Singha Skrevet 24. februar 2013 #2 Skrevet 24. februar 2013 Det er ikke særlig mye bedre å overspise maten på høyre side i skjemaet ditt enn det på venstre, altså. For mye mat er for mye mat, uansett hva det er man stapper i seg.
Gjest NozMonster Skrevet 24. februar 2013 #3 Skrevet 24. februar 2013 det skjemaet der kan helt sikkert få de menneskene som sliter med dette til å slutte å overspise og fråtse!
Gjest Katten. Skrevet 24. februar 2013 #4 Skrevet 24. februar 2013 Når jeg vil ha sjokolade, da vil jeg ha sjokolade. Ikke atomene som sjokolade er bygget opp av. 3
Ludovica- Skrevet 24. februar 2013 #5 Skrevet 24. februar 2013 Det er ikke særlig mye bedre å overspise maten på høyre side i skjemaet ditt enn det på venstre, altså. For mye mat er for mye mat, uansett hva det er man stapper i seg. Poenget er sikkert at om man har et sug på noe så er det fordi det er noe kroppen mangler eller trenger, så kan man finne et alternativ som er bedre enn akkurat det man "craver". Men såklart, overspising og fråtsing er ikke bra, og noe mange sliter med. Hadde de bare klart å ikke overspise så hadde de jo heller ikke hatt et problem.
Ludovica- Skrevet 24. februar 2013 #6 Skrevet 24. februar 2013 Når jeg vil ha sjokolade, da vil jeg ha sjokolade. Ikke atomene som sjokolade er bygget opp av. Haha, ja enig. Brokkoli gir meg ikke samme nytelse som sjokolade. Dessuten er det svært sjeldent jeg har brokkoli sug.
Singha Skrevet 24. februar 2013 #7 Skrevet 24. februar 2013 Hadde de bare klart å ikke overspise så hadde de jo heller ikke hatt et problem. Det var poenget mitt, ja.
Gjest made4u Skrevet 24. februar 2013 #8 Skrevet 24. februar 2013 Det er ikke særlig mye bedre å overspise maten på høyre side i skjemaet ditt enn det på venstre, altså. For mye mat er for mye mat, uansett hva det er man stapper i seg. Det stemmer jo i og for seg at konsekvensen er overvekt om man spiser sunne matvaner eller usunne. Dog ville det vært komplett umulig å nærme seg et dagsbehov på gulrøtter, å overspise det kan sees komplett umulig - hva gjelder fløtekarameller derimot er det vanskelig å ikke overspise. Så sunne matvalg begrenser energimengden mens usunnevalg har en tendens til å lede mot at man spiser godt mer enn behovet.
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2013 #9 Skrevet 24. februar 2013 Poenget er sikkert at om man har et sug på noe så er det fordi det er noe kroppen mangler eller trenger, så kan man finne et alternativ som er bedre enn akkurat det man "craver". Men såklart, overspising og fråtsing er ikke bra, og noe mange sliter med. Hadde de bare klart å ikke overspise så hadde de jo heller ikke hatt et problem. Mange spiser seg så mette at de nesten spyr. Fråtsing av gigantiske mengder mat går på psyken, ikke fordi kroppen har underskudd på et eller annet mineral iHerb vil selge deg til blodpris. Anonym poster: f5c455726bf3c9ab3166fe0aeb4cbd40
Sjensen Skrevet 24. februar 2013 Forfatter #10 Skrevet 24. februar 2013 Det handler jo bare om å dekke suget. Hvis jeg vil ha noe usunt å drikke som brus f.eks - hvis jeg drikker vann i stedet for, så får jeg ikke lengre lyst på brus.
Gjest Katten. Skrevet 24. februar 2013 #11 Skrevet 24. februar 2013 Mange spiser seg så mette at de nesten spyr. Fråtsing av gigantiske mengder mat går på psyken, ikke fordi kroppen har underskudd på et eller annet mineral iHerb vil selge deg til blodpris. Anonym poster: f5c455726bf3c9ab3166fe0aeb4cbd40 Kunsten er å stoppe rett før man spyr. For så å kunne fortsette etter kort tid igjen. Forspisning er en kunst jeg gjør mitt beste for å mestre.
Ludovica- Skrevet 24. februar 2013 #12 Skrevet 24. februar 2013 Mange spiser seg så mette at de nesten spyr. Fråtsing av gigantiske mengder mat går på psyken, ikke fordi kroppen har underskudd på et eller annet mineral iHerb vil selge deg til blodpris. Anonym poster: f5c455726bf3c9ab3166fe0aeb4cbd40 Jeg har ikke sagt noe annet heller. Trådens tittel er noe missvisende, for jeg tolker hvertfall ikke det skjemaet der for å gjelde overspisere, men mer som et "hva kan man spise istedenfor" skjema.
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2013 #13 Skrevet 24. februar 2013 Overspising er en spiseforstyrrelse, ikke glem det ts. Normalvektige som tømmer skapene for hva som helst på rekordtid, som konstant tenker på mat og har et generelt usunt forhold til mat og kropp. Anonym poster: 7b7434eab9fcf5ac5174730d684f4a72
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2013 #14 Skrevet 24. februar 2013 Overvektige også for den del, men for å sette perspektiv på det så kan normalvektige også ha det. Anonym poster: 7b7434eab9fcf5ac5174730d684f4a72
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2013 #15 Skrevet 24. februar 2013 Jeg er slank og normalvektig, men sliter mye med overspising i perioder, og jeg kan skrive under på at det er psykisk, ikke fysiske cravings. Når jeg "må" fråtse, så kan det like gjerne være havregrøt som det er sjokolade. Man spiser ofte det som er tilgjengelig. Anonym poster: 95f1efc06a83e085bb71eec575f8b3ac
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2013 #16 Skrevet 24. februar 2013 Jeg sliter også med overspising i perioder, men det er psykisk. Ellers er jeg veldig opptatt av sunnt kosthold, så her spiser jeg bare sunn mat i det daglige, tar vitaminer i tilegg, så ganske sikker på at jeg ikke overspiser fordi jeg mangler noen vitaminer. Anonym poster: cca62465f6336bb9a0f0f296a30a9b11
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå