Christy Skrevet 22. mars 2004 #1 Skrevet 22. mars 2004 Har veldig lyst på en slik. Men hvordan bruker man den? Hva slags kaffe kan man bruke? Har dere noen spesiell type å anbefale? Er det ikke slik at kaffen smaker bedere og at det er mer hygienisk? Håper noen kan hjelpe meg litt...
Felicia Skrevet 22. mars 2004 #2 Skrevet 22. mars 2004 Presskanne er veldig enkelt og jeg syntes at kaffen smaker mye bedre enn traktekaffe. Du kan bruke både filtermalt og kokemalt kaffe. Ha kaffen i kolben først, fyll på med kokende vann og la stå med selve oppe i ca. 5 minutter. Deretter presser du filteret ned i bunn og kaffen er klar til å drikkes
NIKI Skrevet 22. mars 2004 #4 Skrevet 22. mars 2004 Om du handler kaffe på f.eks Ultra eller Meny, så har de ofte kaffebønner der, men en sånn greie du maler kaffen med ved siden av (litt jernteppe, så jeg kommer ikke på hva den heter da ). Da kan du stille den inn på presskanne. Det har jeg ofte gjort, og synes det har blitt veldig bra. Ellers har jeg brukt både filtermalt og kokemalt, og synes det har blitt helt greit.
NIKI Skrevet 22. mars 2004 #6 Skrevet 22. mars 2004 Hehe, så lett kan det være Ikke alltid man kommer på de ordene man leter etter vet du
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå