AnonymBruker Skrevet 24. februar 2013 #1 Del Skrevet 24. februar 2013 Leser denne artikkelen om bytte av bank: http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/5-prosent-bytter-bank-i-lopet-av-aret-7129835.html Men det er jo ikke nødvendig å bytte, man kan jo være kunde i mange banker og bytte etter hvert som vilkårene endres. Det gjør i hvert fall jeg. Har nå hatt sparekonto en god stund på topprente.no, nå setter de ned renten, da flytter jeg bare rett over til Santander som ser ut til å ha den beste renten fremover. Kommer det noe bedre så bytter jeg på nytt. Har såpass spart opp at det blir kroner av det. Og nå er det jo stadig flere banker som betaler ut renter månedlig også, så da trenger man ikke si opp kontoen for å få dem ut. Jeg har rett og slett ingen "hovedbankforbindelse", som det skrives om i artikkelen. Har ikke lån, sparer ett sted, har lønnskonto et annet sted. Og kredittkort har jeg mange av, som jeg bruker der jeg får mest bonus i ulike butikker. Med lån er det kanskje litt mer kronglete å stadig flytte, men med sparekonti er det jo såre enkelt. Bare noen tastetrykk så er det gjort. Anonym poster: 1d035c36fb6f85b2e5592fa1be972fdd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Jiinxs- Skrevet 24. februar 2013 #2 Del Skrevet 24. februar 2013 Jeg har alltid hatt DNB Nor som min bank. Aldri byttet og forstår ikke helt hva som skjer med evt lån og slikt man har med banken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2013 #3 Del Skrevet 24. februar 2013 Jeg har alltid hatt DNB Nor som min bank. Aldri byttet og forstår ikke helt hva som skjer med evt lån og slikt man har med banken. Man kan jo flytte lån også, men uansett så kan du jo ha sparekonti i andre banker med bedre betingelser. Med mindre man er med i en form for fordelsprogram som krever man skal ha alt på ett sted. Men er jo ellers ingen vits å ha sparepenger til dårlig rente bare for at det skal stå i samme bank som der man har lån. Anonym poster: 1d035c36fb6f85b2e5592fa1be972fdd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Doh Skrevet 24. februar 2013 #4 Del Skrevet 24. februar 2013 Har byttet en gang. Fikk boliglån med gode betingelser i en annen bank, banken min ville vel egentlig ikke gi oss lån i det hele tatt. Kommer bare til å bytte om betingelsene endrer seg veldig veldig mye. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Darkannie Skrevet 24. februar 2013 #5 Del Skrevet 24. februar 2013 Har akkurat byttet bank for første gang fordi vi fikk gode vilkår på lån, og jeg må si at jeg gjør det helst meget sjeldent, da det har vært bare krøll å overføre e-fakturaene og avtalegiroene. Nesten så jeg spyr! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 24. februar 2013 #6 Del Skrevet 24. februar 2013 Jeg har kundeforhold i mange forskjellige banker og setter over sparepengene mine etter hvem som har best rente. Mvh Yvonne 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 24. februar 2013 #7 Del Skrevet 24. februar 2013 Har ikke byttet etter at jeg faktisk begynte å eie noe. Siste bankbytte var vel for 20 år siden. Vurderte å bytte til Skandiabanken for en tid siden, men fant ut at det ble for innviklet. Flytte alle autogiro og e-fakturaavtaler, flytte boliglån, ny verdivurdering, tinglysningsgebyr for lån osv. osv. Det var rett og slett ikke verdt styret. Mulig jeg tenker om igjen når boliglånet er nedbetalt, men inntil da får det være som det er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilje:) Skrevet 24. februar 2013 #8 Del Skrevet 24. februar 2013 Jeg har kundeforhold i mange forskjellige banker og setter over sparepengene mine etter hvem som har best rente. Mvh Yvonne Smaart Vet du hvem som har best rente for øyeblikket? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 24. februar 2013 #9 Del Skrevet 24. februar 2013 (endret) Smaart Vet du hvem som har best rente for øyeblikket? Vel, av de jeg har, dvs topprente.no, Bank Norwegian, DnB, Skandiabanken, Santander og yAbank har topprente.no best rente med 3,76%. I følge finansportalen er det også topprente.no som også har den høyste renten akkurat nå. Mvh Yvonne Endret 24. februar 2013 av Yvonne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2013 #10 Del Skrevet 24. februar 2013 Har ikke byttet etter at jeg faktisk begynte å eie noe. Siste bankbytte var vel for 20 år siden. Vurderte å bytte til Skandiabanken for en tid siden, men fant ut at det ble for innviklet. Flytte alle autogiro og e-fakturaavtaler, flytte boliglån, ny verdivurdering, tinglysningsgebyr for lån osv. osv. Det var rett og slett ikke verdt styret. Mulig jeg tenker om igjen når boliglånet er nedbetalt, men inntil da får det være som det er. Du kan jo beholde den kontoen du har autogiro på og bruke en annen bank til sparekonti osv. Trenger ikke bruke den samme til alt. Anonym poster: 1d035c36fb6f85b2e5592fa1be972fdd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå