Gå til innhold

Lage brudebukett selv?

Anbefalte innlegg

Gjest roseduft
Skrevet

Er det noen her inne som er blomsterdekoratører, eller som har laget sin egen brudebukett? Evnt. skal lage?

Jeg synes det er for dyrt å betale 2000,- for en enkel bukett med roser, når blomstene får for 200-300 kr, så kommer evnt perler, blomster tape, silkebånd og knappenåler utenom? Og "grønt" dersom buketten ikke bare skal bestå av roser.

Men hvor får en kjøpt blomster tape? Lest på nett at Panduro har, men er det andre steder man kan få kjøpt det? Og hva med lange nåler/ståltråd med perler på toppen?

Utifra google så kan jeg oppbevare bukett og knappehullsblomstene (skal lage dem i samme sleng) i kjøleskap over natten. Så håper det går fint..

Men en kan spraye buketten med hårspray for at rosene holder seg lengre, leste jeg i allefall..men er det hvilken som helst hårspray? Eller finnes det en annen slags spray jeg burde kjøpt og brukt?

Håper bare jeg får dette til.. Setter pris på alle råd og tips ! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skal mest sannsynlig gjøre det selv på tross av at tante er blomsterdekoratør.

Perler og stæsj kjøper du på ebay. Blomstertape kan du sikkert kjøpe på Mester Grønn de selger alt som er å oppdrive i butikken.

Min erfaring er at det viktigere at rosene står kaldt enn at de blir sprayet med hårspray. Ha de i vann slik at de ikke tørker, kaldt over natten, så er det bare å lene seg tilbake å tenke at man har spart et par tusen. :)

Finnes også oasis holdere som du kan sette avskjærte roser i slik at buketten blir helt rund i fasongen. youtube har masse tips! :)

Gjest roseduft
Skrevet

Takk for svar Kiara! :) :)

Ja, skal oppbevare bukett og corsagene i kjøleskapet ;) google og youtube har blitt flittig brukt i det sisste!

Hva søker på ebay for å finne perlene? Slike med lang ståltråd, evnt nåler med perlehode?

Gjest Funky Punk
Skrevet

Et tips.

Gå til en florist, forklar hva slags type bukett du vil ha, men IKKE si at der er en brudebukett.

Venninnen min gjorde dette og fikk det mye billigere :fnise:

Gjest roseduft
Skrevet

Et tips.

Gå til en florist, forklar hva slags type bukett du vil ha, men IKKE si at der er en brudebukett.

Venninnen min gjorde dette og fikk det mye billigere :fnise:

Hehe, ja.. tanken har streifet meg!

Er jo ganske lurt da, for man må betraktelig opp i pris dersom man nevner ordet BRUD eller ikke :ler:

Testet dette ut med ett par frisørsalonger og konditori jeg har vært i kontakt med.

Prisene er 1/3 (om ikke mer!) av hva det faktisk ville kostet om man går for sannheten om formålet :fnise:

Skrevet

jeg fant akkurat slik jeg kunne tenke meg på mester grønn på lørdag, kostet hundre kroner :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg skal prøve å lage selv i allefall, men jeg skal ha bare calaer, vurderer små og å sette de sammen med silkebånd rundt eller langstilket og surre bånd opp og ned langs stilken. Skal øve og prøve litt senere, når de kommer i butikkene igjen

Gjest roseduft
Skrevet

jeg fant akkurat slik jeg kunne tenke meg på mester grønn på lørdag, kostet hundre kroner :)

Da får jeg ta meg en tur på mestergrønn til uka :)

Jeg skal prøve å lage selv i allefall, men jeg skal ha bare calaer, vurderer små og å sette de sammen med silkebånd rundt eller langstilket og surre bånd opp og ned langs stilken. Skal øve og prøve litt senere, når de kommer i butikkene igjen

Spennende.. :) Håper vi får det til! Du får si hvordan det gikk/går. Er det lenge til dere gifter dere?

Jeg har tenkt og bruke roser og slør, binde sammen med blomster tape og shimmerbånd..feste med perlenåler.. Men vurdere pynte noen av rosene med perler også..spørs om jeg våger å bestille på nett eller finner på butikken.. Kreaktiv og Panduro har sikkert :) eller..Søstrene Grenes..

Skrevet

du kan jo eventuelt bruke noe glitterspray for blomster ;)

Gifter oss i mai så nå er det ikke lenge igjen!

Skrevet

Jeg skal å lage min selv.

er sikkert sprø, men har kjøpt blomsterfrø og skal så noe selv.

Men har en plan B hvis det ikke går bra :)

Er kornblomster og erterblomster jeg skal så. Så burde ikke være et problem.

Svigermor har drivhus og har sådd i mange år.

Men skal også ha roser. Har fått mange tips av forskjellige blomsterforhandlere og fått beskjed om at den skal oppbevares i kjøleskapet nattaen over.

Gleder meg til å lage den!!!!

Skrevet

Jeg skal å lage min selv.

er sikkert sprø, men har kjøpt blomsterfrø og skal så noe selv.

Men har en plan B hvis det ikke går bra :)

Er kornblomster og erterblomster jeg skal så. Så burde ikke være et problem.

Svigermor har drivhus og har sådd i mange år.

Men skal også ha roser. Har fått mange tips av forskjellige blomsterforhandlere og fått beskjed om at den skal oppbevares i kjøleskapet nattaen over.

Gleder meg til å lage den!!!!

Gjest Magdalene
Skrevet

Jeg laget min selv.

Hadde bare roser da, også hadde jeg hvitt sløyfebånd som jeg surret rundt stilkene, og som hang litt ned.

Ble veldig fint syns jeg.

Skrevet

Jeg sto i kø i blomsterbutikken og så var det en foran meg som kjøpte en fin, lang bukett med noen hvite roser. Jeg sa bare "Jeg vil gjerne ha en SÅNN som han der" og så var det gjort. Hadde ingen perler el.l. på, bare blomstene og noe grønt inni. Kostet vel ca 500 eller noe. Enkelt og greit, og jeg tviler på at noen av gjestene satt og tenkte at dette ikke så ut som en "ordentlig" brudebukett :)

Anonym poster: 02950db94252fd995ee2fa04ea44704c

Skrevet

Jeg gikk inn i en blomster forretning dagen før bryllupet og snakket med dekoratøren og valgte ut blomster. Det ble en nydelig bukett og knappehullsblomster til gutta (totalt 3 stk som skulle ha). Dette betalte jeg den nette sum av 405 kroner for.

• Liker 1
Skrevet

Jeg gikk inn i en blomster forretning dagen før bryllupet og snakket med dekoratøren og valgte ut blomster. Det ble en nydelig bukett og knappehullsblomster til gutta (totalt 3 stk som skulle ha). Dette betalte jeg den nette sum av 405 kroner for.

Det var utrolig billig! Men sa du da at det var til brud, eller bare at du ville ha bukett og knappehullsblomster?

Anonym poster: ef79e2225bbf3a2bd6911060a46b4c98

Skrevet

Det var utrolig billig! Men sa du da at det var til brud, eller bare at du ville ha bukett og knappehullsblomster?

Sa faktisk at det skulle være brudebukett, så jeg er ganske imponert over at de tok betalt for blomster og tidsbruk og ikke la på noen ekstra 100-laqpper fordi jeg nevnte ordet "brud"...

Skrevet

Sa faktisk at det skulle være brudebukett, så jeg er ganske imponert over at de tok betalt for blomster og tidsbruk og ikke la på noen ekstra 100-laqpper fordi jeg nevnte ordet "brud"...

Ja, det er faktisk imponerende! De fleste slenger vel på ikke bare 100-lapper, men 1000-lapper når de hører ordet "brud", så der var du knallheldig! ;)

Gjest roseduft
Skrevet

Hvilken blomsterforetning var du i?

Bare knappehullsblomstene koster 150,- stk hvor jeg har sjekket..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...