Gå til innhold

Hva står på ønskelisten kommende bruder?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal imorgen ferdigstille vår ønskeliste hovedsaklig på CG, kanskje også Tilbords eller Rafens. Litt usikker. Så hva står på deres ønskelister foran bryllupet?

*Ikke ute etter en lang tråd om alle som ønsker seg penger til bryllupsreisen etc, ønsker innspill på konkrete ting som vi kanskje ikke har tenkt på selv. :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Weetzie
Skrevet

Godt spørsmål, jeg synes dette er vanskelig. Føler at vi har veldig mye av standardgavene - vi har allerede serviser vi samler på, vi har nok kakefat, vannkarafler og hele den pakka der.

Siden jeg er over gjennomsnittet opptatt av interiør, blir det nok en del ønsker fra interiørbutikker etc. House of Oslo har mye fint! Ellers har vi skrevet opp alt fra gavekort på reiser (ikke bryllupsreise - den er i boks), sengetøy av høy kvalitet og den type ting.

Kommer nok til å lage en gjesteliste hos CG, men det blir mest for å ha gjort det. Finnes noen skåler etc. som jeg ønsker meg flere av. Hva er det dere skriver opp/har tenkt å skrive opp på gjestelisten da, Kiara!?

Skrevet

Du vi har ikke tenkt så mye enda... annet enn at vi må ha en liste med konkrete ting. Hadde som utgangspunkt at vi ønsker oss gavekort, bidrag til leilighet etc. Men kjøkkenmaskin, servise, dyrere glass enn Rosendahl glassene vi allerede har, sengetøy fra FruLyng mye man kan sette opp bare man får samlet tankene. Jeg har hatt lyst på Finn Schøl vasene lenge så de setter vi opp.

Jeg har rett og slett lyst til å oppgradere å få en pangstart på voksenlivet.

Gjest Weetzie
Skrevet

Du vi har ikke tenkt så mye enda... annet enn at vi må ha en liste med konkrete ting. Hadde som utgangspunkt at vi ønsker oss gavekort, bidrag til leilighet etc. Men kjøkkenmaskin, servise, dyrere glass enn Rosendahl glassene vi allerede har, sengetøy fra FruLyng mye man kan sette opp bare man får samlet tankene. Jeg har hatt lyst på Finn Schøl vasene lenge så de setter vi opp.

Jeg har rett og slett lyst til å oppgradere å få en pangstart på voksenlivet.

De vasene er nydelige - hvis du tenker på de i farget glass? Jeg har en lilla som jeg elsker, og som han synes er heeelt forferdelig. :fnise:

Bidrag til leilighet er jo utrolig praktisk, det ville jeg absolutt ønsket meg. Hadde det ikke vært for at vi allerede er på boligmarkedet, hadde jeg satt det høyt på ønskelista. Alle monner drar, som det så fint heter.

Hvor gamle er dere, forresten, hvis jeg kan spørre? (Beklager hvis jeg avsporer.) :)

Skrevet

På vår liste blir det nok en del turutstyr, som vi foreløpig ikke har investert i.

I tillegg til noen lekre glass, kokkekniv, servise med flere deler. Type serveringsfat og boller eier vi ikke i det hele tatt.

Ellers skal vi nok ønske oss deler til Hardanger-bestikket.

Lekre blomstervaser og lysestaker. Og reisegavekort. Fungerer litt på brødbakemaskin også, men vet ikke om vi har veldig brukt for det.

Vanskelig å skulle ønske seg til jul syns jeg. Enda vanskeligere til bryllup.

Skrevet

Vi er 26 og 32, der jeg fortsatt er student så derfor ser jeg på oss som uetablerte. :)

Jeg tenker vel hovedsaklig på de i klart glass, men de er lekre i lilla! Blomstene faller så fint i de vasene synes jeg.

Gleder meg stort til å sette sammen denne listen nå som jeg har forstått hva vi faktisk kan ha på den!

Skrevet

Men det vi MÅ ha er noe i alle prisklasser, derfor tenker jeg kanskje å sette opp brettspill el...

Gjest Weetzie
Skrevet

Vi er 26 og 32, der jeg fortsatt er student så derfor ser jeg på oss som uetablerte. :)

Jeg tenker vel hovedsaklig på de i klart glass, men de er lekre i lilla! Blomstene faller så fint i de vasene synes jeg.

Gleder meg stort til å sette sammen denne listen nå som jeg har forstått hva vi faktisk kan ha på den!

Morsomt - ser ut som at vi er i ganske lik situasjon, jeg er relativt nyutdannet (ble ferdig utdannet ifjor, og begynte i jobb i august), så vi også er relativt nyetablerte. Kjære er 29, og har jobbet i litt over tre år nå.

Veldig fine vaser, ja, og de er nydelige i klart glass også. Enig, ønskelista er i grunnen bare et hav av muligheter, så her skal jeg følge med. Skal bidra hvis jeg kommer på noe smart. :fnise:

Gjest Weetzie
Skrevet

Men det vi MÅ ha er noe i alle prisklasser, derfor tenker jeg kanskje å sette opp brettspill el...

Vet... vi har satt opp alt fra sushisett til kokebøker bare for å ha "noe" som ikke koster så mye. Praktisk, og greit å ha.

• Liker 1
Skrevet

- Et flott sengeteppe

- Sparkstøttinger

- Kinogavekort

- Gavekort billettservice

- Reisegavekort (vi ønsker å reise til New York) (ikke bryllupsreise, som er klar)

- Vinglass i serie vi vil begynne å samle på

- Vinkaraffel i samme serie

Blant annet :)

Anonym poster: 2aa6313cd75e59a9d34f510d795200e1

Skrevet

Dette synes vi er veldig vanskelig, for vi er "gamle" og har liksom alt. Så følger med i denne tråden :)

Etter å ha hatt besøk i helga og ikke hatt nok like kaffekopper eller kjøkenglass til seks personer, så ser jeg at vi iallefall skal ønske oss det! Finservise har vi, men sånn mer hverdagskopper og glass kan vi trenge. Liker ledig godt kaffeserviset Partiture fra porsgrund.

Skrevet

Servise, krystallglass og sånt har jeg fått tidligere (gift før...), kjøkkenmaskin og sånt har vi. Vi ønsker oss gavekort på ny sofa og på monter til nytt gulv på stua og gangen.

Skrevet

Oi og oi dette skulle jeg aldri ha begynt å kose meg med. :fnise:

*Kan man ha liste flere steder enn ett?

Gleeeeeeeeeeder meg til HouseofOslo messen på lørdag! Den har jeg ventet lenge på i underbevistheten min. Ilums bolighus. <3 Skal bli super-duper kjekt!

Gjest Weetzie
Skrevet

Oi og oi dette skulle jeg aldri ha begynt å kose meg med. :fnise:

*Kan man ha liste flere steder enn ett?

Gleeeeeeeeeeder meg til HouseofOslo messen på lørdag! Den har jeg ventet lenge på i underbevistheten min. Ilums bolighus. <3 Skal bli super-duper kjekt!

Jeg veet - eeeelsker HouseofOslo, og spesielt Illums <3 Som den vintage-entusiasten jeg er, står også Milla høøøyt på lista, da. Så må innom dem også- litt vanskeligere å sette opp ønskeliste derfra, dessverre;)

Så gøy at du også skal dit, da. Kanskje vi sees uten å vite det ;)

Skrevet

Sperret opp øynene for jeg trodde jo aldri at den messen skulle være nå!!!!

Har en kollega som har snakket om fjorårets messe siden jeg "offentligjorde" bryllupet så ditt MÅ jeg! Har ikke vært der på lenge, så dette er en ypperlig anledning til å ses igjen.

Takk og lov at den kommende brudgom ikke ønsker å være med vet han ikke hvilke go`biter som blir prioritert på listen. :fnise:

Skrevet

Jeg/vi er jo nesten programforpliktet til å ønske oss et servise fra Porsgrund Porselen.

Så Nathalie fra Porgrund Porselen ser veldig pent ut i mine øyne både middag til 12stk og kaffe, det er noe som er veldig ok å ha på den listen. Er jo 30% billigere å kjøpe det i hjemtraktene også så vi krysser fingrene.

Karafler føler jeg også er en ting som hører til denne listen. Det holder aldri med bare en feks til et selskap for seks, og den fra Rosendahl bruker vi jo masse til hverdags.

*tenke, tenke*

Skrevet

Du, jeg er den som misliker å gi kroner i bryllupsgaver, men hvis det hadde stått på gavelisten at bidrag til bolig var ønskelig, så hadde jeg gitt så det monnet, det samme gjorde jeg da et vennepar ønsket seg pengebidrag til adopsjon.Så helt utrolig mye bedre enn å sponse noens luksusferie.

Skrevet

Du, jeg er den som misliker å gi kroner i bryllupsgaver, men hvis det hadde stått på gavelisten at bidrag til bolig var ønskelig, så hadde jeg gitt så det monnet, det samme gjorde jeg da et vennepar ønsket seg pengebidrag til adopsjon.Så helt utrolig mye bedre enn å sponse noens luksusferie.

Og hvis du viste hvor mye et sånt innlegg fra en som tenker som deg betyr for meg som overstresset-brud hadde du nok fått sjokk! Jeg har senket skuldrene ganske mange hakk når jeg leste den kommentaren din tidligere i tråden.

Var redd vi er frekke som ønsker oss penger eller at vi kunne bli sett på som grådige eller "dumme". Så tusen takk gjest. :)

Men vi (jeg) har en del tanter og en mormor som jeg vet gjerne vil at vi skal få noen håndfaste gaver, så vi får ha noe for enhver smak og lommebok.

Men igjen takk for hyggelig kommentar. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...