Gå til innhold

Frisør før bryllupet, og på den store dagen?

Anbefalte innlegg

Gjest roseduft
Skrevet

Hvordan skal du forberede deg til bryllupet? Og når starter du dine forberedelser?

Jeg ønsker at både sminke, hud og hår er "plettfri", om jeg kan si det slik :ler:

Skal sminke meg selv, og har opprettet en tråd om hvordan en kan få til å sminke seg penest mulig på den store dagen..som skal vare.. Og se naturlig ut..

Men når det kommer til hår og frisyre? Skal du til frisøren?

Jeg har levd på google sisste tiden, og endel av frisyrene jeg har sett er ikke fine.. Typisk med masse krøller og oppsett.. Jeg ønsker igjen og ha det pent og naturlig. Uten for mye dill .. men sliter med håret, hver eneste dag.. Så aner ikke hvordan jeg skal gjøre det.. Min mor skal hjelpe meg da, men jeg klarer ikke se for meg hvordan jeg vil ha det, mtp at det skal festes ett slør bak der i tillegg..

Jeg tenker å ta en tur til frisøren en ukes tid i forveien, for å stripe og stusse håret, slik det er friskt og blankt.. Men hvordan sette det opp? ..

Hva skal du gjøre?

Må nesten le litt av meg selv her, har aldri trodd jeg kom til å bli såååå oppslukt i bryllupsforberedelsene! Men jo nærmere dagen vi kommer, jo mer "bridezilla" blir jeg! Googler, tenker og drømmer om bryllup hver eneste dag :ler:

Håper jo på at dagen blir perfekt både for meg selv, kommende ektemann og alle rundt :) så kjenner på at alle detaljer spiller inn!

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg var hos frissan 2 uker før, for å farge det og ta tuppene.

Så på dagen selv møtte jeg opp for sminke og oppsett.

Edit: glemte å si at jeg var der også ca 4-5 mnd i forveien, for å sjekke hvordan jeg skulle ha håret.

Så jeg ringte og sa jeg skulle gifte meg og om de kunne hjelpe meg med frisyre osv =)

Endret av Mus-Katt
Gjest roseduft
Skrevet

Jeg var hos frissan 2 uker før, for å farge det og ta tuppene.

Så på dagen selv møtte jeg opp for sminke og oppsett.

Edit: glemte å si at jeg var der også ca 4-5 mnd i forveien, for å sjekke hvordan jeg skulle ha håret.

Så jeg ringte og sa jeg skulle gifte meg og om de kunne hjelpe meg med frisyre osv =)

Hvor mye betalte du ?

Skrevet

Vanskelig å si, bor i utlandet så det er nok litt stivere priser i Norge.

Skrevet

jeg har nettopp klippet meg, så jeg skal ikke klippe mer nå før bryllupsdagen, da skal det klippes litt på de tuppene som ev trenger det etter oppsettingen. jeg skal tilbake til frisøren fire uker før bryllupet for å farge håret jevnt, det er mange ulike farger i det nå, og så skal jeg farge det igjen mandagen før sånn at all ettervekst er borte.

Gjest roseduft
Skrevet

jeg har nettopp klippet meg, så jeg skal ikke klippe mer nå før bryllupsdagen, da skal det klippes litt på de tuppene som ev trenger det etter oppsettingen. jeg skal tilbake til frisøren fire uker før bryllupet for å farge håret jevnt, det er mange ulike farger i det nå, og så skal jeg farge det igjen mandagen før sånn at all ettervekst er borte.

En uke før bryllup for oppfriskning er i min agenda :) bort med ettervekst og stusse endene.

Hvordan skal du sette opp håret?

Skrevet (endret)

Vet ikke om du ser på Days of our lives, men jeg er dødsforelsket i håret til Sami Brady og skal ha håret så tilnærmet lik det hun hadde for rundt to uker siden som overhodet mulig :) store lette bølger, lett satt opp på sidene med klemmer bare for å feste det litt vekk fra ansiktet .. har googlet bilder i en evighet nå men finner det ikke ...

edit : noe a la dette http://sn.soapnet.go.com/news/article/soapnet-talks-to-sami-days

:)

Endret av Petalouda
Skrevet

Frisøren min rådet meg til å stripe og stusse ca tre uker før, men det tror jeg var mest for at stripene ser mer naturlige ut da.

Skrevet

Vet ikke om du ser på Days of our lives, men jeg er dødsforelsket i håret til Sami Brady og skal ha håret så tilnærmet lik det hun hadde for rundt to uker siden som overhodet mulig :) store lette bølger, lett satt opp på sidene med klemmer bare for å feste det litt vekk fra ansiktet .. har googlet bilder i en evighet nå men finner det ikke ...

edit : noe a la dette http://sn.soapnet.go...ks-to-sami-days

:)

Alison Sweeney er bare så utrolig vakker!

Anonym poster: 1b820d4c027b39456d8e59985549e47a

Skrevet

hun er dødslekker!!

Gjest navnelapp
Skrevet

Eg vart "pynta" hos min faste frisør, så eg var innom der ei veke før og tok ein ordentleg klipp, eg fargar ikkje håret, så det var ikkje nødvendig. Så styla han med same dag, og ei av jentene på salongen sminka meg og satte opp håret til brudepikene.

Gjest jente8923
Skrevet

Gjør det hos frisør. Etter mye frem og tilbake og tanker om å gjøre det selv så droppet jeg det for å si det sånn. Jeg er ikke flink med verken hår eller sminke. Er så vidt jeg bruker sminke til hverdags så har ingenting heller. Måtte ha kjøpt alt til å ordne sminke og hår og ville brukt så mye på det at det ikke hadde vært verdt det..

Gjest Kiara!
Skrevet

For min del tror jeg nøkkelen ligger i en riktig hårfarge og ikke minst en god klipp. Det sammen med øyebrynene tar jeg en uke i forveien.

jeg må asap få ånden over meg til å starte med å intensivere hudpleien, peeling, hårkur + + + må ha ånden over meg for å gidde. Bruker praktisk talt ingenting av sminke i hverdagen fordi jeg ikke gidder, selv om jeg elsker sminke!

På selve dagen har jeg med meg en stylist/make-up artist fra morgen til kveld, hun gjør dette som en tjeneste/erfaring noe jeg setter utrolig pris på. Hvis ikke hadde jeg sminket meg selv og bare bestilt føn hos frisør samme dag. Jeg vil ha håret forholdsvis enkelt å lite brudete.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...