Gå til innhold

Netthandelen irriterer meg grønn!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg må bare dele! Jeg har vært så dum at jeg laget meg bruker på netthandelen, vant to små ting til rundt 100,- kroner, alt vel helt til jeg fikk regninga på mail!!! Jada, etter frakta som var nesten det dobbelte av det jeg kjøpte, og ekspedisjonsgebyret deres, så havnet de små kjøpene på nesten 400,-!! De er jo ikke kloke! Ingen spørsmål hvordan de tjener penger nei!

Ja, jeg skulle sjekket ut ting litt nærmere, men aldri hadde jeg trodd de opererte med slike priser, jeg er vel for vant med at de aller fleste store nettbutikkene har gratis frakt.

Etter å ha lest litt, så koster det jammen flesk til og med å hente varen selv! Latterlig.

Da har jeg fått det UT, for jeg er pissed i kveld! Aldri mer netthandelen for meg ihvertfall!

Anonym poster: 6505aa98c9bf58c1855cf6eba859d59d

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, de kan jo ikke selge ting for 10,- i hytt og gevær, det driver man ikke butikk på når varen er verdt mer. Så de sikrer seg med det gebyret.

Uansett har du angrefrist, det er ikke noe problem å avbryte handelen. Jeg er ihvertfall fornøyd med netthandelen selv om jeg ble overrasket av gebyret selv første gangen.

Anonym poster: ac643b111fb0620011d5cf0e9f3c0d6a

• Liker 2
Skrevet

Jeg har også fått sjokk på disse prisene, vant noe til 75 kr men måtte betale bortimot 300 kr.

Tror ikke jeg kommer til å handle der mer, de prisene som kommer i tillegg er jo ran (for meg ihvertfall).. Har ikke økonomi til å betale 3 ganger så mye som "avtalt".

Anonym poster: f18e344a4f622fe2bfd4eb97d50ce3ac

• Liker 2
Skrevet

Jeg må bare dele! Jeg har vært så dum at jeg laget meg bruker på netthandelen, vant to små ting til rundt 100,- kroner, alt vel helt til jeg fikk regninga på mail!!! Jada, etter frakta som var nesten det dobbelte av det jeg kjøpte, og ekspedisjonsgebyret deres, så havnet de små kjøpene på nesten 400,-!! De er jo ikke kloke! Ingen spørsmål hvordan de tjener penger nei!

Ja, jeg skulle sjekket ut ting litt nærmere, men aldri hadde jeg trodd de opererte med slike priser, jeg er vel for vant med at de aller fleste store nettbutikkene har gratis frakt.

Etter å ha lest litt, så koster det jammen flesk til og med å hente varen selv! Latterlig.

Da har jeg fått det UT, for jeg er pissed i kveld! Aldri mer netthandelen for meg ihvertfall!

Det du skriver her virker som å være frakt-prisene.

Det er det ikke nødvendgigvis Netthandelen.no som tjener på, men Posten.

• Liker 4
Skrevet

Det kan ikke være posten. Det koster ikke 150,- å sende et håndkle som veier noen usle hundre gram. Vi har porto-maskin på jobb, og det vil koste rundt 35,-. Netthandelen tjener nok rått på frakt og "ekspedisjonsgebyr".

Skrevet

Jeg testet ut hva de ville ha for å sende en rotting-stol til utebruk. 2449,- bare i porto. Det kaller jeg rævkjøring.

Skrevet

TS: prøv å send en pakke selv på posten og se hva du betaler. For å si det slik, jeg tror ikke Netthandelen blir rik av å betale Det Norske Postvesen for porto.

En standard norgespakke koster vel 150 kroner idag, og om du skal sende i oppkrav blir vel prisen ca 240 kroner.

De fleste norske nettbutikker har faktisk ikke gratis frakt fordi det koster langt mer å sende noe her i Norge enn å sende noe fra Hong Kong til Norge.

Gjest Moffeliten
Skrevet

Det kan ikke være posten. Det koster ikke 150,- å sende et håndkle som veier noen usle hundre gram. Vi har porto-maskin på jobb, og det vil koste rundt 35,-. Netthandelen tjener nok rått på frakt og "ekspedisjonsgebyr".

Posten har også pris etter hvor stort volum det på forsendelsen, så et håndkle vil nok komme på mer enn 35 kroner, hvis det er stort...
  • Liker 2
Skrevet

Hehe, da har du nok ikke fått med deg ekstragebyrene når en vare er tykkere enn 1 cm ;) Porto er basert på både bredde, dybde, høyde OG vekt. I tillegg er det svært mange nettbutikker som ikke tør å sende som brevpost siden varen da ikke er forsikret og ikke har noe sporingsløsning. Da er pakkeløsning til godt over 100 kroner rimeligste løsning.

• Liker 2
Skrevet

Hvis jeg husker riktig så er det han Einar Øgrey Bransdal som eier Netthandelen. Han eier også Blivakker.no som det har stormet en del rundt pga. urimelige fraktkostnader. Til slutt så ble det så mye bråk at Blivakker innførte fri frakt fordi det gikk utover butikken deres. De skulle jo ha 101kr for å sende en neglelakk.

Anonym poster: 20be1b791002faa99bae41f318c49812

• Liker 1
Skrevet

Jeg boikotter både Netthandelen.no og Blivakker.no. Brandsdal importerer jo alle varene han selger fra Kina. Man vet jo omtrent ikke hva man får.

Anonym poster: 20be1b791002faa99bae41f318c49812

Skrevet

Jeg er usikker på nøyaktig hva det er som varierer prisene.

Jeg betalte en gang en gebyr på 85,- for å motta ett ark fra Sykehuset

men betalte bare 150,- for å sende en x-antall-kilo-tung-pakke x-anatall-mil.

Jeg vet ikke hvordan Netthandelen opererer, men er kjent med at andre selskaper ofte har standarde fraktpriser. De måler ofte fraktprisen i kubikk og ikke nødvendigvis kilo. Det har jeg bommet på.

Skrevet

Nå sender jeg pakker hver eneste dag, og den vi bruker mest er 2-7 cm. Et enkelt brettet håndkle som ikke er laget til en ball, er ikke bredere enn 7cm, og det veier ikke gull heller. Jeg står på rundt 35,-. Max 50,- om jeg skal strekke meg.

Skrevet (endret)

Har selv handlet på Netthandelen noen ganger, men det er en stund siden nå (på grunn av det ekstra man må betale).

Netthandelen lønner seg ikke om man bare skal ha èn ting. Lur plass å handle julegaver på!

Pappa og bestefar er helt obsessed av Netthandelen, men de liker den nok mer fordi det er underholdene å sitte der inne. Det er nok ikke nye ting som gjør at de er besatt :P

Endret av Tibbie
Skrevet

Nå sender jeg pakker hver eneste dag, og den vi bruker mest er 2-7 cm. Et enkelt brettet håndkle som ikke er laget til en ball, er ikke bredere enn 7cm, og det veier ikke gull heller. Jeg står på rundt 35,-. Max 50,- om jeg skal strekke meg.

2-7 cm med vekt 350+ gram koster 70 kroner med A-post. Jeg anntar at du kanskje heller ikke har kjennskap til at prisene som kommer opp på frankeringsmaskinen er eks moms ?

• Liker 2
Skrevet

Det er fremdeles ikke nesten 150,-. Jeg testet det i dag, pakket et vanlig håndkle i en boblekonvolutt, ble 30,61,- Legg til moms, så er man fremdeles 5 mil fra det netthandelen tar i frakt.

• Liker 1
  • 7 måneder senere...
Skrevet
Denne tråden inneholder mye rart (spesielt om norske portotakster), men her er også seriøse og korrekte kommentarer. Til den AnonymeBruker som startet diskusjonen, vil jeg si: Tibbies kommentar er riktig ("Netthandelen lønner seg ikke om man bare skal ha èn ting.") Men dette hadde du forstått om du hadde satt deg inn i prinsippene på netthandelen.no. Full informasjon er tilgjengelig på "Servicesenter" og "Fraktberegning". Hvis du har lagt inn bud uten å vite hva du gjorde, bør du takke deg selv.
"Jeg testet ut hva de ville ha for å sende en rotting-stol til utebruk. 2449,- bare i porto. Det kaller jeg rævkjøring." Kan dette være sant? Jeg har selv kjøpt en vare som veide nærmere 700 kg, pakken var 3,5m lang og ble levert på døren av Bring. Frakten jeg betalte til netthandelen.no var kr. 2.783. For levering på døren!
Vil du oppleve saftig fraktpåslag, bør du beøke Kährs (parkett), bestill noen lister (gjennom forhandler). Fryd deg over frakten (til forhandler, hvor du må hente varene).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...