Gå til innhold

Populære navn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tenkte å kalle hunden min for Tassen. Men jeg ser på hundens SSB at Tassen var på topp 10-listen over mest populære hundenavn 2012.. vet ikke om jeg vil at hunden min skal ha samme navnet som 28 andre hunder på valpekurset.. :(

Jeg tenkte på et skjeldent hundenavn. Som f. eks Espen.

Barn har jo begynt å få hundenavn, så jeg kan vel gi hunden min et menneskenavn? Hva synes dere?

Anonym poster: 5f465368875e9184d88904887ee3fa5c

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Spiderpig
Skrevet

Syntes du skal kalle hunden hva du vil :) Det er din hund, og for meg er det viktig at hunden min har et navn som JEG liker.

Om det er menneske eller "hunde"-navn er ikke så nøye. Kjenner flere hunder som har menneske-navn, og stusser ikke noe på det. Og selv har jeg jo en katt som heter Fredrik ;)

Skrevet

Mine heter Olivia og Bjarne. Synes det er tøft med menneskenavn jeg :)

Gjest FiskenBlub
Skrevet

Synes menneskenavn på dyr er helt jævelig for å si det mildt :P enetse mennekstenavnet jeg synes var kult var på en katt vi hadde som het Bernt Peder (ikke vi somvalgte det navne, vi fikk kattungen til hokatta våres tilbake etter 1-2 år pga allergi) eller Bernte som vi kalte han. Og navn som alle andre hunder har er kjedelig synes jeg. Foreldrene mine sine to hunder heter det samme som sikkert 90% av alle andre i bygda heter.. Personelig har jeg valgt navn på mine katter og hund som beskriver personeligheten dere (hunden har samisk navn og kattene engelsk) og navnifinert de litt.

Skrevet

Jeg elsker når dyr har menneskenavn! Syns det er veldig kult :)

Men det finnes veldig mange fine hundenavn som ikke er særlig vanlige også.

Skrevet

:skratte:

Anonym poster: 5f465368875e9184d88904887ee3fa5c

AnonymBruker
Skrevet

Fine hundenavn som også er menneskenavn er disse: (syns jeg!)

- Ronja

- Frida

- Teddy

- Lucy

- Leah

- Casper

- Mons

- Theodor

- Charlie

- Ole/Ola

Foreksempel...

Jeg oppkalte den eldste hunden min etter min samboers katt. Samboer ønsket det, og det navnet passer like godt til katt som hund. Min yngste hund har jeg egentlig bare valgt ut ifra hva jeg liker. Men jeg valgte et navn som har samme forbokstav som min eldste hund har. Så begge har S som førstebokstav.

:)

Andre fine navn:

- Nemi

- Dixi/Dixie

- Sasha

- Daisy

- Mandy

- Bonnie

- Turbo (Passer perfekt til Jack Russell!)

- Chili/Chilli

- Jack (Passer også til Jack Russell)

- Rex

- Rocki

- Pippin

- Zero

- Felix

Anonym poster: 96f7fe228168cc2ca8bd9e8417716fab

AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns IKKE noe om menneskenavn på dyr... Syns det er litt respektløst. Finnes jo mange fine dyrenavn også :) Liker du tassen, bruk tassen! Hvor mye skal du omgås andre hunder som heter det, sånn helt egentlig?

Anonym poster: d31202eef99a031c2d915770b3b107f1

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er knall med menneskenavn på hunder. Vi har dog valgt en svensk vri, så hos oss heter de Ludde og Lotta.

Anonym poster: e192ccb2f678098d615a186c5e542658

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer litt på det, hvorfor skal hunder og katter "menneskeliggjøres" når de er av en annen art? Hva er egentlig greia? Er det slik at istedenfor å ha en hund man kaller "Tassen" så er det bedre om den heter "Jan" fordi man da føler mer tilknytning til den eller noe slikt?

Jeg synes det begynner å gå litt over styr jeg.

Mon tro om man ikke skal begynne å kalle sønnen sin for "Passopp" eller kanskje "Tassen" så ser man hvor utrolig teit det egentlig virker? Eller nei, det er det nok mange som ikke ser.

Anonym poster: a4128e79380d132809a1fd0d4a816e38

Gjest Sobril
Skrevet (endret)

Jeg lurer litt på det, hvorfor skal hunder og katter "menneskeliggjøres" når de er av en annen art? Hva er egentlig greia? Er det slik at istedenfor å ha en hund man kaller "Tassen" så er det bedre om den heter "Jan" fordi man da føler mer tilknytning til den eller noe slikt?

Jeg synes det begynner å gå litt over styr jeg.

Mon tro om man ikke skal begynne å kalle sønnen sin for "Passopp" eller kanskje "Tassen" så ser man hvor utrolig teit det egentlig virker? Eller nei, det er det nok mange som ikke ser.

Anonym poster: a4128e79380d132809a1fd0d4a816e38

Tja. Det har vel ikke bare med menneskeliggjøring å gjøre nødvendigvis, men preferanser - enkelt og greit.

For en del år siden, da jeg skulle ha barn, var mitt favorittjentenavn Mira. Plutselig dukket det opp den ene og andre katten og hunden som hadde dette navnet, så da lot jeg det være.

Men Mira er da vitterlig, her i Norge, et navn som har vært mest vanlig på dyr - og så har det gått motsatt vei?

Endret av Sobril
AnonymBruker
Skrevet

Denne tråden er forresten en spøk.

Anonym poster: 89b3ade4d44e9c532c046c710b678882

AnonymBruker
Skrevet

Denne tråden er forresten en spøk.

Anonym poster: 89b3ade4d44e9c532c046c710b678882

Du er ikke TS.

Anonym poster: c0aa0e802719cf5e63097cb1c6c021dd

Gjest Stronger
Skrevet (endret)

Du kan jo dikte ditt eget dyrenavn, det er det jo mange som gjør til babyer! Hva med Tassopp? Blanding av Tassen og Passop. Eller Plufast, blanding av Pluto og Trofast! Eller Fimse, blanding av Fido og Bamse :)

Endret av Stronger

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...