Gjest distrea Skrevet 25. februar 2013 #1 Skrevet 25. februar 2013 overskrifter i de største avisene sier at vi er utro som bare det, og at det til og med er 'sunt' for et forhold med utroskap! I trauste blader som Norsk ukeblad, dreier alle 'historier fra virkeligheten' seg om utroskap. Historier som 'utro med sin beste venninnes mann', 'med sin svoger', 'vært på seminar og var utro.', 'jeg venter barn med en annen'.. Herlighet, hvor skal det ende?? Jeg må si jeg blir kvalm over folk som er utro over en lav sko. Noen vil sikkert forsvare seg å si at de er i et ulykkelig forhold, men da har jeg bare en ting å si; bli nå ferdig med forholdet, og hopp te køys med andre etterpå! Jeg har selv vært gift, og fikk 3 skjønne barn med min mann. De siste årene av ekteskapet var vel det man kan kalle 'dødt', men aldri om jeg hadde hoppet inn i noen andres armer for det om. Til det hadde jeg for stor respekt for min mann. Men da jeg tok valget å forlate han, begynte jeg å treffe andre. Idag er jeg gift med en kjempeflott mann! Og det beste med forholdet vårt er at vi kan stole på hverandre, og har stor respekt for hverandre. han er min beste venn OG elsker! Jeg syns det er kvalmt å høre om folk som bedrar og lyger for partneren sin,. Hvor er respekten og moralen? Kan noen svare meg på det??
edderkoppdame Skrevet 25. februar 2013 #2 Skrevet 25. februar 2013 du kan jo bare søke på "utroskap" eller "utro" på forumsiden. Sikkert noen tusen tråder som går mer eller mindre ut på det samme. Der vil du finne svar på de spørsmålene 1
Gjest Gjest Skrevet 25. februar 2013 #3 Skrevet 25. februar 2013 "Historier fra virkeligheten" i ukeblader er ikke nødvendigvis virkelige mennesker som deler virkelige historier. Det kan like gjerne være vanlige folk som vil tjene etpar tusenlapper på å skrive en 2-siders stil. Jeg kjenner flere menn som har vært utro. De har vært i dårlige ekteskap som har vært nedbrytende på selvtillitt og livsglede, og har blitt utsatt for psykiske og/eller fysiske angrep fra sin partner. De har gått utenom forholdet for å få noe de trengte, i en fase hvor de ikke har vært helt sikre på å utsette barna for samlivsbrudd, hvor de har hatt dårlig samvittighet for å gå fra en ustabil og usikker partner, eller har hatt behov for å ta grep for å få det praktiske og økonomiske til å gå rundt etter brudd. Jeg kjenner ingen som har begått utroskap mot en kjærlig partner som gjør så godt hun/han kan i forholdet, men de finnes nok, de også.
makkapakka Skrevet 25. februar 2013 #4 Skrevet 25. februar 2013 Alle skal jo være så forbanna lykkelige hver dag hele forbanna døgnet i forholdet, samboerskapet eller ekteskapet, i følge media..... så det er ikke så rart at det er mye skilsmisser og utroskap i Norge 3
Gjest m Skrevet 25. februar 2013 #5 Skrevet 25. februar 2013 "Historier fra virkeligheten" i ukeblader er ikke nødvendigvis virkelige mennesker som deler virkelige historier. Det kan like gjerne være vanlige folk som vil tjene etpar tusenlapper på å skrive en 2-siders stil. Jeg kjenner flere menn som har vært utro. De har vært i dårlige ekteskap som har vært nedbrytende på selvtillitt og livsglede, og har blitt utsatt for psykiske og/eller fysiske angrep fra sin partner. De har gått utenom forholdet for å få noe de trengte, i en fase hvor de ikke har vært helt sikre på å utsette barna for samlivsbrudd, hvor de har hatt dårlig samvittighet for å gå fra en ustabil og usikker partner, eller har hatt behov for å ta grep for å få det praktiske og økonomiske til å gå rundt etter brudd. Jeg kjenner ingen som har begått utroskap mot en kjærlig partner som gjør så godt hun/han kan i forholdet, men de finnes nok, de også. Takk for et godt innlegg
Gjest BettyBoop Skrevet 25. februar 2013 #6 Skrevet 25. februar 2013 overskrifter i de største avisene sier at vi er utro som bare det, og at det til og med er 'sunt' for et forhold med utroskap! I trauste blader som Norsk ukeblad, dreier alle 'historier fra virkeligheten' seg om utroskap. Historier som 'utro med sin beste venninnes mann', 'med sin svoger', 'vært på seminar og var utro.', 'jeg venter barn med en annen'.. Herlighet, hvor skal det ende?? Jeg må si jeg blir kvalm over folk som er utro over en lav sko. Noen vil sikkert forsvare seg å si at de er i et ulykkelig forhold, men da har jeg bare en ting å si; bli nå ferdig med forholdet, og hopp te køys med andre etterpå! Jeg har selv vært gift, og fikk 3 skjønne barn med min mann. De siste årene av ekteskapet var vel det man kan kalle 'dødt', men aldri om jeg hadde hoppet inn i noen andres armer for det om. Til det hadde jeg for stor respekt for min mann. Men da jeg tok valget å forlate han, begynte jeg å treffe andre. Idag er jeg gift med en kjempeflott mann! Og det beste med forholdet vårt er at vi kan stole på hverandre, og har stor respekt for hverandre. han er min beste venn OG elsker! Jeg syns det er kvalmt å høre om folk som bedrar og lyger for partneren sin,. Hvor er respekten og moralen? Kan noen svare meg på det?? Enig med deg. Jeg tror det er konfliktskyhet som ligger bak slikt også. man vil slippe den ubehagelige gjøre-det-slutt-samtalen og så vil man ikke være singel. Derfor sniker folk seg bak ryggen på damene/mennene sine og er utro.
Gjest BettyBoop Skrevet 25. februar 2013 #7 Skrevet 25. februar 2013 "Historier fra virkeligheten" i ukeblader er ikke nødvendigvis virkelige mennesker som deler virkelige historier. Det kan like gjerne være vanlige folk som vil tjene etpar tusenlapper på å skrive en 2-siders stil. Jeg kjenner flere menn som har vært utro. De har vært i dårlige ekteskap som har vært nedbrytende på selvtillitt og livsglede, og har blitt utsatt for psykiske og/eller fysiske angrep fra sin partner. De har gått utenom forholdet for å få noe de trengte, i en fase hvor de ikke har vært helt sikre på å utsette barna for samlivsbrudd, hvor de har hatt dårlig samvittighet for å gå fra en ustabil og usikker partner, eller har hatt behov for å ta grep for å få det praktiske og økonomiske til å gå rundt etter brudd. Jeg kjenner ingen som har begått utroskap mot en kjærlig partner som gjør så godt hun/han kan i forholdet, men de finnes nok, de også. har du hørt konene sin side av de historiene?... Er jo typisk utro svin å legge skylda på partneren fordi de er utro. 3
Gjest O___o Skrevet 25. februar 2013 #8 Skrevet 25. februar 2013 overskrifter i de største avisene sier at vi er utro som bare det, og at det til og med er 'sunt' for et forhold med utroskap! I trauste blader som Norsk ukeblad, dreier alle 'historier fra virkeligheten' seg om utroskap. Historier som 'utro med sin beste venninnes mann', 'med sin svoger', 'vært på seminar og var utro.', 'jeg venter barn med en annen'.. Herlighet, hvor skal det ende?? Jeg synes at det er et tegn på at du skal slutte å lese Dagbladet, VG og Norsk Ukeblad! 4
Gjest BettyBoop Skrevet 25. februar 2013 #9 Skrevet 25. februar 2013 Jeg synes at det er et tegn på at du skal slutte å lese Dagbladet, VG og Norsk Ukeblad! tror likevel det er sant at mange er utro..
Steinar40 Skrevet 25. februar 2013 #10 Skrevet 25. februar 2013 Alle skal jo være så forbanna lykkelige hver dag hele forbanna døgnet i forholdet, samboerskapet eller ekteskapet, i følge media..... så det er ikke så rart at det er mye skilsmisser og utroskap i Norge Ja, det legges opp til helt urealistiske "lykke rus" forventninger; og dermed kan folk bare bli skuffet og føle seg mislykket. For ikke å snakke om alt stresset jaget etter lykken medfører. Jeg tror også at media er med på å gjøre utroskap til et enda større problem. Når det skrives side opp og side ned om alle som er utro så blir dette en slags legitimering av utroskap. "Alle andre gjør det" er et klassisk uttrykk som brukes for alt det er verdt helt i fra man er barn. 1
Gjest Gjest Skrevet 25. februar 2013 #11 Skrevet 25. februar 2013 hvis det er en drittsekk du er ilag med, så stikk, hvorfor bli?? Hvis du går likevel bak ryggen hans/hennes? Og barn som lever med foreldre som ikke har følelser for hverandre, har det ikke bra.. Vi tror ikke barna skjønner at noe er galt mellom foreldrene, men det gjør di. Mine barn så at jeg var ulykkelig med faren deres. Di tok det helt fint da jeg valgte å flytte ut. Og hvorfor er det slik at folk ikke lenger tør å flytte for seg selv? De må liksom ha et annet forhold i boks før de forlater partneren sin. Hoppe fra en blomst til en annen. Å være alene et par år, gjorde at jeg selv ble mer bevisst over hva jeg så etter hos min neste partner. Tok meg tid, og det angrer jeg ikke på! Jeg personlig hadde aldri klart å gå bak ryggen på den jeg lever ilag med med løgn og bedrag! Heller kvitt deg med partneren hvis du har det så fælt og er så ulykkelig..Dårlig unnskyldning spør du meg..
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2013 #12 Skrevet 25. februar 2013 Jeg kan til en hvis grad forstå utroskap.Var selv gift i lang tid,de siste 5 årene av ekteskapet var jeg en grusom sur gammel kjærring,som ikke tillot at min mann rørte meg.At han da tilslutt fant en ny og hadde seg med henne,har jeg nå i dag ingen problemer med å skjønne. Anonym poster: 7e1624d36d5df91cdaf4700e7e348a55 4
Gjest BettyBoop Skrevet 25. februar 2013 #13 Skrevet 25. februar 2013 Jeg kan til en hvis grad forstå utroskap.Var selv gift i lang tid,de siste 5 årene av ekteskapet var jeg en grusom sur gammel kjærring,som ikke tillot at min mann rørte meg.At han da tilslutt fant en ny og hadde seg med henne,har jeg nå i dag ingen problemer med å skjønne. Anonym poster: 7e1624d36d5df91cdaf4700e7e348a55 han kunne jo gått fra deg først og SÅ finne en ny istedet for å være utro da... 5
Steinar40 Skrevet 25. februar 2013 #14 Skrevet 25. februar 2013 hvis det er en drittsekk du er ilag med, så stikk, hvorfor bli?? Hvis du går likevel bak ryggen hans/hennes? Og barn som lever med foreldre som ikke har følelser for hverandre, har det ikke bra.. Vi tror ikke barna skjønner at noe er galt mellom foreldrene, men det gjør di. Mine barn så at jeg var ulykkelig med faren deres. Di tok det helt fint da jeg valgte å flytte ut. Og hvorfor er det slik at folk ikke lenger tør å flytte for seg selv? De må liksom ha et annet forhold i boks før de forlater partneren sin. Hoppe fra en blomst til en annen. Å være alene et par år, gjorde at jeg selv ble mer bevisst over hva jeg så etter hos min neste partner. Tok meg tid, og det angrer jeg ikke på! Jeg personlig hadde aldri klart å gå bak ryggen på den jeg lever ilag med med løgn og bedrag! Heller kvitt deg med partneren hvis du har det så fælt og er så ulykkelig..Dårlig unnskyldning spør du meg.. Fordi det er så viktig å være vellykket og lykkelig. Ellers er man misslykket. Sånn "tenker" mange, tenker jeg.
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2013 #15 Skrevet 25. februar 2013 han kunne jo gått fra deg først og SÅ finne en ny istedet for å være utro da... Self kunne han ha gjort det,men den som burde gått flere år før han var utro var nok meg.I steden for å bryte ut oppførte jeg meg som en bitch og skjøv han fra meg.Høres sikkert dumt ut,men jeg skjønner faktisk at han gjorde det han gjorde,er faktisk glad for at det skjedde,så fikk jeg en god grunn til å bryte ut av ekteskapet. Anonym poster: 7e1624d36d5df91cdaf4700e7e348a55
Steinar40 Skrevet 25. februar 2013 #16 Skrevet 25. februar 2013 han kunne jo gått fra deg først og SÅ finne en ny istedet for å være utro da... Det er jo hun som burde ha gått.
Gjest BettyBoop Skrevet 25. februar 2013 #17 Skrevet 25. februar 2013 Fordi det er så viktig å være vellykket og lykkelig. Ellers er man misslykket. Sånn "tenker" mange, tenker jeg. ja dessverre er det slik i norge at er du singel og må klare deg alene så er du ikke bra nok. Trist men sant. Det blir jo lagt opp til at det skal være slik med tanke på f.eks boligpriser.
Gjest BettyBoop Skrevet 25. februar 2013 #18 Skrevet 25. februar 2013 Det er jo hun som burde ha gått. fordi hun var sur eller fordi han var utro? Nå mente jeg at han skulle gått fra henne FØR han tok steget og var utro da.
Gjest BettyBoop Skrevet 25. februar 2013 #19 Skrevet 25. februar 2013 Self kunne han ha gjort det,men den som burde gått flere år før han var utro var nok meg.I steden for å bryte ut oppførte jeg meg som en bitch og skjøv han fra meg.Høres sikkert dumt ut,men jeg skjønner faktisk at han gjorde det han gjorde,er faktisk glad for at det skjedde,så fikk jeg en god grunn til å bryte ut av ekteskapet. Anonym poster: 7e1624d36d5df91cdaf4700e7e348a55 åja sånn.
Steinar40 Skrevet 25. februar 2013 #20 Skrevet 25. februar 2013 Self kunne han ha gjort det,men den som burde gått flere år før han var utro var nok meg.I steden for å bryte ut oppførte jeg meg som en bitch og skjøv han fra meg.Høres sikkert dumt ut,men jeg skjønner faktisk at han gjorde det han gjorde,er faktisk glad for at det skjedde,så fikk jeg en god grunn til å bryte ut av ekteskapet. Anonym poster: 7e1624d36d5df91cdaf4700e7e348a55 Dumt det skal være lettere å skyve ansvaret over på andre enn å ta ansvar selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå