Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg har litt dårlig råd for tiden, og er tom for hudpleie produkter. Var innom apoteket og så at de hadde flere kremer som både er rimelige og lover gode resultater, i følge etiketten. Der hadde de produkter som Vichy, La Posey Roche, Cliniderm og Dermica. Er dette gode kremer? Kan folk dele sine erfaringer? Jeg har kombinasjons hud, litt uren i t- sonen, er ganske sensitiv, har lett for få utbrudd av dårlige produkter.

Anonym poster: 623b19ce8bc769ac0c88aaf82397b554

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg liker cliniderm. Jeg bruker den blå kremen, som er mattende. Jeg er veldig fornøyd! Den har visst vunnet noe best i test også. De har også god solkrem for ansikt.

Anonym poster: 437c7b86c359e299cdfff51d98d9e517

Skrevet

Jeg har lik hud som deg bare med en liten dose rosacea, og jeg tåler sensitiv serien til La Roche-Posay veldig godt.

Anonym poster: 103783d2ac07787f986972774a5c7d6b

Skrevet

Avène sine produkter er gode. Har ikke fått utbrudd etter at jeg begynte med dem. Jeg har normal hud, men i det siste hatt en uren hudtilstand, men de er egentlig beregnet for sensitiv hud/kombinasjonshud.

Anonym poster: 538b53f0045b653fa72440bf1181d732

Skrevet

Bruker Vichy og er veldig fornøyd. Spør om råd etter konkrete produkter på apoteket :)

Anonym poster: f45c44c3f9a904bd5bd4e35bcfa1bc56

Skrevet

I utgangspunktet nei, men det finnes enkeltprodukter som ikke suger.

Anonym poster: 455dac588b76fed724b3bae2116cd813

Skrevet

Vichy sine aqualia synes jeg er fine. Jeg har den med gelékonsistens.

Skrevet

Har brukt apoteket sine dagkremer. Den er helt grei.

Skrevet

Er ikke apotekvarer dyrt. Har dere sjekket prisforskjeller på div apotekkjeder?

Anonym poster: 1855411ae6d4ddbf44b5ed3b92e32e51

Skrevet

Jeg ha diverse kremer fra apoteket, for mye annet strekker rett og slett ikke til på min tørre hud. Innen seriene Avène, Vichy og La Roche Posay finnes det meste for de fleste hudtyper, og sikkert en rekke andre merker også. Går du på Vitusapoteket kan du få et klippekort stemplet for hver hundrelapp du bruker, for deretter og spare opp til 30 - 40 - 50% avslag på valgfrie produkter under 500,-.

Jeg har spart mye på det for å si det sånn :)

Søk på nettet eller ta turen til apoteket og spør om hjelp :) Mulig du kan få prøvd noe før du kjøper.

• Liker 1
Gjest Raptuza
Skrevet

<3 A-derma Sensiphase. Tilbud på boots apotek nå til 107 kr/tuben. Vanligvis koster den over 200!

Skrevet

Jeg fikk utbrudd av kremene fra Avené (som inneholder mineralolje). De dagene huden trenger ekstra med fukt bruker jeg la roche posay instant hydrator (eller noe sånt) og den funker fint og gir meg ingen urenheter. Har kombinert, litt sensitiv og dehydrert hud. Har prøvd flere kvisekremer og slikt som ikke har gjort noenting da.

Gjest Tigress
Skrevet

Har elles høyrd mykje bra om merket Nuxe, men har ikkje testa det sjølv. Men eg er jo sprø, eg er utruleg glad i Decubal sin andletskrem for tørr hud, og den er jo ikkje særleg fancy. Eg likar a-cremen også, men den er jo eit verkeleg hat-objekt her på KG. Har forøvrig normal hud som treng litt meir feitt om vinteren av di eg er så mykje ute.

Skrevet

Decubal, Cliniderm og Dermica er favoritter.

Eucerin har fine renseoljer som jeg også bruker som dusjolje og sminkefjerner.

Jeg har sånn hud som er litt tørr og kan bli eksem om jeg ikke tar vare på den og smører den med rett krem.

A-kremen har jeg også, og er fin til tørre vinterfingre en gang i blandt, men helst ikke hele tiden.

• Liker 1
Skrevet

La Roche Posay har jeg brukt i flere år nå. Funker fint for meg.

• Liker 1
Skrevet

La Roche-Posay er jeg veldig fornøyd med. Ble anbefalt det da jeg trengte ny såpe og krem, og albuene mine gikk fra å henge seg opp i ullgenserne mine til å bli helt fine!

Jeg opplevde i hvert fall at hun jeg fikk hjelp av hadde svært god oversikt :)

Skrevet

La Roche-Posay og Nuxe som de også har på apoteket er absolutt til anbefales. Har ikke hatt noen utbrudd av dem, synes generelt fransk kosmetikk er veldig god, og det virker som at hver linje har sin egen mineralvannkilde. Man trenger ikke å betale så mye heller, på nettet kan du få tak i Klorane som har fantastiske hårprodukter (med for eksempel mango smør) og Laino som har masse kroppsprodukter, alt er velduftende og parabenfritt.

• Liker 1
Skrevet

Det spørs hva du vil oppnå med en hudkrem. Det spørs hva du vil betale og det spørs hva du er villig å risikere når det gjelder ingredienser. Hvis svaret er at du vil ha en drøy krem, som hjelper mot tørr hud, og som ikke inneholder noen farlige parabener eller andre ting man ikke har funnet ut er farlig ennå, så anbefaler jeg uraffinert sheasmør som kan kjøpes i helsekostbutikk.

Hjemme hos oss bruker jeg det både på meg selv og ungene. Til og med mannen bruker det nå etter barberingen. Fenmenal...

Skrevet

Bruker mest kremer kun fra apoteket på grunn av min sensitive hud. Vil anbefale A-Derma.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...