Gjest Ethereal Skrevet 22. mars 2004 #1 Skrevet 22. mars 2004 Når jeg bruker en beskyttelsesspray sammen med rettetangen min, blir det etterhvert et ekkelt, seigt belegg på den. Hvordan får man på best måte bort dette belegget? Jeg har forsøkt å tørke med en klut i både varm og kald tilstand, men det finnes kanskje en fasitløsning?
Nana Skrevet 22. mars 2004 #2 Skrevet 22. mars 2004 Jeg har absolutt ingen fasitløsning men kan gjerne fortelle hva jeg pleier å gjøre. Har rettetangen fra GAMA og kjenner godt igjen det du sier med seigt og klissete belegg på tang og kam. Jeg tar av kammen som sitter på børsten og legger den i skikkelig varmt vann som jeg har tappet i vasken. Bruker en "neglebørste" eller til og med stålull til å vaske tangen med (tar varmt vann på børsten og gnir mot belegget på tangen). Når kammen har lagt i vann litt så gjør jeg det samme med den. Min erfaring er at det blir lettere å få bort belegget rundt taggene på kammen hvis den har lagt i varmt vann først. Har hatt rettetangen i 1,5 år og den har ikke fått noen riper el.l av denne "behandlingen" men det er sikkert andre som har bedre forslag enn meg.
Gjest care Skrevet 22. mars 2004 #3 Skrevet 22. mars 2004 Hvilken beskyttelsespray bruker dere og hvorfor bruker dere den...? Jeg spør litt dumt, men skal gå til anskaffelse av en slik tang og da må jeg vite mest mulig..
Gjest Ethereal Skrevet 22. mars 2004 #4 Skrevet 22. mars 2004 For det første? Kam :o ? Nå skjønner jeg less than nothing, I'm afraid. Jeg har også rettetang fra Gama, og den har kun keramiske stålplater, ingen kam. Og det er platene som blir klissete. Jeg prøver å tørke av den etter hver bruk så den ikke skal bli så klissete, for da lugger den bare håret. Til Care: Jeg har akkurat fått den, og bruker hårsprayen i Laminates-serien fra Sebastian, etter råd fra frisøren. Det er en normal hårspray, og den beskytter mot varme ved bruk av rettetang (og akkurat dét er hensikten, å unngå å steke håret).
Felicia Skrevet 22. mars 2004 #5 Skrevet 22. mars 2004 øhm...jeg er ganske aktiv bruker av både varmespray og rettetang i ett års tid, men har aldri vært plaget med noe belegg på tangen. Den ser ut som om den var ny. Har kjeramisk tang fra Gama og bruker en spray fra Redken. Kan det være feil bruk? Kansje du bruker våt spray i håret når du retter? For det er fy-fy har frisøren min lært meg...
Gjest Xavia Skrevet 22. mars 2004 #6 Skrevet 22. mars 2004 Jeg bruker "beskyttelsesspray" fra Sebastian, og merker heller ikke noe til noe klissete belegg.....
Gjest Ethereal Skrevet 22. mars 2004 #7 Skrevet 22. mars 2004 Nei, jeg gjør akkurat som jeg har fått beskjed om. Sprayen er en tørrspray. Men jeg har spekulert på om det kan komme av en lotion jeg bruker når jeg føner det tørt. Håret blir litt seigt av den. Den skal gjøre slik at håret ikke blir så slitt av varme. Nå har jeg kuttet den, og tangen gled mye lettere etterpå. Men så lenge du ikke bruker den på helt nyvasket hår uten produkter i, vil det etterhvert samle seg produktrester på den, vil jeg tro.
Nana Skrevet 23. mars 2004 #8 Skrevet 23. mars 2004 Min rettetang fra GAMA har en kam på siden som hjelper til å rette ut håret. Ikke alle har dette. Mulig det er ekstrautstyr for den del (har sett både med og uten nemlig). Bruker beskyttelsespray fra Sebastian jeg også (hvit og rød sprayflaske) eller en beskyttelse-lotion fra Redken. Er nok dette som skaper belegget vil jeg tro.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå