Gå til innhold

Elendig batteritid på ny smarttelefon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjøpte meg en Sony Xperia P etter nyttår, og er mildt sagt skuffet over batteritiden. Etter noen ukers bruk ble tiden bedre, men nå, for noen uker siden, falt den igjen.

F.eks var telefonen fulladet (100%) da jeg la meg i går. Da jeg sto opp etter 8 timer var kun 70% igjen. Da har WiFi/datatrafikk vært slått av hele natten.

Noen som har noen anelse om hva dette kan skyldes? Jeg bruker juicedefender, aner ikke hvordan batteritida hadde vært om jeg hadde droppet denne. WiFi er kun på når skjermen er på (hvis jeg er på skolen, men hjemme er den alltid av), datatrafikk er alltid av, GPS er alltid av... Når jeg ser i innstillingene over strømbruk står skjerm for mesteparten, men skjermen skal da ikke bruke noe strøm på natta når telefonen ikke er i bruk???

Det begynner å bli litt problematisk ettersom jeg har lange skoledager (ofte til kl 20) og jeg på slutten av dagen er tom for batteri før jeg kommer meg hjem.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt vanlig når det gjelder smarttelefoner.

Anonym poster: 4757652c0cd40989e77433f78a3c4012

• Liker 1
Skrevet

Nei det kan vel ikke være vanlig? Jeg har en iphone 4 og hvis jeg legger meg med 100 % så våkner jeg med minst 98% dagen etter, og telefonen er litt over to år gammel.

Jeg hadde gått tilbake dit jeg kjøpte den og hørt om dette kan være normalt, jeg syns i alle fall det høres for dårlig ut.

Skrevet

Helt vanlig når det gjelder smarttelefoner.

Anonym poster: 4757652c0cd40989e77433f78a3c4012

Min forrige, billige smarttelefon var ikke så elendig. Så jeg forventer faktisk litt mer. Og jeg ser jo på de jeg omgås med til daglig at de fint kan ringe hjem kl 20 på kvelden uten å lade mobilen midt på dagen, mens jeg ikke kan ringe - for jeg har flatt batteri.

Jeg har også googlet det litt, og sett at for denne telefonen er det vanlig å tappes for ca 10% i løpet av natta. Så 30% er ikke vanlig.

Skrevet

Nei det kan vel ikke være vanlig? Jeg har en iphone 4 og hvis jeg legger meg med 100 % så våkner jeg med minst 98% dagen etter, og telefonen er litt over to år gammel.

Jeg hadde gått tilbake dit jeg kjøpte den og hørt om dette kan være normalt, jeg syns i alle fall det høres for dårlig ut.

Den er kjøpt via nett, så det er jo litt styrete å ta kontakt. Uansett, i noen uker hadde jeg jo grei batteritid (fortsatt ikke på nivå med Huawei, men jeg kunne hvertfall vente til leggetid før jeg la den til lading) før den ble mye dårligere, så jeg lurer mest på hva det kan være? Noen apper som drar ekstremt med strøm? Hvordan finner jeg ut av dette?

Skrevet

TS: Prøv dette her.

Ja jeg så på den før i dag, bare lurer på om den kan kræsje med JuiceDefender? Den gjør jo egentlig det samme som JD, gjør den ikke?

Jeg kan jo avinnstallere JD og se om dette funker bedre.

Skrevet

Jeg har Android v4.0.4 og inne på Batteri under Innstillinger så kan du se hvilke programmer som trekker mest strøm, slik jeg har forstått det.

Skrevet

Jeg har Android v4.0.4 og inne på Batteri under Innstillinger så kan du se hvilke programmer som trekker mest strøm, slik jeg har forstått det.

Jepp, og der står det at det er skjermen som har trukket mest strøm, 50%. Standby 13%, Android system 6%, Android operativsystem 6% og resten er småtterier, og ingenting jeg ikke kjenner igjen (Opera, WiMP, Evernote).

Skrevet

Ja jeg så på den før i dag, bare lurer på om den kan kræsje med JuiceDefender? Den gjør jo egentlig det samme som JD, gjør den ikke?

Jeg kan jo avinnstallere JD og se om dette funker bedre.

Jeg vet ikke hvordan det funker sammen med JuiceDefender, bruker bare denne innebygde innstillingen. Nå har jeg en annen mobil enn deg (Xperia Sola), men jeg merker forskjell. Nå kan jeg gå nesten to døgn uten lading (med lite aktiv bruk da), før måtte jeg lade hver kveld. Bakdelen er at den virker litt treg hver gang du skrur på skjermen, den må "ta seg inn" på et vis.

Skrevet

Jeg har samme telefon og er ganske sjokkert. Har hatt den i 3uker, har hatt andre smarttelefoner før.

Jeg skrudde ned mye av på skjerm, siden jeg tror den trekker en del, ifølge oversikten også.

Anonym poster: 177bbcdbe29b79e51cbb4fc752cf1eb2

Skrevet

smartphones bruker mye strøm. det du kan gjøre er å lade den om natten slik at den er klar i laderen når du går ut døren. at du har lange dager og risikerer å gå tom for strøm løser du ved enten å ha med en lader og lade litt på skolen. man finner alltid en kontakt. eller så kjøper du et ekstra batteri.

og til deg som kommenterte med en iphone. de bruker ikke så mye strøm og kan ikke sammenlignes med en android tlf. uansett batteribruk så er smartphones en fin ting å ha :)

• Liker 1
Skrevet

Som jeg har prøvd å si så er problemet at mobilen bruker mer strøm nå, enn den gjorde for noen uker siden, selv om jeg bruker den lite. Jeg vil vite grunnen. Den skal da for søren ikke bruke 30% strøm i.l.a 8 timer når skjermen ikke skrus på og WiFi og alt annet er av! Standby-tiden skal i følge produsenten være mer enn 25 timer...

Jeg har prøvd å bruke den standby-greia til Sony nå og deaktivert JuiceDefender, men jeg merker at JD er mye, mye "flinkere" til å skru av WiFi enn standby-innstillinga er, så jeg tviler på at det har noen effekt på batteriet. Men jeg skal gi det noen dager. I mellomtiden skal jeg kose meg med å være bitter over at jeg kjøpte denne drittelefonen (nei, jeg er ikke mye fornøyd...). :(

Skrevet

smartphones bruker mye strøm. det du kan gjøre er å lade den om natten slik at den er klar i laderen når du går ut døren. at du har lange dager og risikerer å gå tom for strøm løser du ved enten å ha med en lader og lade litt på skolen. man finner alltid en kontakt. eller så kjøper du et ekstra batteri.

og til deg som kommenterte med en iphone. de bruker ikke så mye strøm og kan ikke sammenlignes med en android tlf. uansett batteribruk så er smartphones en fin ting å ha :)

Jeg har hatt smarttelefon før, jeg kjenner mange med smarttelefon, og jeg låner ofte kjærestens billige smarttelefon. Ingen trenger å bli ladet i.l.a. en dag med lite bruk. Så nei, jeg ser ikke på det som normalt å måtte drasse med seg lader midt på dagen. I tillegg er det upraktisk for meg å lade telefonen mens jeg sover, fordi jeg bruker den som alarm, og da vil ha den i nærheten av senga, og ikke på andre siden av rommet. Foretrekker derfor å lade før leggetid, men det holder jo ikke.

Gjest Ciegus
Skrevet

Jeg fant ut av det! Det er så enkelt at det er pinlig... :sjenert:

Mobilskjermen har vært innstilt på "juster etter lysforhold" og strømsparing. Jeg skrudde av denne strømsparinga og automatisk justeringa, og skrudde lysstyrken litt ned. Vips! Har ikke ladet siden i går natt, og har fortsatt 60% igjen!

Ser nå at det kanskje var det innlegg #11 prøvde å si, uten at jeg oppfattet det. :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...