Gjest Gjest Skrevet 24. februar 2013 #1 Skrevet 24. februar 2013 Vi satt i bilen og kjørte hjemover. Han prøver å tvinge meg til å spise et sammenkrølla ark. Da jeg nekter sier han at han skal stikke en kniv i halsen min. Jeg kjørte han hjem til seg, men han ba og ba om å få sove hos meg, selv om jeg sa jeg ikke ville ha han der, for han hadde ikke nøkkel. Jeg lot han sove hos meg. Vi la oss i senga og han gikk ned for å gå på do. Mens han var nede listet han seg inn på kjøkkenet og hentet en kniv, kom og la seg i senga og bare lå der. Når jeg reiser meg i senga, sier jeg skal på do og prøver å krabbe over han, slenger han meg bakover i sengen og holder meg nede. Sier noe til meg jeg ikke fikk med meg og "ellers får du denne" og holder knivtuppen inntil halsen min. Jeg prøver å holde igjen hånda hans mens han prøver å ta den inntil kroppen min. Jeg vet ikke om han faktisk prøvde å stikke meg eller om han bare ville true meg med den. Han kveler meg og holder kniven inntil kroppen min. Sier jeg skal la han drepe meg. Sier til meg at han vil ha blod og vil at jeg skal la han kutte meg i armen eller bite meg. Jeg ber han bite meg. Han blir først forbanna, sier jeg kaller han en hund, men begynner så å bite. Det føltes som en evighet. Men til slutt får jeg roet han nok til å ta kniven fra han og kaster den på andre siden av rommet. Når jeg tar kniven fra han sier han "ikke drep meg da". Jeg vet ikke hvorfor jeg skriver dette her egentlig, jeg trenger bare å få det ut. For et par måneder siden slo han meg, det fortalte jeg til foreldrene mine. Derfor tør jeg ikke fortelle om dette. For jeg har på en måte bedt om det, ettersom jeg valgte å fortsette forholdet med han. Men dette gikk veldig inn på meg, jeg begynner brått å gråte og får panikk når jeg tenker på det. Han er psykisk syk, det er jeg sikker på. Ellers hadde jeg ringt politiet med en gang jeg var trygg. Han sa grunnen til at han gjorde dette mot meg var fordi han var lei av alle de dårlige tankene, at han bare ville gjøre noe stygt og dumt. Han gråt da jeg tok kniven, sa dette aldri hadde skjedd før, sa han ikke viste hva som skjer med han. Han har til tider episoder hvor han forestiller seg ting. Kan bli opphengt i skyggene i ansiktet mitt, lysrefleksjon i øynene mine, knirking fra kjøleskapet ol. Tror det er noen som gjør det for å plage han. Jeg har pratet litt med broren hans, som er veldig bekymret. Jeg har ikke fortalt han om denne episoden. Broren hans mener han er deprimert. Og det er han, men depresjon alene gjør vel ikke at man blir voldelig, paranoid og innbiller seg ting? Familien hans prøver å få han til å dra til en lege og be om hjelp. Jeg håper han gjør det, men så er jeg redd for at han ikke kommer til å være helt ærlig med legen hvis han drar. Jeg vil gjerne være med, fortelle min side, hvordan jeg har sett han har oppført seg. Jeg er kanskje dum som ikke har gått til politiet eller fortalt noen om dette. Men jeg ønsker at han får hjelp, ikke flere problemer. måtte bare få dette ut.
Anoia Skrevet 24. februar 2013 #2 Skrevet 24. februar 2013 Du forteller dette til familien hans, og så kommer du deg LANGT vekk! 7
isbjørnungen Skrevet 24. februar 2013 #3 Skrevet 24. februar 2013 Huff, dette er ikke kjekk lesning. Du burde holde deg unna ham frem til han får hjelp, selv om han ikke har mistet det "helt" enda, kan det være fine linjer mellom trussel og handling. Selv om det frister å være der for ham og støtte ham, er det ikke verdt risikoen. Fortell familien om hendelsen(e), og si at dersom de ikke kontakter politi (det er også en vei til legehjelp), så kommer du til å gjøre det. Det er verken bra for ham eller folk rundt ham å gå og vente på at han skal bli "klar" til helsehjelp. Lykke til.
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2013 #4 Skrevet 24. februar 2013 Hva er verst TS? Skamfølelse over å ha fortsatt et forhold med en som er voldelig? Eller å bli drept? Du må si det til noen. Anonym poster: f349eef78c8bf4d6f8ad54ede280cb88 2
kaffemor Skrevet 24. februar 2013 #5 Skrevet 24. februar 2013 (endret) Herregud. LØP. Enig med hun over her. Fortell dette til foreldrene hans (så han får hjelp). Endret 24. februar 2013 av kaffemor 1
Claudette Skrevet 24. februar 2013 #6 Skrevet 24. februar 2013 Han får ikke mindre problemer om du ikke forteller dette til Politiet. En anmeldelse kan ver eneste veien te at han får hjelp. 1
kaffemor Skrevet 24. februar 2013 #7 Skrevet 24. februar 2013 Han høres litt psykotisk ut. Hvis familien allerede prøver å få han til å skaffe hjelp, kan det som en annen her sier, være hensiktsmessig med en anmeldelse. Kanskje han da blir presset til å prate med en psykolog?
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2013 #8 Skrevet 24. februar 2013 Jeg mener kjæresten min er veldig, veldig syk psykisk og vil gjerne at han skal få profesjonell hjelp. Han får slike "episoder" hvor han nesten forsvinner inn i seg selv og oppfører seg som en annen person på en måte. Han kan innbille seg ting, høre stemmer/at noen sier noe til han som de ikke gjør, få stygge tanker osv. Og jeg er redd for at han kommer til å skade noen eller seg selv alvorlig. Jeg vet ikke hvor lenge han har hatt det sånn med seg selv, for han holder det som regel inni seg selv, snakker ikke om de vonde tankene sine før det brått smeller. I går gikk det så langt at han nesten prøvde å drepe meg. Han sa etterpå at han hadde fått nok av alle de dårlige tankene sine, så han ville bare gjøre noe. Jeg vet ikke hvordan jeg skal få han til å søke hjelp. Jeg er fortsatt glad i han, bryr meg om han og vil han skal få det bra med seg selv. Men jeg tror han trenger hjelp til det. Jeg tenkte å prate om dette med legen min, men det er jo søndag så det er stengt. Er det noen andre jeg kan snakke med som kan hjelpe meg med råd?Er det noen på sykehuset/legevakten jeg kan dra til idag og prate med, eller må jeg vente til jeg får time hos legen min? Er du samme gjest som startet en annen tråd med dette innlegget? Anonym poster: d13fe515e6738f5a5d10c6ca7b8367f9
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2013 #9 Skrevet 24. februar 2013 Det høres faktisk ut som du er i fare TS. Ordentlig fare... Vær så snill og kom deg vekk fra han, dette kan umulig ende bra hvis ikke. Dette høres helt ekstremt ut! Anonym poster: ace1a097491d6d83064c00291c65e1e8 1
GammelKaktus Skrevet 24. februar 2013 #10 Skrevet 24. februar 2013 Du må jo bare komme deg vekk fra denne mannen. Spiller ingen rolle om han er psykisk syk når det er fare for ditt eget liv, kom deg vekk å la familien hans ta seg av han.
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2013 #11 Skrevet 24. februar 2013 Er ny her på kvinneguiden. Uansett, har selv blitt drapstrua av en psyko. Jeg var større enn han og derfor var det ikke så farlig. Det er bare å ringe 112 og få han vekk. Jo lenger han får holde på, desto farligere blir han. Og tenk på deg selv først og ikke alt det der om "stakkars han, som må ha hjelp blablabla". Han truet deg med kniv og da er du offeret og ikke han. Om han får problemer, så er det hans skyld. Anonym poster: 27c4cc9fd3d79d452d06e4f09d52a7ca
Gjest Gjest Skrevet 25. februar 2013 #12 Skrevet 25. februar 2013 Din kjæreste høres ut som han er i ferd med å bli psykotisk. Det er ikke noe som går over av seg selv uansett hvor "snill" du er mot ham. Her er en ganske ny sak, der gjerningsmannen som alle vennene omtaler som snill og god havner i psykose og gjør følgende: http://www.vg.no/nyh...?artid=10054079 Gjør det rette og si ifra til noen og kom deg vekk, så slipper du å bli nok en overskrift i avisene, eller et ekstra kryss i drapsstatistikken.
Gjest Gjest Skrevet 25. februar 2013 #13 Skrevet 25. februar 2013 Jeg har ikke sett han etter denne hendelsen og kommer ikke til å møte han alene heller. Jeg skal prate med han, si at han må dra til legen sin og be om hjelp. Jeg synes det er bedre om han selv velger å oppsøke hjelp, at han forstår at han har et problem, enn at jeg skal gå rett til politiet så det blir tvunget på han. Lenger enn dette har jeg ikke kommet. Jeg håper han en dag blir frisk og får det bra igjen, men vet jo ikke hvor lenge det vil ta. Eller om jeg noen gang uansett ville blitt trygg på han igjen. -TS
Anoia Skrevet 25. februar 2013 #14 Skrevet 25. februar 2013 Jeg har ikke sett han etter denne hendelsen og kommer ikke til å møte han alene heller. Jeg skal prate med han, si at han må dra til legen sin og be om hjelp. Jeg synes det er bedre om han selv velger å oppsøke hjelp, at han forstår at han har et problem, enn at jeg skal gå rett til politiet så det blir tvunget på han. Lenger enn dette har jeg ikke kommet. Jeg håper han en dag blir frisk og får det bra igjen, men vet jo ikke hvor lenge det vil ta. Eller om jeg noen gang uansett ville blitt trygg på han igjen. -TS Noen ganger er man så syk at man selv ikke greier å innse at man trenger hjelp. Jeg synes du skal si i fra til familien hans, sånn at de kan holde et øye med ham. Han kan jo være en fare for seg selv og andre.
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2013 #15 Skrevet 25. februar 2013 Han må innlegges eller noe, sporenstreks. Mannen er til fare for seg selv og andre, som nevnt. En slik mann kan ikke gå rundt i den tilstanden han er i. Meld fra!! Anonym poster: 3994fc95ff38baf8e6bdfd1f746ef854
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2013 #17 Skrevet 25. februar 2013 Slike ting blir som oftest verre. Og du sier også at han slått deg før. Du bør komme deg vekk nå. Ikke vent, men dra i dag og ring gjerne en venn, familie eller noe på forhånd, så kan du dra til dem. Så anmelder du han for trusler og vold. Anonym poster: 619dae679b891fa9149e2ab00f814034
Nøtte Skrevet 25. februar 2013 #18 Skrevet 25. februar 2013 Kjære TS, det er ikke en lett situasjon du er i. Forstår deg på mange måter hvorfor du tenker som du gjør, og at du ønsker å hjelpe han. Jeg er enig med det som flere her nevner - høres ut som han er på vei til å havne i psykose. Dersom er tilfelle er det viktig med hjelp, og jo fortere - jo bedre! Jeg har vært vitne til personer som gradvis havner i psykose, og tegnene du forklarer gjør at jeg linker dette med en gang! Jeg håper virkelig du gjør det som er best for både deg selv og han. Det er ikke sikkert han ser seg selv, og forstår at han trenger hjelp, da vil den eneste veien være politi. Er han til fare for seg selv eller andre, kan han legges inn på tvang - hvilket her er åpenbart. Det er tungt å være pårørende i slike saker, spesielt hvis en er alene om det. Bruk familie og venner! Håper virkelig det ordner seg.
Gjest Moffeliten Skrevet 25. februar 2013 #19 Skrevet 25. februar 2013 VÆR SÅ SNILL Å GÅ TIL POLITIET FØR DET ER FOR SENT. Fyren er livsfarlig og du må bare komme deg så langt vekk fra fyren som overhodet mulig før han tar livet av deg.
Gjest Gjest Skrevet 25. februar 2013 #20 Skrevet 25. februar 2013 Noen ganger er man så syk at man selv ikke greier å innse at man trenger hjelp. Jeg synes du skal si i fra til familien hans, sånn at de kan holde et øye med ham. Han kan jo være en fare for seg selv og andre. Jeg har pratet med broren hans om hvordan jeg har sett han og tanker han har fortalt meg om og at jeg synes han bør dra til lege for å få hjelp. Det eneste jeg ikke har sagt til brorens hans nå er denne ene episoden. Han bor hjemme hos familien sin og de er klar over at han sliter og prøver å gjøre det de kan for å hjelpe han og jeg har jevnlig kontakt med broren hans, så jeg vet de holder et øye med han.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå