AnonymBruker Skrevet 24. februar 2013 #1 Skrevet 24. februar 2013 Som atopiker med sensitiv hud - i ordets rette forstand - så har jeg prøvd det aller meste i løpet av årene. Jeg har prøvd alt fra økologisk, til svindyr, til råbillig hudpleie, og når jeg da nå nylig trengte en ny rens og toner gikk jeg for Clinique sin 3 stegs, nr.1 til veldig tørr hud. Og jeg er knallfornøyd!!! Jeg har lest så mye dårlig om Clinique, men slik opplever ikke jeg akkurat disse produktene. De er parfymefrie og inneholder ikke irriterende "naturlige" ingredienser som gjerne hisser opp sensitiv hud. Har også noen av mascaraene og disse chubbystick leppefargene, som jeg elsker. Så jeg er kjempefornøyd! Og føler huden aldri har sett bedre ut!! (Som atopiker må jeg selvsagt holde meg til et komplisert smøreregime over hele kroppen med andre kremer, hovedsaklig fra apoteket, men Clnique har altså ikke forverret huden. Tvert imot føler jeg meg mye bedre. Vet ikke helt hva jeg vil med denne tråden bortsett fra å si jeg er ekstremt overrasket hvor bra Clinique har fungert for meg Så hvis du har noen tips til andre produkter fra Clinique jeg kanskje ville likt, så kom gjerne med tips Anonym poster: e0fb62348bccbb2451ab56c0dad4b540 4
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2013 #2 Skrevet 24. februar 2013 Men hvor lenge har du brukt dem? Anonym poster: 430446df16cf5069495060493c831ed7
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2013 #3 Skrevet 24. februar 2013 Jeg har brukt sminken lengst, Kanskje 4 - 5 måneder? Glemte forresten å nevne at jeg bruker Clinique sin supermoisture foundation også, aldeles nydelig! Hudpleieserien har jeg brukt i et par måneder, og siden jeg har slitt mye med eksem og tørr hud hele livet så pleier jeg gjerne å vite hva som fungerer og ikke fungerer innen ganske kort tid Har ikke trøbbel med kviser og slikt da, så akkurat det skal jeg ikke uttale meg om. Anonym poster: e4f77bfabcd47b308f608979b09cba88
up! Skrevet 24. februar 2013 #4 Skrevet 24. februar 2013 Jeg er også kjempefornøyd Bruker ansiktssåpen og dramatically different ansiktskremen 1
Dolly-Duck Skrevet 24. februar 2013 #5 Skrevet 24. februar 2013 merkelig at folk reagerer så forskjellig. Jeg har ikke spessiellt sensitiv hud, har ike uren hud men har litt tørr hud. Når jeg prøvde clininque (3 step) svei huden min noe så jævlig, huden ble helt stram og det føltes ut som om jeg smurte ansiktet mitt inn i vodka.. Men så flott at du har funnet noe som passer for deg:) Jeg er veldig fornøyd med deres mascara og leppestifter:) 2
~white lady~ Skrevet 24. februar 2013 #6 Skrevet 24. februar 2013 Clinique er et bra merke ja. Bruker mye av sminken derfra, og er lojal tilhenger av denne; http://www.clinique.com/product/1606/5320/Makeup/Mascara/Lash-Power-Mascara/index.tmpl 3in1 serien har jeg også prøvd, faktisk det eneste jeg ikke har vært fornøyd med ifra Clinique.
Karenina Skrevet 25. februar 2013 #7 Skrevet 25. februar 2013 Jeg er også veldig fornøyd med Clinique, spesielt dagkremen, toneren og den mascaraen som fjernes med vann på 39 grader, den er genial! 1
Sweet77 Skrevet 25. februar 2013 #8 Skrevet 25. februar 2013 Hah, det er jeg også gitt! Har slitt med en omtrent umulig blandingshud hele livet, der ingen, absolutt ingen, kremer, rensere eller noe som helst annet har fungert utover å gi meg enda mer knalltørr hud - samtidig som huden produserer enda mer fett for å kompansere. Fant vel ut at det som fungerte aller best var å ikke bruke noen ting, bortsett fra vann. Så kommer denne geniale hudpleieren i et helt vanlig parfymeri og prakker på meg en haug med gratisprøver på diverse kremer, rensere etc fra Clinique, dvs 3-stegs programmet, fullstendig overbevist om at "dette var svaret". Og jeg som bare skulle ha en uskyldig foundation. Så jeg tenkte at det kan jo ikke skade å prøve, jeg gjorde det egentlig fordi hun var så utrolig ivrig og var så raus med prøvene. Og vet du, det funka! Med unntak av rensevannet, det kan jeg ikke under noen omstendighet bruke. Men resten funker som søren, huden min har aldri hatt det så bra. Det jeg bruker er 7-days scrub cream + den såpelignende rensekremen du skal ha på først (som jeg aldri husker hva heter, men den er gjennomsiktig og flytende), og Dramatically Different Moisturizing Lotion. For andre som strever med det samme som meg, så er anbefalingen å prøve, bare kutt ut rensevannet hvis du blir tørr. Kanskje du også får en positiv og meget kjærkommen overraskelse
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2013 #9 Skrevet 25. februar 2013 TS her, så utrolig gøy å se at det har kommet flere svar Apropos den toneren, eller rensevannet det sikkert heter på norsk i 3 steg serien, jeg bruker nr.1. Slik jeg har forstått det inneholder disse alkohol denat som ingrediens nr.2, og varierer i styrke ettersom hvilken hudtype man har. Jeg stusset også litt på hvorfor alkohol, men har lest meg til at det visstnok evaporerer meget raskt når det havner på huden og eksfolierer, slik at kremen man tar på etterpå skal trekke inn bedre og opprettholde balansen i huden. Jeg har ikke merket noe svie eller ubehag i forhold til denne toneren, men jeg fant ihvertfall ut at Clinique har en toner helt uten alkohol som visstnok skal være kjempebra også. Så mulig jeg får sjekke den ut i fremtiden. Den heter forresten Mild Clarifying Lotion. Og disse Chubby sticks leppefargene er helt geniale! Jeg har to selv og har gitt en til min mor, hun ble helt forelsket - og hun blir 68 år snart Anonym poster: e4f77bfabcd47b308f608979b09cba88
Honesty Skrevet 25. februar 2013 #10 Skrevet 25. februar 2013 Clinique er jo mer enn tretrinnsserien, da. Jeg har tørr og sensitiv hud, og ville nok valgt Comforting Cream Cleanser, muligens Mild Clarifying Lotion (med salisylsyre, ikke alkohol) som toner, men ikke brukt den fast, og så Superdefense spf 25 som dagkrem og Super Resque som nattkrem. Bare for å ta ett eksempel. 1
Gjest BabyBlue Skrevet 25. februar 2013 #11 Skrevet 25. februar 2013 Er svært fornøyd med Clinique jeg også... bortsett fra foundation og 3 step serien
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2013 #12 Skrevet 26. februar 2013 Jeg trodde også at clinique var bra, før jeg visste bedre. Tretrinnsserien er møkk. Anonym poster: aaaebf56f58550ce5808153095bb5acb
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2013 #13 Skrevet 26. februar 2013 Jeg trodde også at clinique var bra, før jeg visste bedre. Tretrinnsserien er møkk. Anonym poster: aaaebf56f58550ce5808153095bb5acb TS her. Det er akkurat sånne ting jeg også hadde hørt om Clinique, derfor har jeg blitt så positivt overrasket når det ikke stemte. Og jeg kan jo dele at jeg har slitt så mye med huden at jeg har vært innlagt på Rikshospitalet pga det, så jeg har naturligvis prøvd det meste som skal være superbra - i flere år nå. Men jeg kan virkelig ikke ha produkter med "naturlige oljer" av blomster og annet, for jeg får alvorlige allergiske reaksjoner. Clinique sine produkter er parfymefrie og frie for allergener, det merker ihvertfall huden min Anonym poster: e4f77bfabcd47b308f608979b09cba88 1
Gjest BabyBlue Skrevet 26. februar 2013 #14 Skrevet 26. februar 2013 Hva som er godt for huden din merkes - selv om andre hater den serien kan det godt være at den fungerer for deg. Huden er rar sånn Selv om det visstnok er en "fasit" basert på ingredienser og sammensetningen av det kan det godt være at det som er helt galt for andre fungerer for enkelte. Om huden din er fin nå er det jo bare å fortsette? =)
terri Skrevet 2. mars 2013 #15 Skrevet 2. mars 2013 Jeg kan fint bruke sminken til clinique (men foretrekker andre merker), derimot hudpleien er helt håpløs.. Rart hvor forskjellige vi kan vere:-)
Gjest Badabing Skrevet 2. mars 2013 #16 Skrevet 2. mars 2013 Jeg har i grunnen vært like fornøyd med alt fra Clinique som det jeg har kjøpt hos hudpleier. Men siden hudpleier har hjernevasket meg, innbiller jeg meg at det som selges hos hudpleier er bedre for huden. 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2013 #17 Skrevet 2. mars 2013 En liten oppdatering fra TS her: Jeg traff ei venninne nylig som synes ansiktshuden min så aldeles NYDELIG ut!! Det er er ikke ofte jeg hører slikt, faktisk nesten aldri Så jeg er fremdeles kjempefornøyd med 3 stegs serien, og av en eller annen grunn gjør disse produktene virkelig underverker - for meg Og siden sist har jeg kjøpt Clinique Moisture Surge Intense krem og en nydelig blush til kinnene i fargen 'Iced Lotus' (tror jeg). Fungerer helt ypperlig, og jeg merker ingen reaksjon på min kjempesensitive hud. Så jeg er så glad jeg har funnet noe jeg kan bruke. Som ikke bare fungerer som det skal, men også virkelig gir resultater Anonym poster: e4f77bfabcd47b308f608979b09cba88 2
2shy Skrevet 2. mars 2013 #18 Skrevet 2. mars 2013 Jeg har (dessverre) forelsket meg i Clinique youth surge for veldig tørr hud, den er bare helt enestående. Jeg sier dessverre fordi den er stappfull av kjemikalier og jeg vil så gjerne bruke mer naturlige produkter. Men..halleluja den er god. Prøvde den 3 stegs serien for mange år siden (tester-utgave) og syns jeg fikk veldig fin hud. Likevel vet jeg at huden min gløder som best når jeg er nøye med kostholdet og tar store doser med flytende omega 3 (udos choice) daglig. Bare ikke alltid det blir sånn Tips til deg TS, invester i et dusjfilter! Det koster ca 600 kr og fjerner klor/kalk fra dusjvannet som trigge eksem (jeg hadde fjeset og hodebunnen full av eksem i en periode jeg bodde et sted med mye klor i vannet, kjøpte filter og jeg fikk ny hverdag). Bruker også Clinique high impact curling mascara, den er helt underbar 1
Memena Skrevet 2. mars 2013 #19 Skrevet 2. mars 2013 Så fint at du har funnet noe som fungerer for deg, TS Hva alle andre måtte mene om produktene er jo likegyldig så lenge DU som eier huden merker at den har godt av produktene du bruker. Det virker jo som om du har prøvd massevis før du fant noe som endelig fungerte Jeg brukte Clinique som hudpleie for en del år tilbake, og jeg var fornøyd med det. Så var jeg på ferie i Hellas og hadde glemt igjen hudpleien min hjemme (glemte å pakke den ned etter jeg hadde stelt huden om morgenen før jeg dro) Dessverre var dette et lite sted med kun ett parfymeri, og de førte ikke Clinique, så jeg kjøpte en hel serie i et annet merke, som jeg har fortsatt med. Men som sagt, alltid vært fornøyd med de produktene jeg har hatt fra Clinique, og bruker fortsatt en del av sminken deres
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå