Siam Skrevet 22. mars 2004 #1 Skrevet 22. mars 2004 Lurer litt på å dra til Roma på bursdagen min i slutten av november. Er det noen som har vært der da som kan si noe om hvordan været og temperaturen er? Noen som vil anbefale eller fraråde oss å dra akkurat da? Og er det noen som har noen hotell-anbefalinger?
Felicia Skrevet 22. mars 2004 #2 Skrevet 22. mars 2004 Jeg liker Roma veldig godt på den tiden, men du må være oppmerksom på at i november/desember er det mye regn. Tror det er de "regnfulleste" månedene. Ellers ligger temperaturen normalt på en 10-15 grader på dagtid. (Uttalelse basert utelukkende på egen erfaring - er ingen meterolog) Grunnnen til at jeg liker Roma på den tiden av året, er at det er lite turister. Nå vil Roma forsåvidt alltid være fyllt med turister, men i Roma-målestokk svært lite. For meg kan det regne hver dag hele ferien så lenge jeg kan stå alene sammen med min kjære og se på utsikten over Forum fra Capitol. Første gang jeg var i Roma var på denne tiden, om jeg ikke tar formye feil, og da sto jeg en kveld pluteslig helt alene foran Fontana di Trevi og stirret målløs på den. Noe av det vakreste jeg har vært med på. Det er *ikke* det samme å se den når det er 100-vis av andre turister klemt rundt den og skal ta bilder og kaste mynter og det er fullt av selgere som skal prakke på deg roser og ubrukelige lightere og andre plast-dingsebomser...
Siam Skrevet 22. mars 2004 Forfatter #3 Skrevet 22. mars 2004 Ja, det var det jeg tenkte på også. Er ikke så veldig glad i å "myldre" sammen med alle andre. Så så lenge temperaturen er grei, overlever vi sikket litt regn. Noen andre erfaringer?
Siam Skrevet 22. mars 2004 Forfatter #4 Skrevet 22. mars 2004 Felicia: har du noen sentrale hoteller å anbefale?
Felicia Skrevet 22. mars 2004 #5 Skrevet 22. mars 2004 Jeg har ikke bodd då må mange hoteller sentralt, da jeg har valgt å bå litt utenfor "sentrum" for å spare penger. Dette er egentlig ikke å anbefale for korte reiser når man ikke er kjent der. Jeg har sett en del andre tråder her i forumet på nettop det med hoteller, så du kan jo forsøke å søke og se hva du finner.
SunAndMoon Skrevet 24. mars 2004 #6 Skrevet 24. mars 2004 Jeg var på skoletur for 1 år siden, i siste uka i oktober/nov, og været var for det meste solfylt hele tiden! Kjempe godt og varm også! Bare herlig men så er/var dette en måned før.. du/dere har tenkt å reise da...
Bokalven Skrevet 25. mars 2004 #7 Skrevet 25. mars 2004 Vi bodde på et veldig okei hotell som lå sentralt, Visconti Palace Hotel. http://www.viscontipalace.com/ Ellers er det jo masse å se i Roma, det er en nydelig by. Vil anbefale og rusle inn smågater og "bakgater", da kan det hende dere, som oss, finner en koselig restaurant med nydelig mat. En ting dere bør være obs på er "luretaxier", slike er det en del av i Roma. Only take licensed yellow or white cabs and make sure the meter is switched on. To give you a rough idea of what you can expect to pay, a journey from one side of the city centre to the other will cost around ?7 ? the supplement after 10pm is ?2.75 and ?1 extra is added to every trip on a Sunday. Note that all taxis carry a rate card in English giving the current tariff. http://travel.roughguides.com/roughguides.html
Gjest Anonymous Skrevet 26. mars 2004 #8 Skrevet 26. mars 2004 noen fler med roma i november erfaringer? jeg er også interessert i å vite dette da jeg håper å få med meg kjæresten din på den tiden...
*Shira* Skrevet 1. april 2004 #9 Skrevet 1. april 2004 Dro til Roma 14. november hadde det kjempefint. Vi hadde dager med overskyet/regn og soldager. Den dagen det regnet var det litt småkjølig, men med bukse og god varm jakke/genser helt OK. De dagene vi hadde sol, da kunne en godt ta på seg sommerklær. Mitt tips er å ta med gode sko, sommerklær og varme klær i tilfelle overskyet/regn. God tur
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå