Gå til innhold

Kjempefint med hvakostertannlegen.no

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fy flate, ser nå at jeg betaler altfor mye til min tannlege.

Har sammenlignet 3 priser jeg må gjøre med mine tenner. Kan spare nesten 3000 kr på å bruke "rett" tannlege.

Riktignok må jeg reise ut av byen,men værd det uansett.

Presidenten i tannlegeforeningen utaler at pasienten velger kvalitet fremfor pris. Hører hun selv, hva hun sier?

Hun sier med andrre ord, at de har tannleger som gjør mmindre bra arbeide,derfor er de billig.

Dette burde tannleger reagere på.

Om de har tannleger som gjør dårlig arbeide, så burde de vært fratett lisensen, spør du meg.

kan man si dette om en vanlig lege uten at det får konsekvenser?

Du skal kreftopereres,han gjorde så dårlig arbeide.......grøss

Anonym poster: bac01be6ebb76e47bb6a128d9b83d258

Videoannonse
Annonse
Skrevet

At prisen har sammenheng med kvaliteten betviler jeg sterkt.

Opplevde foreksempel å måtte betale skyhøye regninger som kom i det uendelige til min sønns kjeveortoped og da jeg byttet til en annen som riktignok ikke hadde så fine brosjyrer og flott lokale har jeg kun fått to små regninger på to år.

Til opplysning fikk han lik refusjon fra Nav hos begge. Det var kun førstnevnte som tok seg så himla høy avanse.

Jeg har hatt tre barn tidligere hos kjeveortoped og det var da jeg reagerte på prisen hos denne førstnevnte.

Så her er det MASSE å spare folkens!!!

Anonym poster: 9d9ba515ffd91f6a3babb7a354ebfc85

Skrevet

Hvorfor koster f.eks undersøkelse så mye mer i Trondheim enn Oslo? Eller fylling?

Riktignok var andre steder litt dyrere på f.eks rotfylling. Men likevel..hva er årsaken til prisforskjellen på slike ting?

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor koster f.eks undersøkelse så mye mer i Trondheim enn Oslo? Eller fylling?

Riktignok var andre steder litt dyrere på f.eks rotfylling. Men likevel..hva er årsaken til prisforskjellen på slike ting?

For tannlegen fastsetter prisen selv. Det er vi dumme forbrukere som har latt oss lure. Så heretter blir det å shoppe tannlege hos meg.

AnonymBruker
Skrevet

Det er flere tannleger i Oslo enn i Trondheim, i forhold til innbyggertallet. Derfor blir det konkurranse om kundene, noe som fører til prispress, og derfor finner man en del billigere tannleger i Oslo.

Jeg tror uansett man får hva man betaler for. Min tannlege er oppført med pris for "undersøkelse med 2 røntgenbilder" på 825 kroner. Det som ikke står der er at i denne prisen er det blant annet inkludert en skikkelig rens med både vanlige tannsteinsfjerneinstrumenter og såkalt Airflow (det er det ikke alle tannleger som har, engang). For meg føltes det nesten som å bleke tennene, de ble så fine og hvite! Jeg var der i hele 45 minutter, og fikk også tatt to ekstra røntgenbilder av visdomstennene mine uten å måtte betale noe ekstra for det. Jeg er forresten ung (starten av 20-årene) og har god munnhygiene, men så likevel forskjell på tennene mine før og etter rensen.

Tannlegen min kommer altså litt "dyrt" ut på hvakostertannlegen.no. Men jeg har sett andre tar bare 400 kroner for undersøkelse, og så tar de 450 kroner for rens - plutselig er man oppe i 850 kroner totalt. Jeg synes gjerne tannlegene burde fått lagt inn en liten notis selv om hva "undersøkelse med 2 røntgenbilder" inneholder og hvor lang tid de setter av til pasienten. Det er stor forskjell på en helt straight tannsjekk (som aldri har tatt mer enn 5 minutter når jeg har vært hos tannlegen) og en sjekk + grundig rens!

Anonym poster: 426b2d21c4a2cba4aa0ae86fb9fe0b14

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ser at noen tannleger i min by, ikke står der inne. Spes min tannlege står ikke der,og grunnen er vel at han er byens dyreste.

Ser når jeg sammenligner, så kan jeg reise langt,ta en hotellovernatting og kose meg fra den billigste til den dyreste.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...