Gjest Anonymous Skrevet 22. mars 2004 #1 Del Skrevet 22. mars 2004 Håper jeg havner på rett forum nå.. Har de siste 10 mnd vært sammen med en flott mann.. Vi har de siste mnd vært mye sammen.. Både med og uten barn.. I natt lå jeg over hos ham. Han hadde den eldste sønnen sin der på 14 år.. I morges oppdaga jeg at det var minka i sigarett-pakken min... Ingen tvil. Åpna en ny pakke der i går kveld, og askebegeret med sneiper fra i går kveld sto der, og ei rask telling sa meg at det manglet 5 sigaretter. Etter litt vingling, valgte jeg å fortelle faren dette. Mener det ble det riktige, selv om det kanskje ender med at jeg er den store stygge ulven som slarver.. Vi snakker om at vi om ikke så lenge skal flytte sammen, og jeg føler kansje spesielt derfor at jeg har et ansvar som voksen å si fra til hans far, selv om jeg strengt tatt ikke har noe med det.. Har litt dårlig samvittighet nå. Skulle jeg kansje ikke sagt noe likevel. Hva mener dere? Gjorde jeg rett, eller har jeg nå gjort noe fryktelig domt?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madam Felle Skrevet 22. mars 2004 #2 Del Skrevet 22. mars 2004 Jeg mener du gjorde rett, for du er jo som du selv sier den voksne. For det første er det tyveri, og det bør stoppes uansett om det er så"lite" som 5 sigaretter. For hva blir det neste? For det andre ville jeg selv ha visst det om min sønn gjorde noe slikt. + at faren kan få snakket litt med sønnen om røyking, og hvor farlig det egentlig er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rannva Skrevet 22. mars 2004 #3 Del Skrevet 22. mars 2004 Enig med Madammen, du gjorde rett her. Er det vanlig at 14-åringer røyker??? :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nigella Skrevet 22. mars 2004 #4 Del Skrevet 22. mars 2004 Mener du gjorde helt rett, jeg! Når foreldrene blir oppmersomme på hva poden er iferd med å gjøre så tidlig, så er det desto større sjanse for å få satt en stopper for det. Både nasking og røyking er egenskaper gutten er best tjent med å kvitte seg med snarest mulig. Jeg hadde vært taknemlig for å få vite, hvis det hadde vært min 14-åring. Hadde derfor gjort det samme som deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandra Skrevet 22. mars 2004 #5 Del Skrevet 22. mars 2004 Er det vanlig at 14-åringer røyker??? :o Tror det faktisk er ganske vanlig at en begynner å prøve å røyke når man er 14. De fleste fra mitt kull, og andre røykere jeg har snakket med begynte i 14-års alderen. Inklusive meg :oops: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Moonshadow Skrevet 22. mars 2004 #6 Del Skrevet 22. mars 2004 Enig med Madammen, du gjorde rett her. Er det vanlig at 14-åringer røyker??? :o Jeg var 8år første gangen jeg røyka og røka fast fra jeg var 11. Det var flere av oss som gjorde det så det er nok ikke så uvanlig. Synes forresten trådstarter gjorde rett i å si i fra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 22. mars 2004 #7 Del Skrevet 22. mars 2004 Du gjorde uten tvil det rette *klapper trådstarter på ryggen* :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Myumi Skrevet 22. mars 2004 #8 Del Skrevet 22. mars 2004 Jeg synes ikke du gjorde noe galt. Hvis du ender opp som hans stemor blir det helt feil og legge seg på linje med barnet så du blir godt likt og den kule stemoren som har meg gjøre som jeg vil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lille Solstråle Skrevet 22. mars 2004 #9 Del Skrevet 22. mars 2004 Jeg var 8år første gangen jeg røyka og røka fast fra jeg var 11. Det var flere av oss som gjorde det så det er nok ikke så uvanlig. Tuller du?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Moonshadow Skrevet 22. mars 2004 #10 Del Skrevet 22. mars 2004 Tuller du?? Nei jeg gjør nok ikke det. Der jeg vokste opp var det ganske tøft miljø, vi var ganske mange som begynte og røyke hasj allerede som 12-13åringer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 22. mars 2004 #11 Del Skrevet 22. mars 2004 Nei jeg gjør nok ikke det. Der jeg vokste opp var det ganske tøft miljø, vi var ganske mange som begynte og røyke hasj allerede som 12-13åringer. Godt å se det er flere, jeg var og 8-9 år da vi skulle lære oss å røyke, husker vi spiste knekkebrød for å døyve smaken Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest jeg som startet tråden Skrevet 22. mars 2004 #12 Del Skrevet 22. mars 2004 Godt å se at dere mener jeg gjorde rett i å si det.. Har tenkt mye på det i dag, men jeg står for det jeg gjorde. Hadde det vært min sønn hadde jeg uten tvil villet vite det. Med tanke på at vi mye mulig skal bo sammen etterhvert, blir det helt feil å overse at han gjør det, når mitt eget barn bare er 4 år yngre, og dette er noe jeg absolutt ikke ville oversett om han hadde gjort det samme.. Har selv røyka i 25 år, og begynte da jeg var 13.. Du verden så tøff vi syntes at vi var.. Går jo an å gjøre et forsøk på å få ham på bedre tanker om det er mulig.. Synes derfor det var på sin plass å si fra.. Bryr meg jo om barna hans. og vil de bare det beste.. Men jeg vet han vil få oppstrekk nå, og jeg vet at jeg er årsaken til at han får denne reprimanden.. Liker det ikke, selv om han like godt først som sist må forstå at han ikke kan gjøre som han vil "heller ikke sammen med meg".. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 22. mars 2004 #13 Del Skrevet 22. mars 2004 Jeg ville ha snakket med sønnen først. Det kan faktisk hende han hører på deg, og ikke kjedelige fatter. Men nå har ikke jeg barn heller da, eller vært i din situasjon - MEN jeg begynte å røyke da jeg var 12-13 - knabbet sig fra mutter - og jeg hadde vært vesentlig mer lydhør hvis en annen voksen enn mor og far hadde sagt noe. Bortsett fra det, ville jeg i dag aldri røyket inne med barn tilstede. da sier dere jo med handling at det er greit. Nei, dere tror kanskje ikke det, men som sagt, jeg har vært der og det er greit når mor og far røyker - en fjortenåring har ikke noe konsept på at han er 14 i den sammenhengen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 22. mars 2004 #14 Del Skrevet 22. mars 2004 Du gjorde rett i å si ifra til faren. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 22. mars 2004 #15 Del Skrevet 22. mars 2004 Tusenfryd skrev: Bortsett fra det, ville jeg i dag aldri røyket inne med barn tilstede. da sier dere jo med handling at det er greit. Nei, dere tror kanskje ikke det, men som sagt, jeg har vært der og det er greit når mor og far røyker - en fjortenåring har ikke noe konsept på at han er 14 i den sammenhengen. Vi røyker ikke inne. Bruker askebeger vi tar med utenfor, for at ikke sneipene skal ligge og slenge overalt. Sigarettene mine lå derfor i vinduskarmen innenfor tarassedøren, sammen med askebegeret m/lokk.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleMy Skrevet 22. mars 2004 #16 Del Skrevet 22. mars 2004 Jeg synes du gjorde det rette ved aa si ifra til faren. Selv hadde jeg en lignende episode forleden, da vi fikk virus paa maskinen, og fant ut hvilke nettsider de to hormonelle guttene hans hadde vaert paa.... :-? Jeg saa fra til faren og tror det var det mest riktige for var familie i alle fall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå