Gå til innhold

Rett skal være rett(spraksis). Til de som fikk hetta her i går…

Anbefalte innlegg

Skrevet

...da de leste den "grufulle" tråden ”Utroskap = Overgrep?

Tema var: "Om utroskap kan sidestilles med overgrep":

Det ble gjentatte ganger forsøkt å forklare at overgrep er i forskjellig alvorlighetsgrad. Det hadde ingen ting med å sidestille det med alvorlige seksualforbrytelser mot barn eller voksne.

Det var ”KG-massen klare for hogg” som sidestilte de to tingene opp mot hverandre. Og til at tråden måtte slettes.

Her fra tråden: ”Han klipte meg” (som noen nevner er voldtekt).

En jurist skriver: nå sier faktisk norsk rettspraksis at det er straffbart å klippe noen mot deres egen vilje. Så alle dere som sier at man skal slutte å kalle det et overgrep: Dere tar feil!

Å bli klippet av håret mot sin vilje er verre enn utroskap. Da vet vi det, takket være KG.

Hilsen TS fra den slettede tråden.

P.S. Spar samfunnet for noen av de voldelige konfrontasjonene, og drapene - Kutt ut utroskapen!

Anonym poster: ecea57b8226d4f715ca7baa476a7b20b

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen grunn til å diskutere med kverulanter. Alle skjønner hva som menes, bare å overse kaklerne. Man kan faktisk dø av et knust hjerte. Når noen knuser det med vilje, ja så er det et overgrep. For man har et valg, å gjøre det på en fair måte!

Jeg fikk ikke med meg den slettede tråden. Men den andre her har jeg lest, og jeg fikk en hel del flashbacks av det som ble sagt. Det var ikke utroskapet i seg selv. Men den tydelige gleden av å ødelegge meg fra begges side. De ble kåte på hverandre av å se at jeg led. De brukte barna aktivt og gjorde seg til ofre for den "bitre exn". Og på den måten kunne de slippe å ta ansvar for barna..

Etter så mange år er det like vondt enda. Selv om jeg er gift, har flere barn og aldri noen sinne ville tatt ham tilbake. At et menneske jeg fikk barn med og stolte hundre prosent på, med vilje gikk inn for å knuse meg, uten at jeg hadde gjort noe som helst galt. Det opplevels fortsatt som et overgrep å tenke på. Enda jeg har "fått min hevn" ved å gå videre med hodet hevet for lengst.

Skrevet

Ingen grunn til å diskutere med kverulanter. Alle skjønner hva som menes, bare å overse kaklerne. Man kan faktisk dø av et knust hjerte. Når noen knuser det med vilje, ja så er det et overgrep. For man har et valg, å gjøre det på en fair måte!

Jeg fikk ikke med meg den slettede tråden. Men den andre her har jeg lest, og jeg fikk en hel del flashbacks av det som ble sagt. Det var ikke utroskapet i seg selv. Men den tydelige gleden av å ødelegge meg fra begges side. De ble kåte på hverandre av å se at jeg led. De brukte barna aktivt og gjorde seg til ofre for den "bitre exn". Og på den måten kunne de slippe å ta ansvar for barna..

Etter så mange år er det like vondt enda. Selv om jeg er gift, har flere barn og aldri noen sinne ville tatt ham tilbake. At et menneske jeg fikk barn med og stolte hundre prosent på, med vilje gikk inn for å knuse meg, uten at jeg hadde gjort noe som helst galt. Det opplevels fortsatt som et overgrep å tenke på. Enda jeg har "fått min hevn" ved å gå videre med hodet hevet for lengst.

Veldig god beskrivelse.

Det er ikke måte på hvordan de konstruerer sin egen virkelighet, sitt eget spill, som en del av kicket deres.

At det går utover langt fler enn partneren er visst ikke så viktig. Partners nærmeste familie kan lide de også, når de bekymrer seg gråhårede av å se et familiemedlem så nedkjørt. Det skjærer dem i hjertet.

Partnerens fremtid kan også bli skadelidende. Eksamensstryk, miste jobben grunnet slett arbeid, ikke makte noe man har jobbet lenge for.

Dette blir plutselig veldig uviktig for en egoist. Tilsvarende kvalmt er det når han eller hun lettvint bortforklarer seg etterpå. "Sorry at jeg såret deg".

Anonym poster: 3f3b19061c524e64d66da622b9b4fb13

Skrevet

Jeg synes det er trist at et alvorlig samfunnsproblem som fører til uførhet, slagpasienter, drap, vold ikke skal anerkjennes som et samfunnsproblem.

Hvordan teller mennesker, - at mellom null og noen få hundre kvinner blir overfalt, i fjor var det tjueseks forsøk og kanskje to gjennomførte overfallsvoldtekter i oslo skal telles som et større samfunnsbyrde enn utroskap som rammer millioner av mennesker? Skilsmisser, hva koster skilsmisser samfunnet?

Separasjoner?

Hvor mange unger tar ikke skade av foreldrenes utroskap og dermed påførende skilsmisse?

Man behøver ikke sette utroe mennesker på glattcelle slik man gjør med cannabisbrukere, men ett eller annet forelegg for synes jeg de burde få for tort og svie. Kanskje en bot på 1500 kroner? første gangs utroskap innen ekteskap/samboerskap?

Skrevet

...da de leste den "grufulle" tråden ”Utroskap = Overgrep?

Tema var: "Om utroskap kan sidestilles med overgrep":

Det ble gjentatte ganger forsøkt å forklare at overgrep er i forskjellig alvorlighetsgrad. Det hadde ingen ting med å sidestille det med alvorlige seksualforbrytelser mot barn eller voksne.

Det var ”KG-massen klare for hogg” som sidestilte de to tingene opp mot hverandre. Og til at tråden måtte slettes.

Her fra tråden: ”Han klipte meg” (som noen nevner er voldtekt).

En jurist skriver: nå sier faktisk norsk rettspraksis at det er straffbart å klippe noen mot deres egen vilje. Så alle dere som sier at man skal slutte å kalle det et overgrep: Dere tar feil!

Å bli klippet av håret mot sin vilje er verre enn utroskap. Da vet vi det, takket være KG.

Hilsen TS fra den slettede tråden.

P.S. Spar samfunnet for noen av de voldelige konfrontasjonene, og drapene - Kutt ut utroskapen!

OBS: Ironi

Skrevet

Jeg mener at de som bryter opp en familie pga utroskap burde straffes på en eller annen måte. Enten ved bøter eller at de får redusert samvær med barna etter bruddet.

Nå er det jo sånn at den bedratte betaler den største byrden ved sorg, skuffelse, bitterhet, fysiske og psykisk belastning, dårlig selvfølelse, vonde minner, vonde tanker.

Den som bedrar fyker videre lykkelig for sitt valg, uten en tanke på all den sorg og elendighet han/hun legger bak seg. Skammelig!

Anonym poster: 54173322814ef07b7fc237b58f675a3b

Skrevet (endret)

Ikkesant, et overgrep er ofte over på ti femten sekunder eller minutter og er man full så glemmer man stort sett alt sammen om en eller annen idiot forteller deg at du er offer. Mens når man er utsatt for utroskap er det like mye skade i den nytelsen de andre hadde av utroskapen. Hensikten med å se hvor mye de klarte å straffe deg. Alt innenfor loven. Det er jo det skadelige her, - at man ikke kan ta igjen.

Et overgrep varer kanskje et kvarter, og man kan være offer i tjue år. Er man utsatt for bedrageri kan det vare i tjue år, og man får et kvarter som offer!

Endret av waco
Skrevet

Jeg mener at de som bryter opp en familie pga utroskap burde straffes på en eller annen måte. Enten ved bøter eller at de får redusert samvær med barna etter bruddet.

Nå er det jo sånn at den bedratte betaler den største byrden ved sorg, skuffelse, bitterhet, fysiske og psykisk belastning, dårlig selvfølelse, vonde minner, vonde tanker.

Den som bedrar fyker videre lykkelig for sitt valg, uten en tanke på all den sorg og elendighet han/hun legger bak seg. Skammelig!

Anonym poster: 54173322814ef07b7fc237b58f675a3b

Klart man bør straffe barna hvis en har vært utro.................................................

Anonym poster: 57e33861f21c982f737b9a1d5aac8460

Skrevet

Utroskap er langt verre enn å miste håret, og å bli overfalt er verre en utroskap. Veldig mye går i kategorien 'verre en utroskap', uten at det tilsier at utroskap er noe å forsvare i det hele tatt.

Selv er jeg mektig lei skilsmisse-statistikken i dette landet, og brudd på ekteskapsløftene(som partene selv står fritt til å utforme og definere) bør bli straffet, om så bare økonomisk. Så blir det ikke enkelt å finne bevis mot alle de skyldige, men i de saker hvor bevis foreligger ser jeg ingen grunn til at vedkommende skal få farte bekymringsløst etter å ha satt ektefellens og spesielt barnas situasjon på spill. Skilsmissene går nok ikke veldig ned om man kriminaliserer bedrag mot ektefelle, man da har mange i alle fall en grunn til å se på ekteskapet som noe litt mer seriøst enn en barnelek.

• Liker 1
Skrevet

Dette blir plutselig veldig uviktig for en egoist. Tilsvarende kvalmt er det når han eller hun lettvint bortforklarer seg etterpå. "Sorry at jeg såret deg".

Anonym poster: 3f3b19061c524e64d66da622b9b4fb13

Da er du heldig, - ofte kan du bli forklart at det var din feil.

Skrevet

Jeg ga deg poeng jeg yes. Det er trist at det alminnelige ikke er å være imot utroskap, men det å bli oppdaget?

Skrevet

Kriminalisere utroskap og brudd på elteskapsløfter? Seriøst?

Anonym poster: cacac9dc66223f41f18116afebc3212e

• Liker 1
Skrevet

Det er mange her inne som reagerer når noen har vært utro, og de er det mange av. Men nå som konsekvensene og skadene i kjølvannet av utroskap kommer opp, da faller de fleste tilbake i likegyldighet. Det er som med voldtekt og vold, det er tabu. Folk bryr seg ikke. Utroskap skader andre mennesker. Face it! Dere som er utro.

Skrevet

Vi kan ikke straffe alt vi ikke liker. Selvfølgelig medfører utroskap mye sorg og lidelse. Men det er også mye annet i et ekteskap som skaper sorg og lidelse når det ikke fungerer.Tidligere oppererte norsk ekteskapslovgivning med vilkår for skilsmisse. Man har etter hvert forstått at det er flere sider av saken når et samliv går til helvete. I Norge og resten av verden fordømmer vi de land / relgioner som straffer utroskap.

Skrevet

Straff har ikke vært min intensjon her. Men, å bevisstgjøre hvor ille utroskap er. Den som er utro får ingen straff, men den som har blitt utsatt for utroskapen får sin straff, dog ikke rettslig. Utroskap er som ei nevnte i en annen tråd: Psykisk mishandling.

Det er sikkert ikke lenge før et nytt drap eller grov vold blir årsak grunnet utroskap. Også muligens blir det belyst i media. Hvordan går det an å være så egositisk å ødelegge for partneren sin, som jo tross alt bare har et liv, et verdifullt liv som fortjener respekt?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...