Gå til innhold

Hvor gjør dere av kaffegjestene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har invitert alle til alt. Jeg synes det virker så slemt å sette noen til å vente mens "de beste" spiser middag og holder taler. Og hva med sitteplasser? Har man tomme bord og stoler under middagen som er ment som plasser for de som bare er verdt kaffe og kakeservering?

Anonym poster: a753759338aa24c9815bd2cc236e7bd1

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Finne ut hva folk pleier å gjøre. Jeg så ingen løsning selv.

• Liker 2
Skrevet

Vi har invitert alle til alt. Jeg synes det virker så slemt å sette noen til å vente mens "de beste" spiser middag og holder taler. Og hva med sitteplasser? Har man tomme bord og stoler under middagen som er ment som plasser for de som bare er verdt kaffe og kakeservering?

- Mange som ber så mange i bryllup at de ikke har plass til alle samtidig

- Mange som ikke har råd til å sponse middag på alle

- Mange som ikke kjenner alle like godt, og alternativet står mellom å være hyggelig og be de på kaffe og kaker - eller å ikke be de til noe som helst.

Har blitt bedt til kaffe og kaker i flere bryllup, særlig der jeg er mer perifer kjent av bryllupsparet, f.eks nabo, ikke så nær venninne, eller annet. Synes det er hyggelig å bli tenkt på uansett. Det er forskjell på å bli bedt til kaker og kaffe som nærmeste familie versus flere ledd utover i kretsen.

Anonym poster: a064bb666cf02064856d1ff964e0d50b

Skrevet

Jeg var i bryllup, buden til kaffe forrige helg og det var en pangkveld. Slapp den langdryge middagen og kom rett til ostekaken og vinen i åtteitden. Deilig.

Skrevet

Jeg synes det virker så slemt å sette noen til å vente mens "de beste" spiser

Jeg vil også rette på den noe klønete ordbruken din.

Du likestiller "de beste" med "de nærmeste".

Dette er jo ikke rett.

At noen står deg nærme nok i familie til å "måtte" være med under hele bryllupet betyr ikke at du liker de bedre og ser på de som de beste i hele verden.

F.eks har jeg en svært ondskapsfull bestemor. Dessverre står hun meg "nærme nok" i slekta til å måtte bli med på hele bryllupsseremonien, for at det skal virke normalt.

Imidlertid har noen av naboene jeg har bedt i kaffeselskap etterpå, mye bedre personligheter enn henne :P Og de er mer "de beste" for meg, enn henne :P

Et bryllup er jo på mange måter en stor familiesammenkomst, men enkelte venner ettersom man har plass og råd.

Men at man deler blod, betyr ikke at man passer sammen og er "de beste" for hverandre :P

Anonym poster: a064bb666cf02064856d1ff964e0d50b

Skrevet

Mye hyggeligere å kalle det fest-gjester. Gjester som er invitert til festen, ikke til den formelle middagen som sikkert for mange kan føles kjedelig og "fremmed" hvis man ikke kjenner brudeparet godt. :)

Man har jo ingen tomme stoler!?!?! Det er jo så frekt som det er mulig å bli...

Skrevet

Jeg har vært kaffegjest noen ganger, da vi kom så var langbordet gjort om til småbord, og folk minglet, og satte seg der de ville.

De gangene jeg har vært kaffegjest så har jeg tatt initiativ til at vi kaffegjestene har møttes og spist middag ute noen timer før vi skal i bryllupet. Egentlig veldig greit, da har vi blitt litt kjent, spist mat, drukket litt vin og kommet litt i stemning som de middagsgjestene har gjort:)

Egentlig helt kurrant:)

• Liker 1
Skrevet

Ok. Jeg trodde kaffegjester bare fikk kaffe og kake. Jeg trodde de måtte gå før festen. Sorry. TS

Gjest navnelapp
Skrevet

Vi hadde bordplassering for middagsgjestane der kvart bord hadde eit namn. Når kaffegjestane kom satte vi fram fleire stolar, og kaffegjestane fekk tildelt eit bord. Då dytta folk seg saman, og kvart timannsbord vart til 14-mannsbord. Det gjekk fint, ein treng mindre plass per person til kaffe, og folk minglar meir. Og så var kaffegjestane med på alt vidare, også festen ut i morgontimane, sjølvsagt.

Skrevet

Ok. Jeg trodde kaffegjester bare fikk kaffe og kake. Jeg trodde de måtte gå før festen. Sorry. TS

Haha, unnskyld at jeg ler, men det var en fantastisk tolkning av "kaffegjester" :ler:

"Du er herved invitert til kaffe og kaker i vårt bryllup. Du kan få lov til å komme kl 20.30, men må gå igjen senest kl 22, for da starter festen"

:skratte:

Anonym poster: b2155709a36c9e9161eb990c83b20f39

• Liker 8
Skrevet

Vi hadde så godt planlagt tidsplan at vi var ferdige med middagen da kaffegjestene begynte å komme. Så mens kjøkkenhjelpene ryddet og omorganiserte, så fikk kaffegjestene aperitiff og vår, altså brudeparets, fulle oppmerksomhet.

Anonym poster: 98067b2acc5640499a217ae9398835e7

Skrevet

Virker som du tror at alle kommer samtidig, men at bare noen får mat mens de andre må sitte på gangen? Man inviterer selvsagt til ulik tid, og om middagen er forsinka (som det var i et bryllup jeg var i ) kan feks de nyankomne serveres kaffe og kaker i et annet rom før bryllupsgjengen kommer ut og festen starter!

Anonym poster: 9bfafed686de073647b53d4570bd0371

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...