Der eldste (min mann) har 5 onkelbarn. Hans nye kone hadde ingen barn fra før. Årsak, hun traff ikke den rette før hun var godt voksen. Det er ikke alle som er like heldige å finne en man vil ha barn med i ung alder... Min mann takler dette veldig bra. Var litt skeptisk til å begynne med, men nå er han en meget stolt storebror som skjemmer bort sin yngste søster så til de grader. Herlig er det å se de sammen. Å få barn, har ingenting med alder å gjøre, men med modenhet. De er mer aktive og flinkere til å finne på ting med den lille enn mange av våre venner som er i 20-årene. De er mer bevisste. Går på babysvømming, går lange turer, reiser på hytta i helgene, går på kino etc.. Jeg syns det er atskillig bedre enn som en venninne av meg gjør. Hun jobber, henter sønnen. Spiser middag og legger han. That's it. Slik går det fra mandag - fredag. I helgene er de alltid hos besteforeldrene. Inne. Det er så himla enkelt. For enkelt spør du meg. Hvor sunt er det for barnet da?? Takke seg til eldre og aktive foreldre, enn de som ofte velger enkleste vei ut.
Gjest Tex Skrevet 23. mars 2004 #39 Skrevet 23. mars 2004 Å få barn, har ingenting med alder å gjøre, Det kan du da seriøst ikke mene...? .....modenhet. Overmodenhet....?
Tvilling76 Skrevet 23. mars 2004 #40 Skrevet 23. mars 2004 Det kan du da seriøst ikke mene...? Jeg syns det er en kvinnes rett å få barn enten hun er 18 eller 40 år. Kroppen sier selv ifra når den ikke orker å få flere barn. Det kalles overgangsalder... Før var det da ikke unormalt med store barneflokker, og da er det natulig at det må strekke seg over mange år.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå