Gå til innhold

Hjemmetrening vs studiotrening

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Kan jeg oppnå ca likt resultat ved å trene hjemme som hvis jeg skulle trent på studio?Passer meg mye bedre tidsmessig å trene hjemme, og så er det billigere også. Erfaringer? Og tips til hvor jeg kan finne bra styrkeøvelser? Er nybegynner.

Finnes sikkert en tråd om dette fra før, men spør likevel :P

Endret av Lithrilla
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og hva er must-have av utstyr man trenger hjemme? Vekter og sånn strikk? Man kommer kanskje ikke så langt med det? :/

Skrevet

Du kan få gjort masse bra heime med strikk og vekter vist du lærer deg dei rette øvelsane. Eg har valgt å trene på studio, både for å ha fleire valgmuligheter med først og fremst fordi eg ikkje har nok motivasjon/disiplin til å trene nok på eigahand i lengden.

Skrevet

Jeg har bare trent hjemme + jogging. Liker ikke studio, mister helt motivasjonen der uten at jeg helt vet hvorfor. Muligens fordi jeg har dårlig erfaring med å ende som støttemedlem, selv om jeg nå trener aktivt og har en mye sunnere livsstil enn da jeg sist var støttemedlem.

Jeg har manualer, matte og videoer. That’s it. Har for det meste brukt Jillian Michaels-videoer, og da bruker man mye kroppen, egen vekt og styrke + mye cardio, og trenger ikke spesielt mye ekstrautstyr.

Jeg starta med "30 day shred", og har også tatt "Burn fat, boost metabolism", "No more trouble zones" og "ripped in 30". Begynner å bli lenge siden sist jeg tok video nå, men det var det som fikk meg igang med trening. Nå blir det mest jogging, (og kickboxing) og joggina er jo også fin utetrening som ikke krever noe spesielt. Det jeg liker med videoer er at det er skikkelig hardt, og at det er en progresjonsutvikling i det som går over litt tid, slik at man lett ser hvor mye bedre man er blitt. Det som i starten er et helvete er plutselig kjempelett.

Har tenkt å begynne på noe mer videoer snart, måtte bare ha en laang pause fordi jeg ble lei hele Jillian og måtte trene med noe annet en periode.

Og nettopp kjøpt pull-up-bar, det blir gøy å prøve! Den kan jeg ikke noe om øvelsene til. Men anbefaler i alle fall videoer, det var det som fikk meg fra å være lat og HATE trening til å bli en spreking som digger det, i tillegg til at jeg gikk ned mye i vekt! :hoppe:

• Liker 2
Skrevet

Takk for svar! Skal sjekke ut videoene du nevner, Rainbow81 :)

Skrevet

Sammenlignet med gruppetimer er det å trene hjemme annerledes. For styrkedelen så kan du gjøre det samme hjemme som på et studio.

Selv er jeg kjempefan av kroppsvekttrening. Kroppsbeherskelse og bevegelse. Trening handler ikke om det å bruke energi for å gå ned i vekt. Det handler om å bevege seg. Hvis du trener og trener og aldri trener mot noe så vil du heller aldri komme i mål.

Skal du ha super hjemmetrening anbefaler jeg deg å ha en pull up bar, turnringer, en boks/benk, strikk i forskjellige størrelser, en vegg. Da har du det mest grunnleggende.

Skal du utvide det videre er en vektstang, plattform og rack neste steg.

Litt off topic, men dette intervjuet med Ido Portal gir utmerket motivasjon til hjemmetrening. Eller utetrening.

• Liker 1
Skrevet

Jeg trener også hjemme fordi jeg har en aldri så liten angst for å trene sammen med mange andre ;)

Jeg jogger litt, går powerwalks, Man kan også fint løpe intvervaller ute! Finn et par målepunkter på en feks km lang strekning, så kan du løpe den att og fram med varierende tempo.

Inne trener jeg litt styrke med vanlige manualer, knebøy, utfall, dips fra stol feks.

Ellers har jeg en kettlebell. Dette er min største anbefaling til deg :D Det finnes uendelig mange gode øvelser man kan gjøre med kettlebell, både styrke og kondisjon.

Det er en fin måte å trene kondisjon på når været ute frister for lite ;) Man står i ro med bena og svinger og beveger på kroppen og kula så det blir ikke noe hopping og bråking i gulvet! hehe

http://fitnessbloggen.no/den-store-kettlebellsguiden-del-1/

Anonym poster: 4d67db4a262058f8ffd79f248db585f0

Skrevet

Jeg trener kickboxing og litt crossfit tre ganger i uken. Resten av dagene trener jeg hjemme. Har du hørt om Tracy Anderson? Her er nettsiden hennes: http://tracyandersonmethod.com/ Hun er en sånn "celebrity coach", men du kan kjøpe DVDet avhengig av din kroppstype og så trene hjemme. Du bør da følge hennes matprogram også (boken får du sammen med DVDene), den er ikke for komplisert, men litt krevende likevel. Så gjør du en halvtime cardio som er sånn hoppedansing, så en halvtime muscular workout, der du ikke trenger noe spesielt utstyr (kanskje bare håndvekter, hun anbefaler 1,5 kg, men det går greit med 1 eller 2 kg for meg) og så er det mye beinløfting, som blir mer og mer krevende til slutt. Du starter noe nytt hver tiende dag i løpet av tre måneder. Og den fungerer også! Du kan se noen videoer på bloggen til Gwyneth Paltrow også, for Tracy er hennes trener. Og generelt er det mye skryt på nettet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...