Gjest Torun Skrevet 24. februar 2013 #1 Skrevet 24. februar 2013 Hei! Vi har akkurat kjøpt to barnestoler til vår lille familie. Jeg søkte litt rundt om sikkerhet og hva som er best. Jeg fant ut at Recaro barnestolene så ut til å være av den beste kvaliteten, ihvertfall med tanke på sikkerheten. Vet ikke hva dere andre har kjøpt til deres, men torshov hadde en del gode stoler og vi endte opp med å kjøpe våre på www.delespesialisten.no Rask levering og god service, så langt veldig fornøyde :D De har kampanje på barnestoler nå, hvis det er flere av dere som trenger Torun
liv Skrevet 24. februar 2013 #2 Skrevet 24. februar 2013 Recaro har for det meste forovervente stoler etter 9 kg som ikke er anbefalt før 4år/25 kg/110cm. De er sjelden testvinnere og anbefalles vel egentlig ikke helt av de som er gode på bilstoler... 2
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2013 #3 Skrevet 24. februar 2013 Vet ikke hvilke tester du har lest. Men jeg har ikke funnet noen tester der Recaro er best i test. Eneste jeg har vært borti er en test der de kommer sånn midt på treet. Og den testen begynner å bli noen år gammel. Kan ikke noe for det, men jeg syns det lyser reklame av dette innlegget. Anonym poster: b5ffa156e6b3acd531cf4e1cce21592b 3
Gjest Torun Skrevet 24. februar 2013 #4 Skrevet 24. februar 2013 Får ikke det du sier helt til å stemme Liv? Barnestolen til den minste kjøpte vi denne typen: http://www.delespesi...i-plus-sortrd-2 Den er for de minste fikk jeg beskjed om. Samt at jeg leste to tester, en av forbrukerrådet og en av Trygg Trafikk. Begge anbefaler Recaro barnestoler...
charactouy Skrevet 24. februar 2013 #5 Skrevet 24. februar 2013 De testene tror jeg ikke noe på, før jeg får link.
attegløyma Skrevet 24. februar 2013 #6 Skrevet 24. februar 2013 Alle stolane for 9kg + er framovervendt, det er ikkje anbefalt før ungane er ein del eldre. Bakovervendt så lenge som mogleg. Trygg trafikk anbefaler ikkje stolar av prinsipp, men dei anbefaler seter som har bestått plusstesten, så kan ein evt diskutere den og kvaliteten av den ein annan stad, men Recaro har ikkje bestått plusstesten.
liv Skrevet 24. februar 2013 #7 Skrevet 24. februar 2013 Den stolen der har ikke forandret seg siden 2007, og det har skjedd en del på bilstolfronten siden da. Det er en midt på treet stol.. http://www.dinside.no/881663/her-er-de-beste-bilstolene
Gjest Torun Skrevet 24. februar 2013 #8 Skrevet 24. februar 2013 Alle stolane for 9kg + er framovervendt, det er ikkje anbefalt før ungane er ein del eldre. Bakovervendt så lenge som mogleg. Trygg trafikk anbefaler ikkje stolar av prinsipp, men dei anbefaler seter som har bestått plusstesten, så kan ein evt diskutere den og kvaliteten av den ein annan stad, men Recaro har ikkje bestått plusstesten. Vet ikke hva plusstesten er jeg, men her står det at blant annet Recaro består toppkarakter her: Sitat Trygg Trafikk:" De eneste barnestolene som oppnår toppkarakteren 5 i frontkollisjoner er barneseter som er montert bakovervendt, med ryggen mot kjøreretningen. Det gjelder babysetene fra Maxi Cosi, Recaro, Bebe Confort, Chicco og Concord. Men ikke HTS nye babysete Izi Sleep, eller babysetet til Jane Matrix, som begge får karakteren 4 på frontkollisjon i denne testen. For babyer er kun bakovervendte seter godkjente." Link: http://www.tryggtraf....b7C_wtDKZf.ips Det var visst mye meninger om barnestoler og det er vel bra. Men jeg har kjøpt Recaro og så langt veldig fornøyd!
attegløyma Skrevet 24. februar 2013 #9 Skrevet 24. februar 2013 (endret) Recaro 0-13 er bakovervendt, Recaro 9-36 er framovervendt. Framovervendt er ikkje topp for så små ungar. Frå same testen som du likna hos Trygg trafikk: "I vektklasse 2 og 3 som gjelder de litt større barna fra 3 - 4 år og oppover kommer det dyreste setet dårligst ut. Recaros sete har innebygde høyttalere som kan kobles til en mp3-spiller, men får lav karakter på sikkerhet (1,5) og kritikk fordi det er vanskelig å justere i høyden." Endret 24. februar 2013 av attegløyma 1
Gjest Gjest Skrevet 24. februar 2013 #10 Skrevet 24. februar 2013 Stemmer det du sier der, men ingen store unger som forsatt er for små til å sitte alene vil sitte mot kjøreretningen. Modellen som får trekk for høyttalere og høydejustering, er ikke modellen vi har kjøpt. Den finnes ikke i nettbutikken til Delespesialisten så vidt jeg ser heller. Så da vet jeg ikke hvilken modell det er snakk om, og ikke en modell jeg har anbefalt heller!
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2013 #11 Skrevet 24. februar 2013 Modellen som får trekk for høyttalere og høydejustering, er ikke modellen vi har kjøpt. Den finnes ikke i nettbutikken til Delespesialisten så vidt jeg ser heller. http://www.delespesialisten.no/products/recaro-young-sport-9-36kg5 Anonym poster: b5ffa156e6b3acd531cf4e1cce21592b
Frøken eple Skrevet 24. februar 2013 #12 Skrevet 24. februar 2013 Dette lyser reklame / søkeordsoptimaliserings-tekst...! 1
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2013 #13 Skrevet 25. februar 2013 Vet ikke hva plusstesten er jeg, men her står det at blant annet Recaro består toppkarakter her: Sitat Trygg Trafikk:" De eneste barnestolene som oppnår toppkarakteren 5 i frontkollisjoner er barneseter som er montert bakovervendt, med ryggen mot kjøreretningen. Det gjelder babysetene fra Maxi Cosi, Recaro, Bebe Confort, Chicco og Concord. Men ikke HTS nye babysete Izi Sleep, eller babysetet til Jane Matrix, som begge får karakteren 4 på frontkollisjon i denne testen. For babyer er kun bakovervendte seter godkjente." Link: http://www.tryggtraf....b7C_wtDKZf.ips Det var visst mye meninger om barnestoler og det er vel bra. Men jeg har kjøpt Recaro og så langt veldig fornøyd! Man kan vere fornøyde med et bilsete, men da snakker vi brukervennlighet, vekt og andre praktiske ting. Du vet ingenting om et barnesete er bra før du har kresja! det er først da man kan si om et barnesete faktisk er bra eller ikke. Anonym poster: 9114659ea92c34c90029200e15c38b80
Miss moneypenny Skrevet 25. februar 2013 #14 Skrevet 25. februar 2013 Syns det lyst reklame lang vei jeg og.
Miss I.W. Skrevet 25. februar 2013 #15 Skrevet 25. februar 2013 Dette lyser reklame / søkeordsoptimaliserings-tekst...! Syns det lyst reklame lang vei jeg og. Helt enig!
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2013 #16 Skrevet 25. februar 2013 Stemmer det du sier der, men ingen store unger som forsatt er for små til å sitte alene vil sitte mot kjøreretningen. Modellen som får trekk for høyttalere og høydejustering, er ikke modellen vi har kjøpt. Den finnes ikke i nettbutikken til Delespesialisten så vidt jeg ser heller. Så da vet jeg ikke hvilken modell det er snakk om, og ikke en modell jeg har anbefalt heller! Det spiller ingen rolle hva de vil eller ikke, skal de kjøre i min bil sitter de slik de sitter tryggest, ferdig med det. Anonym poster: ada62cb213a17681547c11975a1da67f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå